Project ZITBANK Erasmusatheneum Volhardingslaan 11 9800 Deinze Tom Ruytinx
ERASMUSATHENEUM DEINZE
ERASMUS ATHENEUM DEINZE Evolutie in het onderwijs Vroeger en nu is een verschil Vroeger: Praktijk – TT – Materialenleer – Constructieleer, in afzonderlijke blokjes Nu integratie van alle items in een aangename en uitdagender leeromgeving Leerlingen zelfstandig items laten ontdekken Tom Ruytinx
ERASMUS ATHENEUM DEINZE Project zitbank: Hoe combineren met een andere klas? 5 en 6 beginnen gelijktijdig aan een project Op maandag 2 - 4 uur Lokaalwerk Eerste uur 5 hout aan het werk zetten met opzoekingswerk en eventueel tekenwerk Gelijktijdig project bespreking 6 hout inzake constructies, materialen, machines,… Het volgende uur omwisseling Eens de uitwerking gedaan is volgt de praktijk tot een volgende uurtje lokaalwerk noodzakelijk wordt. Tom Ruytinx
ERASMUS ATHENEUM DEINZE Project Zitbank (Integratie project 5-HOUT BSO) Tom Ruytinx
ERASMUS ATHENEUM DEINZE Project Zitbank: Opbouw van het project Stap 1 Bespreking van de opdracht (Projectbundel) Stap 2 Tussenopdrachten uitvoeren (Opzoekingswerk) Stap 3 AutoCAD tekeningen maken Stap 4 Praktijkuitvoeringen Dit in combinatie met de projectbundel Tom Ruytinx
ERASMUS ATHENEUM DEINZE Project Zitbank: Evaluatie leerling vs leerkracht Zelfevaluatie leerling (Stappen evaluatie als product evaluatie) Tom Ruytinx
ERASMUS ATHENEUM DEINZE Project Zitbank: Conclusie getrokken aan projectwerk Flinter dunne lijn Theorie – Praktijk Toepasbaar in graad klassen in de derde graad Steeds PC lokaal ter beschikking nodig Internet aansluitingen nodig (opzoekwerk) Best uitvoerbaar in permanente evaluatie In tweede graad NIET uitvoerbaar in huidige structuur (graad klassen) Tom Ruytinx