WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag
soorten applets “model” applets ter ondersteuning van de begripsvorming en het inzicht “oefen” applets voor het oefenen (en eigen maken) van vaardigheden “tool” applets (model en oefen) als gereedschap bij het oplossen van een probleem (zoals een GR of ZRM)
Soorten gebruik Als demonstratie (door docent of leerling) In de les in computerlokaal, met werkbladen (of zonder) In of buiten de les (thuis), bijvoorbeeld als oefening Bij toetsen (nog weinig ervaring) Terugkomen op appletgebruik in les
(meer)waarde van applets n Motivatie (leuk, spel) n Leerlingen werken op eigen niveau n Meer aandacht voor individuele verschillen n Op meerdere manieren inzetbaar: oefening, exploratie, begrips-ontwikkeling, toets,... n Klein en eenvoudig n Gedetailleerd op model kunnen ingaan (visueel, dynamisch,...)
ICT-implementatie, met discussie Peter van Wijk, APS-wiskunde Toekomstige applets Peter Boon, Freudenthal Instituut