De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

 Brede 1 ste graad: diversiteit in aanbod (ateliers) en leerlingenpopulatie  Geen onderscheid tussen A- en B-stroom  Geen examens en selectie (B-

Verwante presentaties


Presentatie over: " Brede 1 ste graad: diversiteit in aanbod (ateliers) en leerlingenpopulatie  Geen onderscheid tussen A- en B-stroom  Geen examens en selectie (B-"— Transcript van de presentatie:

1

2

3  Brede 1 ste graad: diversiteit in aanbod (ateliers) en leerlingenpopulatie  Geen onderscheid tussen A- en B-stroom  Geen examens en selectie (B- en C- attesten) tussen 1 ste en 2 de jaar (geen overzitten in 1 ste jaar)  Uitstel van studiekeuze: geen keuzevakken of opties die verdoken vooruitgeschoven studiekeuze inhouden (bv. Latijn, Hout/Bouw,…)

4  Elke school biedt één of meerdere belangstellingsdomeinen aan met zowel doorstroom- als finaliteitsopleidingen  Voorbeeld: domein welzijn - Humane wetenschappen - Sociaal-technische wetenschappen - Personenzorg (voorheen ASO/TSO/BSO-niveaus)

5  Curricula gericht op ontwikkeling van competenties (zowel voor algemene, technische als praktijkvakken kennis en vaardigheden integreren)  Modulaire curriculumopbouw  Mogelijkheid tot geïndividualiseerde leertrajecten en volgen van modules in andere scholen (combineren van verschillende domeinen)

6

7

8  Kunstmatige opsplitsing in vakken  Veel vakleraren per klas  50-minuten-ritme  Overladen leerplannen, met nog veel “gesloten” LP-doelstellingen

9  … voor vier klassen (tweede graad)  … voorbeeld voor ASO, maar allicht ook toepasbaar in BSO, TSO, KSO  … wordt in september 2013 ingevoerd in tweede graad Villa da Vinci, Sint-Niklaas

10  Leraren geven verschillende vakken in één klas (kernleraar : 8 tot 15 uur per week in een klas, inclusief klasraad)  Zelfstandig werk wordt vast ingeroosterd (8 uur / week)  Vakoverschrijdend werk, vakintegratie  Zo veel mogelijk blokuren

11 3 FR WET4 FR WET Wiskunde5Paulette Aardrijkskunde1Maarten Fysica2Geert Cynthia Chemie2Geert Cynthia Biologie2Geert Cynthia Nederlands4GeertPeter Engels3GeertPeter Frans3Nadja Geschiedenis2SamMaarten Informatica1MaartenNadja Project3GeertNadja Klasraad1GeertNadja

12

13  Klasleraar: 8+ lesuren per week in een klas  Zelfstandig werk: 8 uur per week  Leerstof vakoverschrijdend integreren Nederlands, Frans, Engels, ICT met andere vakken  Nederlands & ICT ook geëvalueerd bij werkjes natuurkunde, geschiedenis, verslagen KR, project…  Presentaties en klasgesprekken in het Engels of Frans Fysica en wiskunde …  Blokuren

14

15  Vast ingeroosterd  Vier klassen samen  Vier leerkrachten aanwezig (‘coaches’)  Modulair  Oefeningen met verbetersleutels

16

17 Ingeroosterd in een andere klas, toch beschikbaar tijdens ZW


Download ppt " Brede 1 ste graad: diversiteit in aanbod (ateliers) en leerlingenpopulatie  Geen onderscheid tussen A- en B-stroom  Geen examens en selectie (B-"

Verwante presentaties


Ads door Google