Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses
In het algemeen, wat vinden ze leuk? Wat vinden ze niet leuk? Waarom? Wat verwachten ze dat ze gaan zien in een spel? Als ik in hun plaats wat, wat zou ik in een spel willen zien? Wat zouden ze wel of niet leuk vinden aan mijn spel?
Welke aangename gevoelens geeft jouw spel aan de spelers? Kan dit versterkt worden? Welke aangename gevoelens ontbreken er aan het ervaring? Waarom? Kunnen ze toegevoegd worden?
Heeft mijn spel duidelijke doelen en hoe kan dit verbeterd worden? Zijn de doelen van de speler dezelfde als die dat ik bedoelde? Zijn er delen aan het spel die de speler afleiden? Geeft mijn spel een regelmatige aantal aan verschillende uitdagingen? Zijn de vaardigheden van de speler aan het evolueren zoals gedacht?
Op welk niveau van het Maslow tabel staat mijn spel? Hoe kan ik mijn spel meer behoeften laten bevredigen? Hoe kan mijn spel op dat niveau die behoeften nog beter vervullen?
Wat oordeelt mijn spel over de spelers? Hoe uit het deze oordeel? Vinden de spelers dat deze oordeel gegrond is? Hechten ze belang aan deze oordeel? Zorgt deze oordeel er voor dat ze willen verbeteren?