Titel auteur oktober 2004 1/10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Advertisements

Wat is goed onderwijsonderzoek?
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Opleiding Aviation Presentatie Themadag Engineering 18 november 2011
Ontwerpprojecten In de praktijk
Ontwerpgericht onderzoek in het HBO: onderzoeken door te adviseren
1212 /mhj Quo vadis, (Bio) Medisch Ingenieur? Biomedische Technologie Technische Universiteit Eindhoven in samenwerking met Universiteit Maastricht Dick.
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Profiel TI Scholingsdag
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Studielandschap Tilburg PenA Sebastiaan van der Wal 09 november 2006.
Afstudeerkringen Supply Chain Management 14 oktober 2005.
Onderzoek in het hbo/op de lerarenopleiding? Waarom, hoe en waartoe?
StatIG in de Vrolijke School
ALLE VAKKEN OP HET PLEIN
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek De kennisvraag centraal? Community of practice 12 juni 2007.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis Deze presentatie staat op: (onderdeel kennisbank)
DU project Ontwerpgericht Onderzoek Subtitels: Verbinden van Onderwijs en Onderzoek; Praktijkgericht Ontwerponderzoek Review 23 oktober 2006 Review 23.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Lessons learned uit Bouwen aan Kennis Steven Nijhuis, projectleider HU Onderwijsdagen 2008.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Praktijkgericht onderzoek, zwemmen op het droge? Vastleggen van ervaringen
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
Nearshoring in het onderwijs Softwareontwikkeling met Oost-Europese studenten HBO-I Docentendag 2010 Claar van der Does Bedrijfskundige Informatica Hogeschool.
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
Kaartje Gelderse Vallei invoegen. * Start gesprekken eind 2008 door welzijnsinstellingen en scholen * Redenen: * verandering in de maatschappij * onaantrekkelijkheid.
Transdisciplinaire projecten
Nadere presentatie van de Centrale Onderzoeksagenda t.b.v. Zomerschouw te Emmen op 6 juni 2013 door Ineke Delies.
Adri de Gans Sectordirecteur vmbo 1 april 2011 Kees Nieuwenhuyzen Clusterdirecteur ICT/Elektro.
Titel slide Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING.
Honoursonderwijs in HBO
Lectoraat Jeugd. Samen Aanleiding: coöperatie Uitgangspunt: delen, samenwerken, ontwikkelen.
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
E-Xperimenteren Plus Leendert van Gastel, UvA Jan Mulder, VU , NNV Landelijke Practicumdag.
Vervolg: Praktijksituatie TN Stand van zaken generatie 2002 en 2003 Alternatief voor rendementverhoging - Opzet doorlopend mentoraat bachelor TN - Nieuwe.
Minisymposium Labs on Line afsluiting project e-Xperimenteren+ 1 december 2006.
E-Xperimenteren Plus Project van de Digitale Universiteit Leendert van Gastel, UvA Jan Mulder, VU , LabVIEW in Education.
E-Xperimenteren Plus Leendert van Gastel, UvA Piet Blankert, VU , DU Innovatium.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Werkveldconferentie 13 november 2014 “Samenwerken en nu verder”
Platformdag HIC-IHT 10 november 2015
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Ontmoetingsplek De Kloosterhof Weurt. Doel van de avond Stand van zaken totaalproject Stand van zaken ontwerp gebouw Werkatelier openbare ruimte.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
TITEL PRESENTATIE Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 56 opleidingen in 8 gebieden 11 locaties 3 steden: Breda, ’s-Hertogenbosch en.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Ontmoetingsplek De Kloosterhof Bewonersavond 24 januari 2013.
Centraal inwerkprogramma docenten HAN
Academische informatievaardigheden
De driehoeksverhouding
Kader kritische vakkennis Gehandicaptenzorg (GZ)
Titel presentatie Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 48 opleidingen, 20 academies, 12 vestigingen 3 steden: Breda, ’s-Hertogenbosch.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Voorlichting vierde jaar Internationaal
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Titel presentatie Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 48 opleidingen, 20 academies, 12 vestigingen 3 steden: Breda, ’s-Hertogenbosch.
Grassroot: maart 2006 – juni 2006
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Koplopergroep ‘Circulaire hotels’
HBO Netwerk Ruimtelijke Adaptatie
Transformatieve School in de praktijk
Doorstroom Mbo - Hbo 16 november 2017.
Transcript van de presentatie:

Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten

Titel auteur oktober /10 Starbijeenkomst opschaling Achtergronden bij het project De ervaring bij de Universiteit van Amsterdam (Geert Jan Stams) Onderzoek in het HBO (Daan Andriessen) Enkele vervolgprojecten Het vervolg (tijdspad)

Titel auteur oktober /10 Achtergrond vernieuwingsproject Kenniswerker is in opkomst –Oplossen van een (praktijk)probleem –Kennis vergaren voor het oplossen –Vastleggen van kennis voor later gebruik Praktijkgericht ontwerponderzoek –Oplossing moet passen binnen de context van het probleem –Onderzoek naar context en oplossing is nodig –Oplossing wordt ontworpen, uitgetest (geïmplementeerd) en verbeterd Weinig ervaring met praktijkgericht ontwerponderzoek, weinig ervaring met combinatie oplossen en kennis vastleggen Studenten die aan praktijkopdrachten werken moeten ook nog wat leren

Titel auteur oktober /10 DU project

Titel auteur oktober /10 Ervaring bij de UvA

Titel auteur oktober /10 Onderzoek in HBO

Titel auteur oktober /10 Vervolgprojecten HU –TBK, 10 weken project vanaf begin november –IDE, 4x 20 weken projecten betreffende inrichting praktijklokalen –MT, 20 weken project maken van een mm-presentatie voor een nieuwe opleiding –(wellicht) IGO Ontwerp omgeving fietsroute UvA Verder werken ook met de methodiek: –Saxion, Minor RSV –HU, Minor RSV –HRO, Praktijkprojecten (twee stuks)

Titel auteur oktober /10 Vervolg We gaan aan de slag Halverwege november melden we de ervaringen tot dan toe In maart is de afsluiting van het project met een ‘feestje’ waar de studenten hun werk presenteren en wij onze spullen opleveren We gaan een Community of Practice oprichten We gaan een website opzetten waar voorbeelden te vinden zijn Vragen, opmerkingen, suggesties, discussie?

Titel auteur oktober /10 voor meer informatie