2de collegagroep Roze korrels voor zorg!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen over de drempel van 3de kleuterklas naar 1ste leerjaar
Advertisements

Het schrijven van een practicum verslag
Competentieprofielen 10 juni Overzicht 10 juni 2014 • 2 • 2.
Preminiemen in competitie Kristof De Loose 26 november 2012.
Leerplantoelichting organisatie-assistentie Brugge
Definitief voorstel continurooster + De stemprocedure. 20 mrt
Collegagroep : Roze korrels voor zorg! Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Werken met de BaSO-fiche
De opstart van een succesvol verzuimbeleid
Coördinatoren VV 15 januari 2014 verslag 1dpb brugge.
Het SiDi R Protocol Een protocol voor signalering en
Realisatie kindcentrum
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
4de collegagroep voor zorgcoordinatoren 13 maart 2013
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Vakwerkplan bewegen & sport
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
PITSTOP. Programma 9u15 – 9u30: ontvangst 9u30 – 10u: evaluatie ‘09-’10 10u – 10u45: ervaringen scholen ‘09-’10 10u45 – 11u15: projectvoorstel ‘10-’11.
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
CLB en CAR twee partners, samen sterk in zorg. Evoluties binnen de C.A.R. 1 Nieuwe conventie vanaf 01/05/2012 Centra moeten zich meer richten op ‘medische.
AD6 in leerplan verzorging
Na overleg met de verschillende leerkrachten en directie
3 de collegagroep voor zorgcoördinatoren 17/01/2012.
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
17 januari Talent … “Overal aanwezig, maar niet altijd zichtbaar.”
4de collegagroep voor zorgcoördinatoren
Collegagroep zorgcoördinatoren 18November doelen Collegagroep vormingsgroep Afstemmen op verwachtingen Terugblik op de uitdaging: benieuwd vragen.
Terugkoppeling OLB Collegagroep zorg Valérie De Smet 16/1/2014.
Handelingsgericht werken
Het werken met portfolio
Ervaringen Implementatie in Nederland
Handelingsgericht samenwerken
Scriptieseminarie 3 Methode – Experimenteel onderzoek
Welkom. Even voorstellen. Wie is Silvo Steenkamer?
Competentieprofielen
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
Informatieavond.
Autisme Vriendelijk Onderwijs
Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt Ervaringen bij opmaak stappenplan en organisatiebeheersing Netwerking organisatiebeheersing.
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Netwerk coördinatoren VZ
REFLECTIE MANTELZORGGESPREK
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
BaSO-fiche regio Gent ‘Zorg’ gedragen door basisonderwijs & secundaire onderwijs.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
Onderzoek Leergang 2 of 3 Module schoolleidersopleiding.
STUURGROEP KZ 25 februari AGENDA Opvolging vorige bijeenkomst 19 maart 2015 Pedagogisch raamwerk. Alle documenten van de studiedag via onze website:
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Coördinatoren VZ 13 januari 2017.
Naar het Voortgezet Onderwijs
Mijn visie op onderwijs
Opt-in Herman Levelink.
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Prestatiegedrag.
Inleiding campusvoorrang
AV 4 juni 2013 LOP Antwerpen basisonderwijs
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Startgroep nieuwe HR-cyclus
De crisisstemming rond migratie, asiel en anderstalige nieuwkomers zijn een beetje uit de aandacht verdwenen. Dit neemt niet weg dat de instroom van anderstalige.
Transcript van de presentatie:

2de collegagroep Roze korrels voor zorg! Wanneer je oordeelt over een ander, zeg je ook iets over jezelf. 01/12/2011

Planning Thema vanuit de groep: de taalproef schoolrijpheid de inrichting van een orthotheek Input equ*coachen handelingsgerichte opbrengsten

Handelen! Feedback op de input van de vorige collegagroep. - Het nascholingsaanbod rond ASS. - Registratie van welbevinden. Resultaat van de coachingsgesprekken ….

INLICHTINGENFICHE BIJ DE OVERGANG NAAR EEN ANDERE SCHOOL Een netoverschrijdende BASO-fiche. Peilen naar stavaza gebruik BASO-fiche. Wat gebruik je nu? Verschil met huidige document. Voodelen van gelijkvormigheid. Valkuilen en bemerkingen.

Schoolrijpheid! 15/2/11 Het begrip schoolrijpheid. Waarom gebruikt je dit? Hoe stellen we dit vast? Welke materialen zijn er voorhanden? Voor- en nadelen? Schoolrijpheid en HGW-proof? Welke vinger heeft het iCLB in de pap? Uitnodigen van IClb medewerker en BF Linken artikels? Google.docs verzamelen info?

Doel: Leidraad om obj gegevens nr ouders communiceren Iclb en BF afstemmen Duidelijkheid ivm aspecten schoolrijpheid ( netoverschrijdend?) Eenduidige visie schoolrijpheid top- down Overzicht van verschillende materialen

Is niet enkel de verantwoordelijkheid van K3- gedeelde verant-> evolutie van lln ( lln volgsysteem prof-> juiste conclusie) Wat met school onrijpe kdn, wanneer beslis je wat ivm overzitten, Correct geinformeerd worden om schoolloopbaan van lln niet hypotheceren

De taalproef! info van Veerle De Brandt Kleuters niet screenen als ouders akkoord zijn om K3 over te zitten !! Voor verificateur akkoord !! Maar taalproefcel wil het wél !! iCLB wil enkel advies schrijven op basis van objectieve gegevens scholen met veel instroom krijgen van iCLB een taalproef om bij inschrijven af te nemen. ??? En schoolrijpheidsverhaal???

De orthotheek op school! kadering door de collega’s Fenix! Groepswerk: Welke indeling/structuur hebben orthotheken in jullie school? Hoe houden we onze orthotheek levend, hoe zorgen we ervoor dat de collega’s daar echt gebruik van maken? Hoe bepaal je welke nieuwe werken aangekocht worden? Waar vind je een duidelijk en volledig overzicht van het beschikbare materiaal? Wat maakt dat de orthotheek gebruikt wordt?

Handelingsgerichte opbrengsten!

Handelingsgerichte opbrengsten Een voorbeeld! Welke opgesomde handelingsgerichte opbrengsten werden vernoemd? Reflecteer over de HGW opbrengsten in jouw setting. Zijn de teamleden zich bewust van het afgelegde traject? Waar liggen voor jouw uitdagingen en groeikansen? Doelgericht werken blijft grote uitdaging => ook uit literatuur Reflecteer over de HGW opbrengsten in jouw setting. Coachen kader herhalen met praktische toepassing Plenair traject Groepssessie Plenaire terugkoppeling + oplijsten Wat werkt? Rubriceren op mindmap

Deelmomentje! Studiedag thuistaal Studiedag de preventiepiramide 11/1 Radio 1: leerstoornissen? Radio 1: lettertype voor dyslexie Uitnodiging overleg TELRAAM de Kleurdoos 12 januari om 9U Evaluatie- en zorgmodule worden door de ontwerper toegelicht.

27 ste Onderwijscafé ivm Zorgbeleid terugblik vanuit de groep 10 stellingen

Volgend overleg: 17 januari => Kies Raak! 15 februari =>schoolrijpheid HGW + : 6 maart Oudergesprekken