SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingplanning en -strategie
Advertisements

Beleidsplan gemeente Barneveld Door: Erwin van der Meij, Dave Duyn en Robin van Leeuwen.
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Succesvol verbeteren.
Glow Eindhoven.
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Opdracht Strategieontwikkeling
3e bachelor Agogische wetenschappen
3e bachelor Agogische wetenschappen
DETAILHANDELSPLAN GEMEENTE HOEILAART Paraat. Altijd, overal.
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Social Media Audit.
Zorgen rond informatica De Codi omscholing is een project Geen structurele lerarenopleiding Geen onderzoek en ontwikkeling van vakdidactiek Weinig structurele.
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
Wie kent de LESA Ondervoeding?
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Gegevensanalyse Trajectdag 19 januari 2012 Steunpunt Jeugd.
Gerard Ekdom in poppodium 013, Tilburg
Organisatieontwikkeling NPO (1)
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Analyse zwemdiplomabezit. Situatie Pas het meetinstrument aan aan de situatie –Wat is het probleem? –Wat is de (beleids)doelstelling? –Waar wil je op.
Commercieel beleid en recht
Verwachting Realistischer Meer functies Betere graphics Update nieuwe spelers Toevoeging nieuwe stadions.
“Krachtig bestuur in Brabant” een project van provincie en VBG
Projectgroep: Gender en onderwijs. Actieplan 2014 Organisatie van de jaarlijkse conferentie rond “Gender mainstreaming in education”  concrete en praktische.
Outdoorpark Reusel.
Preventieve Organisatie Diagnose s.v. Helios
The Six Thinking Hats WORKSHOP. DIVERGEREN Dit is het genereren van zoveel mogelijk ideeën, feiten, problemen, kenmerken, gevolgen, oorzaken, oplossingen.
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
 A-94 A-94.
Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
50.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
#EBJ16.
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Economische Agenda Wijk bij Duurstede
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Nascholing Bedrijfseconomie
De bedenkers.
(POD) Folkert de Wind Ivo Saes
Doepakket "Kinderopvang voor iedereen"
Duurzaam ondernemen.
Sterkten versus kansen Zwakten bedreigingen Kansen Bedreigingen.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk: de sterktes en de zwaktes van het idee ‘an-sich’ als antwoord op de vraag van de klant. Een externe kijk: de mogelijkheden en bedreigingen voor een effectieve implementatie van het idee. (e.g. Magnolia, APS, box content)

SWOT Analyse: Wat is het? Stap 1: identificeer sterktes: wat zijn de voordelen van het idee, wat maakt dit idee anders, vernieuwend, ongezien, … Stap 2: identificeer zwaktes: wat zijn de nadelen van dit idee: wat maakt dit idee zwak, al uitgemelkt, te vaak gedaan, te weinig aantrekkelijk voor de doelgroep, … Stap 3: identificeer kansen: wat zijn de unieke gevolgen van de realisatie van dit idee voor alle betrokken partijen? Stap 4: identificeer bedreigingen: wat kan de realisatie van dit idee in de weg staan, wat zijn eventuele obstakels, … Stap 5: noteer de antwoorden in het kader op de volgende slide. Stap 6: Definiëer acties om sterktes en mogelijkheden extra in de verf te zetten, extra te benutten. Suggereer maatregelen om de zwaktes en bedreigingen in te beperken of weg te werken. (e.g. Magnolia, APS, box content)

SWOT Analyse Wat is het? Sterktes Zwaktes Kansen Bedreigingen 1. 2. 3. Zwaktes Kansen Acties om de sterktes te vermeerderen teneinde de kansen beter te benutten Acties om je zwaktes te verbeteren teneinde de kansen beter te benutten Bedreigingen Acties om je sterktes te gebruiken teneinde de bedreigingen te omzeilen Acties om zwaktes te verbeteren teneinde de bedreigingen te omzeilen (e.g. Magnolia, APS, box content)

Swot-analyse Acties Opportuniteiten Bedreigingen Sterkten Zwakten Hoe kunnen we gebruik maken van onze sterkten om de kansen te benutten? Welke zwakten moeten we wegwerken om de geboden kansen te benutten? Hoe kunnen we gebruik maken van onze sterkten om de bedreigingen af te wenden? Welke zwakten moeten we wegwerken om de bedreigingen af te wenden. Acties Opportuniteiten Bedreigingen Sterkten Zwakten