Introductie Groepsleden: - Peter Davids - René Zuidhof - Fokko Bronsema - Nick ter Horst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Hoe kom ik aan klanten?”
Advertisements

Samenvatting Book of lenses
Door: Karlijn, Amber & Stefani. H23.
….een korte presentatie
Vorming duidelijke taal. Duidelijke instructies geven ► Wat is je eerste reactie? ► Wat vond je moeilijk? ► Wat heeft je geholpen om de opdracht te.
Alternatief CDM-RuleFrame Jeroen Eissens Mark van de Haar Henze Berkheij 28 januari solution/
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
INSTRUCTIE 1: Verzamel zoveel mogelijk verschillende soorten gekleurd papier en pakpapier. Vergeet geen zwart en wit papier. Zorg dat ieder van jullie.
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
Opdrachten Inleiding IO Elke opdracht gegeven aan het eind van een college 2010.
1 Voorwaarden hergebruik Modulair ontwerp Low coupling High cohesion.
Presentatie JAN en Cheyenne
Marion Keiren, Stephan Mertens, Esther van Popta 20 januari 2009
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
End Year Assesment Jordi de Rijk Semester 2.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Midterm Presentatie Kaj Metz GAR1 15/12/09. Wie ben ik? Kaj Metz GAR1 15/12/09.
1 Software-ontwikkeling Project “Spelraamwerk voor 2 spelers”
INCCA-presentatie 22 – 05 – Overzicht Inleiding INCCA-presentatie Ontwikkeling INCCA-presentatie Mogelijke uitbreidingen Slotwoord Vragen/Opmerkingen.
1 Datastructuren Een informele inleiding tot Skiplists Onderwerp 13.
The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.
OO Analyse in de praktijk OO Analyse in de praktijk V Enkele Design Patterns.
Door:Liliane de Voogd Klas: CO1K Datum: 17 september 2012.
Ons rekenland project : Texel Onderwerp : Het strandfeest
Public Design Technologisering Paul van Den Hogen Martino Wullems.
Project Management Fails
Nagels Hou jij ook zo van het lakken van nagels?
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Agile testen - kwaliteit onder controle
Artificial Pancreas Cheetah Just Boerlage & Patrick van Kouteren.
Beschouwing – De Laatste Tips
Trogdor The burninator Ruben Middel Raymond Siudak.
Refactoring en Unit Testing. Geschiedenis Hoe maken we complexe code duidelijker? Hoger abstractieniveau –Assembly –“Hogere” programmeertalen –Object-orientatie.
Medmec04 les 1 Engagement.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Design je eigen web-pagina Met behulp van Photoshop.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
De Moderne Onderwijsmedia
PRESENTATIE Kickoff CMO/Venturaplus 17 september 2015.
Omgaan met vrijwilligers die meer begeleiding vragen Akram Ghorbani & Rene Verheijen.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
NOT 2011 Ineke Verheul Serious games of serious gaming?
Nu even niet misschien later wel.
Presentatie over de Olympische spelen
‘Business at the speed of change’
5 dingen die je moet weten voor je start met Fluid projecten
Hoe kan ik het beste in Nederland een eigen Game bedrijf opzetten?
Een (korte) Introductie op Educatieve Spellen
Eindopdracht kwaliteitszorg.
Automatisering van A tot Z
Het 24 spel.
Uw eigen diensten verkopen via 2tCloud
Kluwer The end of Publishing
Argumenten Hoe herken ik argumenten in een tekst? NU Nederlands 2F.
‘Inleiding objectgeoriënteerd programmeren met PHP’ ‘Inleiding’
Smart World Workshop Scrum en Design Thinking
ASP.NET MVC Web Development
Praegus B.V.. .
Team 5 Jeffrey.
Is testen een project op zich?
Opdracht product-PP Maak een PowerPoint over een product naar keuzen.
Opdracht PowerPoint Maak een PowerPoint over jezelf.
Buigbare zaklamp Tom Oerlemans
Transcript van de presentatie:

Introductie Groepsleden: - Peter Davids - René Zuidhof - Fokko Bronsema - Nick ter Horst

Inleiding De opdracht eXtreme Programming

User Stories De eersteweek Eerstedeelteam: Nick & René Tweededeelteam: Peter &Fokko

Werkwijze “Pair-programming” Simpel design Refactoring Coding standards

Unittest

Acceptatietest

Klassediagrammen

Refactoren Waarom Hoe

XP versus de rest hoge kwaliteit software, te ontwikkelen binnen afgesproken tijd en budget; met relatief weinig inspanning en kosten omgaan met veranderende eisen die aan de functionaliteit van software worden gesteld.

Gebruikte patterns NullObject-pattern Singleton pattern

Mogelijk toe te voegen Patterns Observer pattern Factory pattern

Projectevaluatie bla

Demo The Demo

Game Over (The end) Eindepresentatie :P

Deze heb ik even toegevoegd voor commentaar Misschien nog een sheet erbij met een voorbeeld van Agile Design Principles (Dit staat namelijk bij hetgene wat in de presentatie moet komen). Dit zou in ons geval een sheet zijn over open-closed principle denk ik. Elements met zijn children. Elements is closed voor aanpassing maar open voor uitbreiding. De oude weergave van ons spel aan het begin van de presentatie ipv van de tank-weergave.