Jeroen Donkers, Universiteit Maastricht, O&O Profanalytics.blogspot.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van primair onderwijs naar voortgezet onderwijs
Advertisements

RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
een didactiek voor opleiden op school
Lessen uit de eerste ronde OnderwijsBewijs Lex Borghans Universiteit Maastricht Voorzitter begeleidingscommissie OnderwijsBewijs.
Werkboek kwaliteitszorg voorstelling 4/12/2004. Bond Beter Leefmilieu, Koepel van Vlaamse milieuverenigingen • Het boek is een instrument voor een collectieve.
Learning Analytics SURF | Seminar Tools voor Learning Analytics
Methoden en technieken/veldwerk tweede jaar sociale geografie
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Feedback opdrachten 1 en 2 Robert de Hoog. Opdracht 1 Regel: gebruik eerst de literatuur en daarna je eigen inzicht! Bronnen in de literatuur Royce: –Table.
UvAnalytics learning analytics voor de UvA Sijo Dijkstra
Kom verder. Saxion. Geautomatiseerde feedback Caroline Timmers 4 juni 2014.
Stichting RechtenOnline
Learning analytics: de docent
Welkom bij de tussentijdse presentatie
Statistiek Niveua 3 Kerntaak 5 Blz. 81.
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 1 Gezondheid & Prestatie Check.
Melden verzuim en voortijdig schoolverlaten. Waarom onderzoek Lissabondoelstelling terugdringen aantal jongeren zonder startkwalificatie Verkennend onderzoek.
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
Presteren ijverige studenten beter? De complexe relatie tussen
Onze (UM) visie op een UB-taak 18 februari UB -taken Systems Media ERS IC Directie Pres Dig bib CM eERS VT E- readers E-team questions CB’s Het.
Michel Visser Founder EesySoft
Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen Met ondersteuning van SPSS Guido Valkeneers.
Jan Talmon Medische Informatica Universiteit Maastricht
De Digitale Universiteit Innovatie en Transformatie van onderwijs met ICT via samenwerking van hoger onderwijs instellingen Wil Verreck programmamanager.
Overzicht derde college “ruis”
Adolescentie aan het begin van de 21ste eeuw
Vak voor Vak een Learning Analytics dashboard. het Learning Analytics dashboard  Visueel  High-Level  Dynamisch  Data-driven: gebaseerd op (historische)
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW Mijn.
De belofte van Learning Analytics…… Olaf de Groot.
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 1 Internetapplicaties Deel 12: Eerste echte e-commerce applicatie: Ontwerp (vervolg)
Eigen fout bij toetsing Verloren leerdoel door Windows Presentatie van Ton Wolf (Ecois) 14 mei 2010.
Effecten van visualisatie van participatie tijdens CSCL
Collectief leren in schoolteams
Total Practice Solutions Information Management LexisNexis Media Coverage Analyser 26 November 2009 Marco van Gennip Business Development Manager T: +31.
VOORSTELLING SEKOIA LOKO AV 28/11. BOEKHANDEL UITGEVERIJ DRUKKERIJ WAAROM SEKOIA? → leskrijgen  digitaal → uitwisseling onderling  digitaal → informatie.
1 Tips Begroting Maken voor andere Gemeentes Door Tamas Erkelens Gemeente Amsterdam voor vragen: mail naar Algemene presentatie.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Opzetten itembank Voeding en Diëtetiek HHS
SURFconext & autorisatie
Information Ethics DE TREND IN TESTEN IS NIET IN TESTEN.
Universiteit Maastricht Blackboard CS Elektronische leeromgeving Universiteit Maastricht (eleUM)
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
1 Voorlichting instroom jaar 3 bachelor Dr. I.E. Thunnissen Opleidingscoördinator Bachelor GNK M. Kraan Onderwijszaken.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne Helsdingen Saskia Brand-Gruwel CELSTEC, OUNL Jeroen van Merriënboer Universiteit Maastricht 26 juni 2009 Project Outreach.
1 Strategische benchmark GGD. Programma Welkom stuurgroep lid Toelichting op de strategische benchmark -Achtergrond Ingrid Coenen (intern PL) -Inhoud.
Het modelleren van rijtaakondersteunende systemen Mark Gorter, Muriel Verkaik PLATOS 2016 | 9 maart 2016.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
RNA-Seq data-analyse pipeline integratie in GALAXY Van Middelem Robin.
Google Analytics Statistieken over je website
Het modelleren van rijtaakondersteunende systemen
Bevraging GPMI Eerste korte evaluatie bij de OCMW’s van de gewijzigde regelgeving van het GPMI vanaf 01/11/2016 Periode van bevraging: 17 juni 2017 –
Digitale Verblijfsaanvragen Studie
De Who – Wat moet de bibliotheek ermee?
Onderwijsdag Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen WELKOM
Tijd Activiteit Plaats – Registratie en ontvangst UNS40
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Process Mining.
Richard West University of Georgia
MVJA_27/09/2001_CC ICT-Platform EUR.
Big Data.
Big Data.
Toolkit professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Elk van de belangrijkste enterprisetoepassingen biedt naast het verzorgen van de dagelijkse transacties ook ondersteuning voor besluitvorming op alle niveaus.
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
Conclusies onderzoekers
Transcript van de presentatie:

Jeroen Donkers, Universiteit Maastricht, O&O Profanalytics.blogspot.nl

 4 x per jaar, 8000 studenten geneeskunde in 5 instellingen tegelijkertijd  200 MCQ vragen (met vraagteken) over de hele stof  Relatieve normering

 Relatie tussen het gebruik van ProF en de voortgangstoets-resultaten 1.Bepalen wat te meten 2.Aanpassen van het ProF systeem om te meten 3.Verzamelen van data 4.Analyse en datamining 5.Vertaling van de resultaten  Vervolg: longitudinale effecten, visualisatie

 Multidisciplinair team: ◦ Jeroen Donkers - kennistechnoloog ◦ Arno Muijtjens – statisticus / psychometrist ◦ Robert Peperkamp - ontwikkelaar ◦ Jean van Berlo - kennistechnoloog ◦ Danielle Verstegen – onderwijskundige ◦ Guido Tans – studieadviseur ◦ Case Builders BV - ontwikkelaars

 Brainstormsessie ◦ Hoeveel wordt prof eigenlijk gebruikt? ◦ Welke vormen van gebruik zien we? ◦ Relatie studieresultaten en gebruik van ProF zowel in frequentie als aard?

 Gebruiksdata verzameld via webanalytics tool Piwik in periode mei-juni  De gebruiksdata is gekoppeld met de uitslagen van de voortgangstoets van mei

 Preprocessing en formatting (Perl)  Exploratieve analyse met behulp van  RapidMiner, Kmine (data mining)  ProM 6.1 (process mining)  Projet R  Logboek

Lengte van sessies Kijken naar detailscore

 De gang door het ProF systeem is een proces.  mbv ProM6.1 en Fuzzy Mining abstraheren:

 Gemiddeld gebruik 14.7%  Interventie jaar 1 UM helpt  Veel studenten kijken alleen naar 1 e pagina  Goede studenten gebruiken ProF vaker - studenten met onvoldoende langer  Onvoldoende gebruik van analysemogelijkheden van ProF  -> Adviezen aan de WIV

 Piwik is een handige tool gebleken  Privacybescherming is nog een issue  Interactieve datamining tools niet altijd even handig -> R (of Matlab, Java, C, Python…)  We kunnen nog een hele tijd door met analyse van deze data, we gaan ook door met data verzamelen  Nadenken over terugkoppeling naar studenten en stafleden  Uitbreiden Learning analytics: andere domeinen