Kwaliteitsmeting internationale partnerschappen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
Advertisements

1 IT Management vs IT Governance in de Welzijnssector in Vlaanderen Studiedag: Efficiëntie en Effectiviteit 28/09/2012.
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
STRATEGISCHE PLANNING
Digitale Studiemaatjes
Schoolpartnerschappen in Europa
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Waarderen van leren Eric Halsberghe
Minderhedenforum Weet wat je SAMEN wil. Inleiding 1.Het allochtoon middenveld 2.De ‘federaties’ 3.Het Minderhedenforum 4.Interculturele Rol?
1 Neemt de kennis van onze studenten toe? Een analyse van de kennisgroei op basis van VGT scores Marieke van Onna & Samantha Bouwmeester.
Strategische partnerschappen 2014 – 2020
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
13 maart Kwaliteitszorg in internationalisering Deel 2: indicatoren Actie 2 van de Vlaamse Bologna-experten
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
21 april 2009 TZFF Ketenzorg, over de muren heen kijken! 1 Inhoud TZFF Netwerken, samenwerken ROS Friesland Presentatie netwerkdeelnemers Vragen.
Hoger onderwijs: binair, complementair, circulair?
Strategische partnerschappen Erasmus+ Actielijn 2 - Samenwerking voor innovatie en goede praktijken Versie november 2013.
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Achtergrond Actieplan mobiliteit 2009 Leuven – Louvain-la-Neuve: “In 2020, at least 20% of those graduating in the European Higher Education Area should.
“If less is more, how you’re keeping score?”* *Eddie Vedder - Society.
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
Want 1 op 5, dat is te veel!. 2 Netwerken 3 New York State Training School for Girls (1930)
Onderzoek in de onderwijspraktijk
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Impact van mobiliteit op individueel en maatschappelijk vlak Shifting from margin to mainstream Inge Piryns 12/11/2012.
WAT KAN HET LEONARDO DA VINCI PROGRAMMA VOOR U BETEKENEN? Brussel, 26 november 2009.
1 De wereld aan je voeten ! Kiezen voor wetenschap, technologie en ondernemen in “a global world”
pag. 2 VUB Richtlijnen Inter-institutionele akkoorden Erasmus+ ( )
Gedrag in organisaties, 10e editie
Dag van de kennisuitwisselin g Annelieke van Schie 19 januari 2010.
HOGER BEDRIJFSDIPLOMA Hans Daale 8 april Na te lopen… Waarom nu een discussie over een HBd Waarom nu een discussie over een HBd Wat is dan eigenlijk.
Monitoring Associate degree en Leido zelf 12 mei 2009.
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
Stage en Studie in het buitenland Financiën UMC International Office Cindy van Dijk
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Agenda voor het debat “internationalisering K.U.Leuven” Agenda voor het debat “internationalisering K.U.Leuven” (implementatie nota A.R ) De.
Beleidsplan erfgoed situering vóór erfgoedconvenant stad Hasselt en Vlaamse Gemeenschap: belangrijke spelers in Hasselt: cultuur, toerisme,
2 Onderzoeksluik 3: Survey-studie Belangrijke factoren binnen het bio-psycho-sociaal redeneren in de gezondheids- en welzijnszorg in Vlaanderen. Presentatie:
Bachelor Sociaal werk Forum Flanders Knowledge Area 6 november 2014 Els De Ceuster Windows for Mobility: Windows of opportunity? INTERNATIONALE LEERWEKEN.
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Honoursonderwijs aan Nederlandse universiteiten
De personeelspeiling 2010 in ABB. 2 ABB in een notendop Agentschap voor Binnenlands Bestuur –Beleidsdomein Bestuurszaken Opdracht: ondersteuning bij het.
STEL: In team in de klas: aan de slag met duo-stages in de lerarenopleiding! ENW-project 01/09/ /08/2014 Sprekers: Ilse Ruys (Arteveldehogeschool)
Meer innovatieve professionals
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Faculteit Industrieel Ontwerpen, 27 november 2006 Bilateraal College van Bestuur Managementteam Industrieel Ontwerpen.
De school in Europa - Europa in de school
Workshop Curriculum Mapping Bram ten Kate Dean International Business School Hanzehogeschool Groningen.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Marion van de Sande De Haagse Hogeschool NOT, 29 januari 2011 Ouderbetrokkenheid: nut of noodzaak?
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Kennis van waarde november Hanze CoE Valorisatie en Ondernemerschap Valorisatie is - naast onderzoek en onderwijs - de derde kerntaak geworden van.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Hans van der Rijst – steunpunt BEST
SLC ASSESMENT Door Peter Smaal.
WELKOM Verdiepingsdag Europees Parlement Ambassador Scholen
Begeleiden van Praktijkonderzoek
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Betrokken ouder, tevreden ouder
STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN
HBO Netwerk Ruimtelijke Adaptatie
Transparantie over Toegang master
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Kwaliteitsmeting internationale partnerschappen Evaluatietool Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

doelstelling Tool ontwikkelen ter ondersteuning van het managen van het internationale netwerk van de hogeschool criteria bepalen ter beoordeling van de partners classificatie van de partners Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

basisvragen Hoe maak je onderscheid in je partnerschappen? M.a.w. op basis van welke data zou je een partner op kwaliteit kunnen beoordelen? Hoe ontwikkel je een bruikbare tool voor classificatie van partnerschappen (A – B – C)? Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

Stappen Partner in beeld brengen voor jezelf Komen tot een goede definitie van een ‘strategische partner’ voor onderwijs en / of onderzoek = een partner die valabel is om de gestelde doelen te bereiken = een partner die in aanmerking komt voor het aangaan van intensieve samenwerking: joint degree, double degree, IP, joint programme, projecten onder Erasmus+, OS … Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

Evaluatietool - 1   Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

Evaluatietool – 2 Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

A – label: strategische onderwijspartner - 1 HEI Gelijkwaardig opleidingsniveau (Ba/Ma) Gelijkaardige opleiding / studiegebied / onderzoeksinteresse / expertise Mogelijkheid om meerdere docenten / onderzoekers te betrekken Mogelijkheid tot intensieve samenwerking Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

A – label: strategische onderwijspartner - 2 Mogelijkheid om materiaal, kennis, personen wederzijds uit te wisselen => scoren in matrix: activiteiten vs. realisatie Organisatie met sterke structuur en werking op vlak van internationalisering Goede persoonlijke contacten ( IO, collega’s) Administratieve zorgvuldigheid in samenw. => scoren in matrix: “vlotte samenwerking” Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

A – label: strategische onderwijspartner - 3 (Potentiële) activiteiten: Lange studentenuitwisselingen voor studie Meerdere docentenuitwisselingen Samen onderwijs – (joint modules) en onderzoeksprojecten uitwerken Double degree en joint degree Gedeeld netwerk Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

B – label: onderwijspartner - 1 HEI Gelijkwaardig opleidingsniveau (Ba/Ma) Beperkte gedeelde opleiding / studiegebied / onderzoeksinteresse / expertise Beperkte betrokkenheid van personeel en studenten Goede persoonlijke contacten (vertrouwen) Administratieve zorgvuldigheid in samenw. Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

B – label: onderwijspartner - 2 (Potentiële) activiteiten: Beperkt aantal studentenuitwisselingen Samenwerking in kleinere projecten Occasionele docentenuitwisselingen Beperkt gedeeld netwerk Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

C – label: andere partners Bedrijf of organisatie (geen onderwijsinstelling) Samenwerking moet passen binnen curriculum Gedeelde belangen Goede persoonlijke contacten (Potentiële) activiteiten: Stageaanbieder Betrokkenheid in andere projecten o.b.v. specifieke expertise Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

Besluit: Een leidraad Een ‘objectief’ meetinstrument ? Neen, want moeilijk => beoordeling / score is niet zwart-wit Eerder een afweging van kwaliteit vs. geschiktheid (bv. lesaanbod opleiding) vs. vlotte samenwerking Een oplijsten van sterke punten van de partner om hem ‘in beeld’ te krijgen Een leidraad voor waardering in functie van je doelstellingen. Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool

Besluit De tool is handig voor classificatie Alleen met strategische partners werken is te eenzijdig en te beperkend: niet iedereen kan over de lat niet iedereen kan een reële kans krijgen Diversiteit in contacten is nodig om alle doelstellingen van je opleiding, hogeschool, Vlaanderen, Europa te bereiken Kwaliteit partnerschappen - evaluatietool