Vormingsactiviteiten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
cultureel kunstzinnige vorming in het vmbo
Advertisements

Ontwikkelingen in het VO. Passend Onderwijs • Samenwerkingsverbanden in de regio • De huidige organisatie van passend onderwijs is ingewikkeld. Ook is.
Beleid vervroegd doorschuiven jeugd naar dames en heren 1 Oktober 2012.
ORGANISATIE CKV1 Wat betekent het en wat is het?
2.1 de rechtsvorm van de onderneming
Welkom bij de informatieavond buitenlandse reizen Havo-4 en Vwo-5.
Tuur & Gert bezoeken. M A E N D E L E O Het jeugdcentrum Maendeleo neemt het op voor verwaarloosde jongeren. Het jeugdcentrum doet dit echter op een heel.
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Organisaties en management. Agenda  Les 2   1.1 Organisaties en 1.2Management  leren behandelde & mk wb 1.1 tm 1.5.
Begeleiden in de BPV.
Het Toverbos, opleidingsaanbod.. Toelichting ‘Het Toverbos’ binnen de opleiding: • Onderzoekstraject • Feedback studenten • Proeftraject • Ideaal traject.
Naar een portfolio Water in Zuid-Holland The continuing story.
Structuur presentatie
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Geestelijke Verzorging voor mensen met een verstandelijke beperking
Keuzes 7 vakken (+ maatschappijleer), na examen mag een leerling 1 vak onder voorwaarden laten vallen NE – EN – WI – TNL verplicht om te volgen 1.
Vitaliteitbevordering
Les 7: het voorbereiden van een les
V1 stage - Blok 4.
WERKPLEKLEREN in contexten van lerarenopleiding Onderzoeksproject.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Werkveldconferentie 23 april 2014
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Eerstejaarsproblemen
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Gezondheid stimuleren doormiddel van bewegen en voeding
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Animal events Locatiedirecteur Introductie dia – nog niets uitleggen.
Startpunt  Het hbo kent opleidingen  Er zijn twee routes naar de Bachelor  1 - Het vierjarige Bachelorprogramma  2 - Het programma dat is opgebouwd.
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Project Serious Games Hogeschool Rotterdam – Mediatechnologie en Libanon Lyceum Rotterdam – Technasium In samenwerking met de Openbare Montessorischool.
Praktijkervaring en reflectie
De 5 competentiegebieden. Gemaakt door: Amina, Nabou, Ishani, Maria, Khadija en Patricia.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
Examenzaken 16 februari 2016 klas 2 Deze PowerPoint heeft alleen betrekking op het examen bij het Groene Lyceum en algemene examenzaken.
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
Voorlichtingsavond Doorstroom 4 TL  4 Havo 11 november 2015.
Grenzeloos onderwijs genieten Een samenwerkingsproject tussen Tyltylcentrum De Witte Vogel – RESPONZ en KDC de Joppe - Steinmetz | de Compaan.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Pilot kennisbasis rekenen- wiskunde Hogeschool iPabo Vahap Duman, docent rekenen-wiskunde Ronald Keijzer, lector Rekenen-wiskunde
Kindcentrum De Troubadour samen aan het roer Mirjam Brussée Afdelingsmanager 0-6.
ZORG & WELZIJN. Wat betekent zorg en welzijn? Bij zorg staat zorgen voor iemand centraal. Je zorgt voor je opa of oma of je kleine broertje etc. Welzijn.
Rollen binnen het werkplekleren
Scholengemeenschap Lelystad
Maatschappelijk Plein
Internationalisering info maart 2017
Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.
Ouderavond Cambridge 2016.
Thema 1 Wie ben ik?.
Freekids Kinderopvang
Sieberdam/ROCS & KODOS
Ketenstage: Student volgt Cliënt
Ketenstage Student volgt Cliënt Pilot #1 met 3 studenten
Oranje Nassau College Zoetermeer
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Welkom in onze groep! We hebben er zin in!
Begeleiden Les 7.
Als je er graag toe doet en wat wil dóen!
HBO Netwerk Ruimtelijke Adaptatie
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Cursus Interne auditor
van Basisschool naar Voortgezet Onderwijs
Welkom bij DAIly NURSE.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Vormingsactiviteiten ‘Bewegen in andere contexten’ Hogeschool De Kempel

Hogeschool de Kempel hecht grote waarde aan persoonlijkheidsvorming en aan intensivering van samenwerkingsverbanden buiten de lessen en stage om. Dit wordt gerealiseerd in diverse activiteitenweken. Deze vormingsactiviteiten vinden plaats met als doel de bestaande theoretische en praktische opleiding te verrijken en te verruimen.  

stimuleren van interactieprocessen, Elke vormingsactiviteit heeft zijn eigen doelen. Een aantal voorbeelden van die doelen zijn; stimuleren van interactieprocessen, organiseren en uitvoeren van een spelprogramma met kinderen van de basisschool Organiseren en uitvoeren van een dagprogramma met kinderen van de basisschool zelfstandig tochten plannen en uitvoeren met behulp van kaart en kompas.

Basisschooltrektocht Introductiekamp P-fase Basisschooltrektocht K1/K2-fase Ardennen/Eifel K2-fase Hogeschool De Kempel

Introductiekamp P-fase Een vijfdaags tentenkamp voor de eerstejaars, met als doel: onderlinge kennismaking; vertrouwd raken met de hogeschool stimuleren van interactieprocessen; in een spelprogramma kennismaken met kinderen van de basisschool Deelname aan deze week is verplicht. De leiding wordt gevormd door vierdejaarsstudenten onder supervisie van medewerkers van Hogeschool de Kempel. Hogeschool De Kempel

Basisschooltrektocht K1-fase Voorbereiding k2- fase uitvoering Tweedejaars studenten krijgen de opdracht om, in nauwe samenwerking met een basisschool, een driedaagse trektocht-te-voet te organiseren. De routes en daginvulling wordt door de studenten zelf gemaakt. De inschrijving van basisscholen, de indeling en de slaapplaatsen worden vanuit de Kempel geregeld Hogeschool De Kempel

Het is voor de basisschoolleerlingen: - een directe confrontatie met hun omgeving, geen prestatietocht voor wat betreft afstand en tempo, maar een ontdekkingsavontuur in de natuur in de ruimste zin van het woord - ervaren van eenvoudiger leefomstandigheden - groepsvorming Voor de studenten betekent het: - een confrontatie met organisatiemogelijkheden van een dergelijke tocht - het inbrengen van didactische mogelijkheden vanuit diverse disciplines. Hogeschool De Kempel

Ardennensurvival/Eifeltocht Tweedejaars studenten zijn verplicht deel te nemen aan een van onderstaande trektochten. 1. Ardennensurvival Een survivaltocht met kleine groepen door Luxemburg/België. Tijdens deze tocht worden studenten geconfronteerd met primitieve omstandigheden, waarin het goed kunnen functioneren in klein groepsverband een voorwaarde is. Er wordt een beroep gedaan op vindingrijkheid en fysiek prestatievermogen. De organisatie van de tocht is als volgt: • de deelnemende studenten worden verdeeld in kleinere groepen; • aan elke groep wordt een begeleider (docent of ouderejaarsstudent) toegevoegd. De groepen worden op maandag per bus vervoerd en achtergelaten in Luxemburg/ België, op een afstand van ongeveer 60 kilometer van de stad Wiltz in Luxemburg. Deze afstand moet in vier dagen lopend afgelegd worden. De groepen moeten zelfstandig zorgen voor voeding en slaapplaatsen; • elke groep heeft kaarten van het gebied en een kompas, en beschikt over een klein budget; • in Wiltz is een centrale post gevestigd die gedurende de week contact houdt met de groepen en met Hogeschool de Kempel. 2. Eifeltocht Een vierdaagse voettocht door het Vulkaan-Eifelgebergte in Duitsland. Deze tocht heeft als doel: het kunnen functioneren in groter en kleiner groepsverband, met de mogelijkheid om geheel zelfstandig de geplande dagtochten uit te voeren. Er wordt een beroep gedaan op vindingrijkheid en fysiek prestatievermogen. Kaartgebruik en kompas staan centraal. Voor de studenten is het een actieve, plezierige en leerzame activiteit. De tocht van totaal ca. 75 km door heuvelachtig en bosrijk gebied gaat naar dorpjes waar slaapplaatsen en maaltijden zijn geregeld. Er is een centrale post voor contacten met