Project ZITBANK Erasmusatheneum Volhardingslaan Deinze

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
Advertisements

Omgaan met leerstoornissen in het secundair onderwijs
Workshop Leren Leren in de praktijk 4 maart 2009
Wat ? FDidactisch instrument Werkbladen met toepassingssituaties waarbij het geleerde in de praktijk kan worden getoetst FBinnen krijtlijnen van eindtermen.
Project ERASPOP Erasmusatheneum Volhardingslaan Deinze
Welkom !!! Projecten BSO hout (eerste graad)
Kan ik ICT op een leuke en zinvolle manier inzetten in mijn klas ? Ik wil de computer gebruiken bij mijn biologielessen ! Kunnen mijn kleuters zich ook.
 Afstuderen Zo zou ik willen dat mijn afstudeerjaar eruit ziet.
Evalueren-Rapporteren-Communiceren
OBA Expert op Afstand Expert op Afstand in de praktijk Ervaringen met videoconferencing Samenwerkingsverband D e D igitale S leutel in Leiden.
BattleBots The school battle.
Jongeren betrekken bij evalueren
Datum Naam school Naam presentator Organisatie presentator.
Intro Interactieproces Soorten edusoft Van COO tot CBO Open of gesloten Spelen of leren Online of offline Beoordeling Criteria Organisatie Aan de slag.
Moderne wetenschappen voor het tweede jaar van de eerste graad
Kan je de onderdelen van een verslag uitleggen
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Samenwerken in kennen en kunnen Onderwijs ontmoet zorg, 4 oktober 2013.
Structuur secundair onderwijs
Leergemeenschap G e p e r s o n a l i s e e r d L e r e n
IJspakketten Annette Ficker Tim Oosterwijk
1 SISO 2 MARCO POLO. 2 MARCO POLO XXL Waarom ? –Borgen diverse initiatieven –gestructureerde en gecentraliseerde aanpak –Netwerking tussen de diverse.
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Don Bosco Technisch Instituut Helchteren Patrick Loos & Patrick Bos Dag van de Vakdidactiek Residentiële schakelingen Elektrotechnieken /04/2012.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Evaluatie van vaardigheden
Voorlichtingsavond groep 3
Hoofdlijn Communicatie
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
 Brede 1 ste graad: diversiteit in aanbod (ateliers) en leerlingenpopulatie  Geen onderscheid tussen A- en B-stroom  Geen examens en selectie (B-
Optimale omgeving voor Projectmatig werken
Kick Off V1 Kernproject 09/10. Propedeuse o 20 weken o 10 teams per projectpartner o Strakke organisatie (vastgestelde presentaties) o Nog geen verschil.
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
De personeelspeiling 2010 in ABB. 2 ABB in een notendop Agentschap voor Binnenlands Bestuur –Beleidsdomein Bestuurszaken Opdracht: ondersteuning bij het.
Open ramen – vakdidactiek voor praktijkonderwijs hout
BWI-examens versie 1.0 ervaringen met de eerste profielexamens 1
Workshop evalueren Dcp1 WORKSHOP Vernieuwende Media (deel I)
Algemene Techniek en Handvaardigheid op de Viaan
Informatieavond Groep 7/8. Schoolafspraken Alle kinderen komen door de deuren die aan het schoolplein grenzen binnen. Vanaf 8.20 uur en uur mogen.
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Lesgeven aan hoogbegaafden Beta-didactiek binnen onze ace-klassen.
POWERPOINT DOOR MIEP VERMEIR
Excellentie  Brugklas-traject  Tweede klas  Derde klas  Bovenbouw voor meer informatie:
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
Hoe beheer je efficiënt computers op school? Linux Terminal Server Project (LTSP)in de praktijk Rob Burggraaf Bovenschoolse ICT coördinator VPCO.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Landelijke Onderwijsdag 2 februari 2016 De Rijtuigenloods Amersfoort Techniek Leermiddelen VMBO PIE en BWI Op het goede spoor naar augustus 2016.
Kritische internet- en onderzoeksvaardigheden: 4 modellen vergeleken Hanneke Banine-de Smit.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Experten in de derde graad Proefproject
Vervolgadvies Wat is op dit moment de beste opleiding voor mijn kind?
TopOndernemers op de Springplank
Hans van der Rijst – steunpunt BEST
Netweten Cyberpesten.
Groep 1-2 op basisschool 't heibosch
Welkom! structuur van onze school
De bedenkers.
Een motivatie - en samenlevingsproject voor 2e graad BSO
Toetsen van WDA wiskundedialoog 2018
M. den Hartog De Siemens LOGO! op het VMBO
Titel van wetenschappelijk project
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
Ouderavond VMBO 2: Keuzemogelijkheden VMBO 3 Leerlingen nemen zo veel mogelijk plaats bij ouder(s)/verzorger(s) Dinsdag 26 februari
Toetsen van WDA in de onderbouw nwd 2019
<Geef de titel van het probleem op>
Zet je kinderopvang lokaal op de kaart
Transcript van de presentatie:

Project ZITBANK Erasmusatheneum Volhardingslaan 11 9800 Deinze Tom Ruytinx

ERASMUSATHENEUM DEINZE

ERASMUS ATHENEUM DEINZE Evolutie in het onderwijs Vroeger en nu is een verschil Vroeger: Praktijk – TT – Materialenleer – Constructieleer, in afzonderlijke blokjes Nu integratie van alle items in een aangename en uitdagender leeromgeving Leerlingen zelfstandig items laten ontdekken Tom Ruytinx

ERASMUS ATHENEUM DEINZE Project zitbank: Hoe combineren met een andere klas? 5 en 6 beginnen gelijktijdig aan een project Op maandag 2 - 4 uur Lokaalwerk Eerste uur 5 hout aan het werk zetten met opzoekingswerk en eventueel tekenwerk Gelijktijdig project bespreking 6 hout inzake constructies, materialen, machines,… Het volgende uur omwisseling Eens de uitwerking gedaan is volgt de praktijk tot een volgende uurtje lokaalwerk noodzakelijk wordt. Tom Ruytinx

ERASMUS ATHENEUM DEINZE Project Zitbank (Integratie project 5-HOUT BSO) Tom Ruytinx

ERASMUS ATHENEUM DEINZE Project Zitbank: Opbouw van het project Stap 1 Bespreking van de opdracht (Projectbundel) Stap 2 Tussenopdrachten uitvoeren (Opzoekingswerk) Stap 3 AutoCAD tekeningen maken Stap 4 Praktijkuitvoeringen Dit in combinatie met de projectbundel Tom Ruytinx

ERASMUS ATHENEUM DEINZE Project Zitbank: Evaluatie leerling vs leerkracht Zelfevaluatie leerling (Stappen evaluatie als product evaluatie) Tom Ruytinx

ERASMUS ATHENEUM DEINZE Project Zitbank: Conclusie getrokken aan projectwerk Flinter dunne lijn Theorie – Praktijk Toepasbaar in graad klassen in de derde graad Steeds PC lokaal ter beschikking nodig Internet aansluitingen nodig (opzoekwerk) Best uitvoerbaar in permanente evaluatie In tweede graad NIET uitvoerbaar in huidige structuur (graad klassen) Tom Ruytinx