CITOtoetsen! . . En dan? Waarom toetsen we eigenlijk? En wat doen we met de resultaten?
Het wat en waarom van een leerlingvolgsysteem Het wat en waarom van een leerlingvolgsysteem * administratie van de resultaten van methodetoetsen * administratie van de CITO toetsen * via ontwikkelingsgrafieken volgen van de ontwikkeling van de school * via ontwikkelingsgrafieken volgen van de ontwikkeling van jouw groep * via ontwikkelingsgrafieken volgen van de ontwikkeling per kind * administratie van absenten * ouderportaal
Kleutertoetsen Taal voor kleuters PRAVOO
Afnamemoment CITO toetsen januari/februari en juni 2e afnamemoment is veranderd waarom?
Verschil tussen de toetsen * verschil in toets * verschil in resultaat
Verschil tussen de toetsen Verschil tussen de toetsen * periode + methodetoets overzichtelijke periode + CITO toets periode van een halfjaar * hoeveelheid leerstof + bij spelling 3 weken leerstof + bij CITO spelling alle categorieën door elkaar
Verschil in resultaat * het toetsen van het langetermijn geheugen kan problemen opleveren * hiaten tussen methode en CITO
Plannen van aanpak * formeren van werkgroepen met als taak: + wat vraagt CITO + wat biedt de methode + wat zijn de hiaten + hoe lossen we dit op
Voorbeeld spelling
Groep 8 door de jaren heen…
13
14
intern traject Ontwikkelingsgrafiek groep Analyse n.a.v. de cito resultaten wat zie je wat ga je nu doen in overleg met IB’er opstellen van groeps HP informeren ouders 15
Intern traject Ontwikkelingstraject leerling analyse n.a.v. de cito resultaten is er sprake van groei is de leerling gegroeid binnen het eigen niveau wat zie je wat ga je doen in overleg met IB’er opstellen van een individueel HP overleg met ouders 16
Hoe scoort de leerling op LVS-toetsen? 17
18
Vragen ??????