Analytische meetkunde

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ed van den Berg VU en HvA 21 november 2013
Advertisements

Concept Cartoons Voor ondersteunend materiaal zie:
Wiskunde op het VWO Kies je voor je profielwiskunde of wil je meer?
Wiskunde A of wiskunde B?.
Sjef van Gisbergen St. Gregorius College Freudenthal Instituut Utrecht
Etty Hillesum Lyceum, Deventer Locatie: Het Vlier
Wiskunde A of wiskunde B?.
Presentation Of Learning
KV ICT-ontwikkelproject Algebra-onderzoek in een digitale leeromgeving (nog besloten site)
De nieuwe producten van Speciaal Rekenen
Wat is Analytische Meetkunde
Onderzoeksvragen als uitgangspunt bij lineaire algebra
Het CE wiskunde C Ruud Stolwijk Toetsdeskundige wiskunde bij Cito
NVvW Wiskunde in 4 vwo in een digitale leeromgeving Paul Drijvers Freudenthal Instituut Ton Erich Oosterlicht College Carel van de Giessen Almende.
Schoolexperimenten Wiskunde D juni 2006 Utrecht
De praktische opdracht Wiskunde op het Stedelijk Gymnasium Nijmegen
Deze les wordt verzorgd door de Kansrekening en statistiekgroep Faculteit W&I TU/e.
De 2015 programma’s wiskunde B van havo en vwo
De 2015 programma's wiskunde B van havo en vwo
1 Studiedag cTWO Utrecht 13 juni 2007 de DE start Inhoud slottoespraak 1.Scope en betekenis van wiskunde D 2.Eerste ervaringen 3.Toekomst Roel van Asselt.
Wiskunde D bij Moderne Wiskunde
Wiskunde A, B, C en D.
Op de grens van Wiskunde D en NLT: Dynamische modellen
Scholenbijeenkomst Wiskunde D 14 maart 2006 Dirk Siersma Paul Drijvers
Plan van aanpak MAVO.
A Datum: Namen Titel: (kort en bondig) Onderzoeksvraag: Hypothese:
10e editie voor de Tweede Fase
De 10e editie havo-vwo OB.
Voorlichtingsavond groep 3
Wiskunde in de Tweede fase G. Prevaas. Wiskunde in de Tweede Fase Kiezen uit……… C B A D Kiezen uit……… C B A D.
Is de les nu al voorbij?! Activerende lessen Na-Sk in de onderbouw
Wat is digitale didaktiek?
Vernieuwde wiskunde programma’s
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
B vwo vwo B - 11e editie tweede fase Jan Dijkhuis, Roeland Hiele
Wiskunde A of wiskunde B?.
Welkom Welkom op de ouderavond van klas 2. Welkom Dienstverlening & Commercie Vakkenpakketkeuze Maatschappijleer CKV Programma.
havo wiskunde A Tom Eitjes
Hoogbegaafde kinderen vereisen eigen aanpak!
10e editie voor de Tweede Fase
havo en vwo wiskunde B Wim Doekes
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Natuurkunde in de bovenbouw
Dit is een test. Een tweede dia biedt mogelijk uitkomst.
Wim Doekes - hoofdauteur
WISKUNDE: het fijnste vak van de week Dat zou toch moeten kunnen!
Meten en meetkunde in groep 1 – 8 les 3.
Snijpunt bepalen. Lijn p en lijn q snijden elkaar. Wat zijn de coördinaten van het snijpunt ?
ESPERIMENTO altamente scientifico Ja ja, hierbij een experiment met wurmpjes....
Wiskunde in de bovenbouw havo
Wiskunde op het VWO Kies je voorzichtig of wil je meer? En waarom zou je dat willen?
Conferentie Doorlopende Leerlijnen Taal en Rekenen, de referentieniveaus in de praktijk parallelsessie 1 nr. 2 Overdracht po-vo in de praktijk.
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
DOLLARD COLLEGE LOCATIE SCHEEMDA Pilot 1.1 Collega’s Dollard College 11 maart 2010.
keuze voor het tweede leerjaar
het opzetten van een onderzoek
Mysterie: Moord op de Romanovs
Wiskunde A of wiskunde B?.
Welke “wiskundes” zijn er?
Welke “wiskundes” zijn er?
Pilot maatschappijwetenschappen
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Keuzevragen. Leerjaar 2. Leerjaar 3. Leerjaar 4 Help.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Onderzoekend en Ontwerpend leren
Eigenschappen in verband met evenwijdigheid en loodrechte stand van rechten in het vlak © André Snijers.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Ouderavond 3 vwo 1 oktober 2019.
Transcript van de presentatie:

Analytische meetkunde Het Bonhoeffer College is experimenteerschool voor analytische meetkunde Doel: Ervaringen opdoen met materiaal dat geschikt zou moeten zijn voor de vierde klas Uitgangspunten: Niet alleen statistiek en kansrekening in de vierde klas Onderhoud van algebraïsche vaardigheden NVvW congres 4 november 2006 Lia van Asselt

Analytische meetkunde Opzet: Op 5 Vwo een uur extra voor het experiment Inclusief 20 uur voor de voorbereiding Uitkomst: een PO, 20% SE-deel voor Wi B12 Aan PO wordt een hele dag besteed: Onderzoek Cabri in groepen van 3 Vermoedens bewijzen: analystisch of synthetisch Individuele opdracht uitvoeren NVvW congres 4 november 2006 Lia van Asselt

Analytische meetkunde Eerste en tweede les: Practicum Cabri (ook voor vlakke meetkunde) Leren omgaan met het programma Laten tekenen van {P| d(P,F) = d(P,l)} Derde les: Het schatgraversprobleem NVvW congres 4 november 2006 Lia van Asselt

Analytische meetkunde Domein H34 Exploratief met geschikte software omgaan om bewijzen in de analytische meetkunde op te bouwen en te begrijpen. NVvW congres 4 november 2006 Lia van Asselt

Analytische meetkunde NVvW congres 4 november 2006 Lia van Asselt

Analytische meetkunde Domein B7 Een adequaat coördinaatsysteem kiezen; qua ligging en aard aansluitend bij een gegeven probleem. NVvW congres 4 november 2006 Lia van Asselt

Analytische meetkunde Vierde les A Algemene inzichten in de aard van de analytische meetkunde B Coördinaten, vergelijkingen, figuren en punten in twee dimensies A1 De methode van de analytische meetkunde beschrijven; daarbij aangeven wat de analytische en synthetische benadering van elkaar onderscheidt en hoe deze samenwerken. NVvW congres 4 november 2006 Lia van Asselt

Analytische meetkunde Wat gebeurt er met afstand van de punten Q(x0,y0) en P(x1,y1) als je deze 4 coördinaten verdubbelt? Synthetisch: NVvW congres 4 november 2006 Lia van Asselt

Analytische meetkunde Algebraïsch: NVvW congres 4 november 2006 Lia van Asselt

Analytische meetkunde B5: Het verband tussen figuur en vergelijking kennen en kunnen gebruiken: coördinaten van punten op de figuur voldoen aan de vergelijking en andersom. Teken de verzameling van de punten (x,y) waarvoor geldt: |x - 1|<= 3 en |y + 1|<= 2 NVvW congres 4 november 2006 Lia van Asselt