1 Peer Assesment Studenten beoordelen elkaar. 2 Doel  Er wordt je een spiegel voorgehouden  Het ‘beter’ functioneren in een groep waardoor de groep.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Advertisements

Fontys Centrum voor Ondernemerschap maart 2013
“ Let’ s Think Denk aan 5 woorden die je zou gebruiken om aan te geven wat een goed opgeleid jong persoon is.
Basisvorming.
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?

31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
projectmatig onderwijs en projectmanagement hebben iets met elkaar
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
40 uur 2e semester eerste leerjaar
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
1e Bachelor Toegepaste Psychologie A
Vrije Tijd Opvoedingsbeleving, sociale vaardigheden en vriendschapsrelaties van adolescenten.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Leren dienstdoen op de huisartsen post Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
José Beijer, Velon-conferentie 31 maart 2008, Veldhoven José Beijer Kenniskring Lesgeven in de Multiculturele School 31 maart 2008 Ghita, Mohamed, Nadya.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
First ID project Waterlant-Ydoorn
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Casemanagement Groep Presentatie Hetty Ronner Pierre van Ham René van Laere 10 november 2009.
Ervaringen Implementatie in Nederland
 Goede communicatieve vaardigheden hebben.  Als goede ICT-Beheerder moet je de Nederlandse en Engelse taal kunnen beheersen.  Kunnen functioneren in.
PGO! In PGO ligt het accent op het zelf doen, je gaat actief aan de slag met vragen uit een beroep, je bestudeert praktijksituaties en leerstof die daar.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
Samenvatting teambuilding
Dossier Empowerment.
Inzicht in Leerprocessen
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
Samenwerken.
Studieadviesregeling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Basisvorming. 2/3 kerndeel  58 kerndoelen 1/3 differentieel  iig 2e MVT & profilering 1040 klokuren (max 69 dagen)
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
Bijeenkomst 2 Ethiek 3, Normatieve professionaliteit
Maatschappijleer Inleiding Waarom maatschappijleer?
Om direct bij opname een zo passend mogelijk standaardplan toe te voegen aan het EPD heeft zijn er 8 standaard signaleringsplannen opgesteld:
praktijk project ouderbetrokkenheid
Test 1 Present.me uurloonberekening. Maandsalaris  Maandsalaris als je fulltime (voltijd) zou werken.
Competentieprofiel CMD
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Creatief Ketengericht Ondernemen 18 oktober 2012.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Vragenlijst sociale media en beeldscherm gebruik
OF Het praktijksemester.
Bepaal jouw SuperPowers!
Functioneren en beoordelen
Activerende werkvormen
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Les 1 “Drie methodieken” thema 9.1. en 9.2.
Burgerschap Samenwerkend leren
Kwaliteitszorg Les 4.
De voordelen van MOOI Online en overal bij de hand Medewerkers die in
VAN LOKALE BEMIDDELING
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Afscheid voorbereiden
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Spel als middel voor……. TEAMBUILDING.
Transcript van de presentatie:

1 Peer Assesment Studenten beoordelen elkaar

2 Doel  Er wordt je een spiegel voorgehouden  Het ‘beter’ functioneren in een groep waardoor de groep beter functioneert.  Minder belangrijk doel: Meelifters detecteren

3  WERKEN IN EEN TAAKGERICHTE GROEP  SOCIALE EN COMMUNICATIEVE VAARDIGHEDEN  WERKATTITUDE  PROJECTBIJDRAGE Te beoordelen items

4  WERKEN IN EEN TAAKGERICHTE GROEP  Kan goed samenwerken met de andere teamleden  Komt met ideeën  Kan keuzes maken  Motiveert de groep  SOCIALE EN COMMUNICATIEVE VAARDIGHEDEN  Rapporteert goed naar andere teamleden  Geeft nuttige feedback  Gaat goed om met conflicten:  Kan goed omgaan met constructieve kritiek  Kan goed constructieve kritiek geven Te beoordelen items

5 Te beoordelen items (vervolg)  WERKATTITUDE  Werkt zelfstandig  Neemt initiatief  Werkt praktisch en resultaatgericht  Heeft doorzettingsvermogen  PROJECTBIJDRAGE  Is aanwezig gedurende de afgesproken project-uren  Besteedt de aanwezige uren daadwerkelijk aan het project  Houdt zich aan de regels en gemaakte afspraken  Heeft een grote inzet

6 Het formulier  Telt mee voor 10 % in eindcijfer

7 Waar moet je op letten?  Dat je niet op één incident oordeelt (i.p.v. het beeld gedurende het hele project)  Je wilt geen “matennaaier” zijn

8 Nabespreking  Er vindt een nabespreking met de groep plaats onder leiding van een tutor  Valkuilen:  Alleen aandacht voor negatieve scores  Negatieve scores als “negatief” beschouwen

9 Test rol(len) die je speelt in een groep: