Hoofdstuk 4, Interactieve marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De marketing-omgeving
Advertisements

De branche in kaart gebracht.
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
STRATEGISCHE PLANNING
Businesstoepassingen
Bedrijfspresentatie Promavise
Wat is interactieve marketing?
Kamer van Koophandel Haaglanden
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Commercialisatie Fietsen
Opdracht Strategieontwikkeling
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
© Pearson Education Benelux, 2003
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Een dialoog met klanten opbouwen
Segmenteren en Positioneren
Marketingplanning en strategie
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
DE OVERGANG ONDERWIJS-ARBEIDSMARKT Rationeel of emotioneel ?
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
Swot analyse
Marketing voor verkeerskunde
De Toekomst Marketing.
Commercieel beleid en recht
College 2 Marketingomgeving
Detailhandelsmarketing
Midden in de wereld:.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Figuur 3.1 Belangrijke factoren in de micro-omgeving van het bedrijf
INVLOEDEN UIT DE MICRO-OMGEVING INVLOEDEN UIT DE MACRO-OMGEVING
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM Marketingmix?
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Strategische Businesspartner
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Midden in de wereld:.
Redeneren over de verzorgingsstaat
Indeling van hoofdstuk 2
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
(POD) Folkert de Wind Ivo Saes
Internationale handel
Presentatie en marketing
Sterkten versus kansen Zwakten bedreigingen Kansen Bedreigingen.
Marketing Week 3 les 2.
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Beleid en regelgeving Les 1.
Ontwikkelingen in de recreatie
International Business Practice
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 4, Interactieve marketing De situatie-analyse Hoofdstuk 4, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

De omgeving van het bedrijf Macro-, meso- en mico-omgeving Veranderingen in macro- en meso-omgeving inventariseren Micro-omgeving in kaart brengen Swot-analyse en confrontatiematrix Kritische succesfactoren bepalen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Macro-omgeving Destep Demografisch; figuur generatie einstein Economisch Sociaal-culturele factoren Technische factoren Ecologische factoren Politiek/juridische factoren Niet beheersbaar en niet beïnvloedbaar Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Demografische factoren Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Technologische factoren Overzicht van de ontwikkelingen van de eerste pc tot een mogelijk web 4.0 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Meso-omgeving Denken in klant in plaats van doelgroep Concurrentie-analyse Tussenpersonen Toeleveranciers Belangengroepen Niet beheersbaar wel beïnvloedbaar Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Micro-omgeving Denken in klant in plaats van doelgroep Concurrentie-analyse Tussenpersonen Toeleveranciers Belangengroepen Beheersbaar en beïnvloedbaar Commerciële beleid aanpassen als marktontwikkelingen dat vragen checklist Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Micro-omgeving SWOT-analyse Sterktes (micro-omgeving) Zwaktes (micro-omgeving) Kansen (meso- en macro-omgeving) Bedreigingen (meso- en macro-omgeving) Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Micro-omgeving Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010