Doorlopende duale leerweg MBO-HBO ICT bijdrage nummer Hanriette Ruigt Haagse Hogeschool Jan van der Staaij Albeda College
Geschiedenis 4 start project Duaal doorstromen 2000 april doel 1: Doorstroming MBO BBL niveau 4 naar HBO duaal bevorderen (totaal duaal) 4 doel 2: Afstemming van de duale invulling praktijk 4 producten in eindrapportage en specificaties van 2 trajecten t/m producten opleveren start eerste trajecten
ROC Albeda - HHS 4 intensief contact tijdens de projectfase 4 afstemmen curricula t.b.v. pilot 4 voorlichting en niveaubepaling 4 regelmatige terugkoppeling 4 evaluatie en bijstelling
Huidige groep 4 start september studenten: -5 mbo systeembeheerder (4 BBL) -1 mbo netwerkbeheerder (BBL) -2 mbo-tka 4 -1 oud meao -1 vwo + universiteit 4 voorwaarde: werkend leren
Wat is werkend leren 4 component 1 : Modules Hogeschool 4 component 2 : Werkend Leren
Schema duale opleiding WL-deel
Leercontract en Portfolio Portfolio Leercontract * activiteiten * producten/resultaten * planning Beoordeling op basis van : * leercontract * procesverslag * bewijzen van kunnen * beoordelingsformulieren
Soorten taakgebieden
Toekomst 4 ontwikkeling van een 3-jarige variant duaal 4 “indalen” in het MBO 4 ontwikkeling van dualisering deeltijd 4 meer regionaal overleg MBO-HBO
Beren en andere obstakels 4 Item 1: aanpassing van het bestaande curriculum 4 Item 2: werving van leerlingen/studenten 4 Item 3: werving en accreditatie van bedrijven 4 Item 4: werk in uitvoering