Science Wat is dat eigenlijk
Doel van deze middag Ieders doelstelling formuleren Wat hebben wij/jullie/zij al Waar willen wij samen aan werken ? Wie en wat hebben wij hierbij nodig ? Afspraken vervolg maken
Wie en wat betrokken vakgebieden
Gewenst resultaat Intergratie van gekozen stof in thema’s en projecten Daarnaast aparte modules
Leerdoelen Op lange termijn : aansluiting bovenbouw Doorlopende leerlijn Kennis Vaardigheden
Eerste jaar : ontdekken Nieuwsgierigheid & interesse wekken voor het “vak” Aansluiten bij leefwereld Gereedschap & machines Laboratoriumhulpmiddelen zoals glaswerk Technisch tekenen Zelf dingen maken Meten, waarnemen Berekeningen met schaal, afstand, snelheid en tijd Ontwerpen en maken enz. Uiteindelijk : natuurwetenschappelijke methode
Vathorst Per jaar Eerste jaarOntdekken Tweede jaarOnderzoeken Derde jaar??
Hoe en wat Aansluiten bij thema’s Aparte projecten (bv. het weer; bouw je eigen weerstation) Betapartners (UVA)
Vathorst tot nu toe Een klein aantal onderwerpen uit de “wiskunde-wandeling” door Amersfoort heeft te maken met Afstand, tijd en snelheid Krachten en overbrengingen Stoffen (maar is niet direct Middeleeeuws te noemen)
Terug naar het begin Inventarisatie wensen en mogelijke inbreng