INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cawar Consumer Awareness. Doelstellingen  Bepalen wat de omvang van de problemen rond consumptie is.  De kwaliteit evalueren van de informatie die wordt.
Advertisements

Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
De marketing-omgeving
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Business Marketing Sabine Vermuyten
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Hoofdstuk 1 - Inleiding Wat is een organisatie? mensen middelen
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
1 Cloud Computing & SaaS boodschap and werkgroep Educatie & PR February © EuroCloud –
Effectief Cultuurbeleid: Leren van Evalueren
Parlementaire democratie
strategie als een proces
Het Politiek Systeem 2 Beleid Politieke Cultuur
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Organisatie-ethiek Wat is het ? Wat heb je er aan ?
Marketingcommunicatie en ethische kwesties
Recht en vooruitgang Gevalstudie van de Kruispuntbank Sociale Zekerheid en het eHealth-platform Frank Robben Administrateur-generaal Kruispuntbank Sociale.
Hoofdstuk 2 Duurzame marketing
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
MVO: ethiek en internationaal ondernemen
Geen woorden maar daden!? Over het belang van een actieve seniorenraad
Title Sub-title Beleidsnota Oxfam Novib 1 februari 2008.
College 4 Bedrijfscodes.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Strategie en positionering
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Hoofdstuk 1 Management accounting: informatie die waarde creëert.
Gemeenschapsontwikkeling door zelfsturing
De consument wil altijd weer meer! Jan Schoormans.
College 3 Consumentengedrag
De economische dimensie
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Als consument breng je schade toe aan het milieu. Dat is niet te voorkomen. Maar je kunt de schade wel beperken door verantwoord gedrag. © Noordhoff Uitgevers.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Marketing 5 havo.
Wat is Corporate governance ?Wat is Corporate governance ?  'Corporate governance is het systeem waarbij ondernemingen worden geleid en gecontroleerd.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
50.
De politieke en economische omgeving Hoofdstuk 5.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
1 Gemeenschapsontwikkeling door zelfsturing 30 oktober 2010 Wil van der Coelen Regisseur zelfsturing.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Les 1 Rechtsstaat paragraaf 1. Indeling hoofdstuk Paragraaf 1,2 en 3 beginselen Paragraaf 4,5,6 en 7 praktijk.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Kwalificatie eisen Om goed in de samenleving mee te kunnen doen is een voorbereiding alleen op jouw beroep niet voldoende. Bijv. - sturing geven.
WirelessCity Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
Dilemma’s.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Verantwoor-delijkheden t.o.v. stake-holders Klanten en leveranciers
3. Oorzaken van criminaliteit
Lifestyle Voeding.
Consumenten-gedrag Mondige consument
Nederland en de rest van de wereld
Nederland en de rest van de wereld
Referentiedomeinenmodel GGZ versie 1.00
ORGANISATIE & MAATSCHAPPIJ
Geen woorden maar daden!? Over het belang van een actieve seniorenraad
Transcript van de presentatie:

INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN Aggressieve verkoop Hoge prijzen Misleiding INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN Geplande veroudering Inferieure producten Slechte service INVLOED VAN MARKETING OP MAATSCHAPPIJ Te weining sociale producten Culturele vervuiling Te veel macht Materialisme INVLOED VAN MARKETING OP BEDRIJVEN Verwerving Toetredingsbarières Acties van burgers en de overheid om marketing te reguleren

Kwaliteit van het leven Lange termijn planning Het recht te kiezen Veiligheid CONSUMENTISME Geïnformeerd zijn Gehoord worden milieutheorie Lange termijn planning Eco-systemen Vervuiling Groei Kritiek op marketing

Figuur 2.1 Milieu-duurzaamheidsmatrix

Figuur 2.2 Juridische kwesties waarvoor het management zich geplaatst ziet

PRINCIPES VAN RATIONELE MARKETING Consument georiënteerd Maatschappelijke marketing Besef van de missie PRINCIPES VAN RATIONELE MARKETING Innovatie Waarde Heilzame producten Wenselijke producten Ontoereikende producten Aangename producten Maatschappelijk verantwoorde marketing

Figuur 2.3 Maatschappijgerichte indeling van nieuwe producten