Science Wat is dat eigenlijk. Doel van deze middag Ieders doelstelling formuleren Wat hebben wij/jullie/zij al Waar willen wij samen aan werken ? Wie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Een kijkje in de schatkist…
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8
Wiskunde en het nieuwe leren scenario5
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Visie bepalen Techniek op de ……….school. Doelstelling Komen tot een duidelijke visie op techniek, rekening houdend met de toekomst, zodat er gebruik gemaakt.
De drie stappen van systeemontwikkeling
13 december 2007POVO project Noord Limburg POVO dieptestrategie technische talentontwikkeling College Den Hulster.
LEERLIJNEN - ONTWIKKELINGSLIJNEN
H 7 Krachten Deel 3 Vectoren.
Fotoverslag bijeenkomst 6 juli 2009 Opzet kennisnetwerk landbouwprojecten KRW Hoe doen we dit? Wie doet wat? Opgesteld door: Annet Noordik Facilitators.
Experimenteel onderzoek
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Meervoudige intelligentie
Gepersonaliseerd leren
28 januari 2010 Ouderavond Schiedam
Timeless Vibes.
VWO-bèta op de Amersfoortse Berg
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
Experimenteel onderzoek
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Experts werkvorm + begrippentest
Science projectvak. Opzet SCIENCE projectvak: diverse onderwerpen vooral proeven doen en dingen uitzoeken onderzoeken en ontwerpen (bouwen/testen) dossiers,
Masterclass bovenbouw februari 2012 Joanne Duijvestijn Teamleider VWO 3/4/5/6.
PROGRAMMA WELKOM KENNISMAKING RECTOR IMPRESSIE INTRODUCTIEDAG
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
Informatieavond Ouders leerlingen groep 8
Goede Mavo Uitstekende examenresultaten Hoge score voor rekenen Goede basisopleiding met persoonlijke begeleiding Prima sfeer en veel aandacht.
Visie & Strategie.
PowerPoint presentatie Gemaakt door Marjolein en Charlotte Natuurkunde.
Leervragen in een PLG PLG bijeenkomst 17 november 2014
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
1 PROFIELKEUZE 4 HAVOOSCAR ROMERO 11 oktober 2011.
Hoe vertel je een verhaal? sectorwerkstuk 4 mavo.
Bètapartners, 26 oktober 2015, Damstede.  Global Learning and Observations to Benefit the Environment (GLOBE)  Opgericht in 1994 door de Amerikaanse.
Lesgeven aan hoogbegaafden Beta-didactiek binnen onze ace-klassen.
Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Nieuwe Natuurkunde (NiNa) & Natuur, Leven & Technologie Henk Pol, ELAN, Universiteit Twente.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Actuele ontwikkelingen in het bètaonderwijs in de opleiding, ondersteund door SLO? Maarten Pieters.
Cost engineering en Project management. Wat kan je bereiken? Voor wie bedoeld? Wat leer je? Opbouw? LEERLIJNEN: Technische vaardigheden.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Hoe leren professionals?
Evaluatie onderwijskundig beleid
3. Maar zo zien we niet alles, en bovendien is het beeld vlak.
Kennis delen.
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Curriculum.nu: veranderingen in het (economie)onderwijs
LEZING HERONTWERP DERDE LEERJAAR
Leerjaar 3 Nask1 H1 §1 krachten herkennen.
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Leerdoelen, leerlijnen en leeractiviteiten
Talentklas Science klas 1.
Voorlichting VWO 4 Natuurkunde 14 februari 2018 Natuurkunde.
Leerdoelen, leerlijnen en leeractiviteiten
Hoofdstuk 1 Krachten Wat gaan we doen vandaag? Terugblik
Stap drie bij projecten
Scheikunde, een wetenschap
Voorlichting vmbo-tl bovenbouw
Producten van TU Delft, SEC
<naam bedrijf> & <naam school>
Programma Introductie van jezelf Samen voor een nieuw curriculum
Mijn spreekbeurt gaat over
Effectmeting Cultura en Gemeente Ede
Transcript van de presentatie:

Science Wat is dat eigenlijk

Doel van deze middag Ieders doelstelling formuleren Wat hebben wij/jullie/zij al Waar willen wij samen aan werken ? Wie en wat hebben wij hierbij nodig ? Afspraken vervolg maken

Wie en wat betrokken vakgebieden

Gewenst resultaat Intergratie van gekozen stof in thema’s en projecten Daarnaast aparte modules

Leerdoelen Op lange termijn : aansluiting bovenbouw Doorlopende leerlijn Kennis Vaardigheden

Eerste jaar : ontdekken Nieuwsgierigheid & interesse wekken voor het “vak” Aansluiten bij leefwereld Gereedschap & machines Laboratoriumhulpmiddelen zoals glaswerk Technisch tekenen Zelf dingen maken Meten, waarnemen Berekeningen met schaal, afstand, snelheid en tijd Ontwerpen en maken enz. Uiteindelijk : natuurwetenschappelijke methode

Vathorst Per jaar Eerste jaarOntdekken Tweede jaarOnderzoeken Derde jaar??

Hoe en wat Aansluiten bij thema’s Aparte projecten (bv. het weer; bouw je eigen weerstation) Betapartners (UVA)

Vathorst tot nu toe Een klein aantal onderwerpen uit de “wiskunde-wandeling” door Amersfoort heeft te maken met Afstand, tijd en snelheid Krachten en overbrengingen Stoffen (maar is niet direct Middeleeeuws te noemen)

Terug naar het begin Inventarisatie wensen en mogelijke inbreng