MUSEA BRUGGE 14 musea 4 museumgroepen per museumgroep: 1 team overkoepelende diensten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren over politiek
Advertisements

Hoofdstuk 3A: Wonen in de stad
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
1 DE WEG NAAR DE PODIUMKUNSTEN Sociologische studie over de motivatie van Brusselse toeschouwers Maison du Spectacle – la Bellone.
“ - een platform voor ICE in Vlaanderen” Dries Van Den Broucke – 14/09/2012.
CHAPEAU, MIJNHEER FILLON !!! Vertaald uit het Frans – Freddy Storm 02/2010.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Gedachtewisseling Interne staatshervorming 18 mei 2010.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Steunpunt opvoedingsondersteuning. 2 Opvoedingsondersteuning -Inleiding -Iedereen heeft wel eens opvoedingsvragen -Ouders -Werkveld -Opvoedingsondersteuning.
Gebruik van een AED 28 januari Realiteit Het kan iedereen overkomen * Incidentie "plotse dood" bij personen jaar, per jaar registratie in.
Detentie Antwerpen VDAB.
Nico Mulder, manager consumer marketing
Codering Medische Gegevens (MG-MZG)
Dialoog en netwerkvorming i.h.k.v. het lokaal sociaal beleid
Lokaal beleid kinderopvang Stuurgroep Brede School 11 februari 2008 Sylvia Walravens Stafmedewerker lokaal beleid kinderopvang.
1 Advies ‘Waarheen met het lokaal woonbeleid’ Presentatie Studiedag VVSG 12 juni 2012.
RISICOTAXATIE-INSTRUMENT (RITI-schaal)
Hoofdstuk 2 Beginselen van de EG. Taken EG: Het instellen van een gemeenschappelijke markt (= interne markt), dat wil zeggen één enkele binnenmarkt. Het.
1.
eGovernment in Vlaamse gemeenten
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Herijking GO! februari Waarom herijking? Continu wijzigende context: Externe beleidsontwikkelingen Nieuwe legislatuur  regeerakkoord en beleidsnota,
Erfgoedinstellingen zoals musea, archiefinstellingen, heemkundige kringen, kerkfabrieken enz. zetten de deuren open en organiseren tal van activiteiten.
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Visienota professionalisering Toeristisch Onthaal Waar staan we & waar gaan we naartoe? Koen Craenen, projectcoördinator toeristisch onthaal.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Cultuurbeleidsplan stad Ronse Decreet houdende het stimuleren van een kwalitatief en integraal lokaal cultuurbeleid (13 juli 2001) Waarom ?
Liaison dangereuse? Secretarissen en ontvangers over hun onderlinge verhouding en de werking van het managementteam Prof. Dr. Herwig Reynaert Dr. Kristof.
Van Convenant naar AMvB… Wat betekent dat voor gemeenten? Wim Hazeu Wethouder Gemeente Maastricht Vertegenwoordiger VNG in verpakkingendossier.
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
P. 1 Cultureel erfgoedbeleid van de Vlaamse Gemeenschapscommissie.
26 februari 2010 “zet mij in cc” invalshoek: het lokaal cultuurbeleid & spreiding van podiumkunsten Andy Vandervoort.
Beleidsnota  Deel 1: organisatie  Deel 2: evaluatie  Deel 3: beleidsplan.
Informatiebijeenkomst informatiemodel AMW oktober 2007.
Welzijnsoverleg Regio Gent Martelaarslaan 204 B, 9000 Gent tel. 09/ WELZIJN WELZIJNSBEHOEFTEN WELZIJNSINFRASTRUCTUUR WELZIJNSBELEID.
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014.
Aanpak BBC lichting 1/1/2014 opmaak meerjarenplan/budget.
Steunpunt Re-Creatief Vlaanderen Korte Meer 3 Beelden van publiek. Over publieksonderzoek in culturele instellingen Henk Roose.
Toerisme in Cijfers Toerisme is Economie Vincent Nijs
Resultaten Onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Presentatie 15 juni 2007.
Doe je zeg! Via de ouderenraad? 21 november 2014 Veerle Baert.
Werkstukken en rapporten
Internationale stadsmarketing Briefing stakeholdermanagement 25/11/2013.
Inzameling in een gemeente: evoluties Paul Macken IOK Afvalbeheer Brussel, 28 april 2005.
Toekomst Financiële Functie
1 HOOP. Van dromen doelen maken Leuven, 9 september 2015 HOOP. Van dromen doelen maken.
PPPZ 19 januari Provincie Oost-Vlaanderen - Leden PPPZ in kaart gebracht.
De stad als pedagoog Interactief beleid Dhr. drs. J.M. Bekker September 2009.
TNS NIPO MuseumMonitor | Studiedag Prijsbeleid binnen Musea | 13 december 2007 Agenda Wat is en doet de MuseumMonitor Wat heeft men over voor museumbezoek.
Wij ondersteunen, stimuleren en begeleiden het Vlaamse integratie- en inburgeringsbeleid Ook ikv verhoogde asielinstroom VVOS Vlaams-Brabant 2 februari.
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Versterking CliëntenPositie (VCP) mei ICF International Classification of Functioning, Disability and Health.
De Wmo is meer dan zorg? Commissie Samenleving, maandag 17 maart 2008.
1 Uitgevoerd door bib Hoogstraten en Bureau Leemans met steun van de Provincie Antwerpen. Marktonderzoek bibliotheek Hoogstraten Voor informatie:
Toerisme Vlaanderen Vlaanderen Vakantieland 2011 Redemptieonderzoek 15 februari 2012 M.A.S. – Market Analysis & Synthesis Brusselsesteenweg 46 a – B 3000.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Communicatie over veranderingen in zorg en welzijn – gemeenten en zorgaanbieders Saskia ter Kuile communicatiemanager In voor zorg! 24 feb 2015.
Louise Derre & Julie Verlinden o.l.v. Prof. Dr. J. Bryon en Prof. Dr. P. Cabus Antwerpen, 19 februari 2008 Gebruik van toeristische statistieken voor lokale.
De lokale overheid als actor in de vermaatschappelijking van zorg Katrien Schryvers OCMW-voorzitter 20 mei 2016.
Voorstelling resultaten vragenlijst 2016 Lieven Dejaeghere
Bevraging streekproducten
Cultuurvrienden De betekenis van vrienden in de cultuursector, een pilot in Tilburg Henk Vinken Werkconferentie Publiek! ‘s-Hertogenbosch.
Een vergadering organiseren
Vergadering Personeelsdienst
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Kennissessie ‘Samen naar een groter publieksbereik’ - 14 juni 2018
De resultaten van de projecten die in deze presentatie worden getoond, zijn enkel ter info en mogen niet verder worden gedeeld.
Transcript van de presentatie:

MUSEA BRUGGE 14 musea 4 museumgroepen per museumgroep: 1 team overkoepelende diensten

PUBLIEKSONDERZOEK 6 van de 14 museumlocaties coördinatie: marketing inhoudelijk: conservator en publiekswerker sinds 1 mei 2004 opzet: continu algemeen en uitgebreid vs. toegespitst en beperkt

UITVOERING papieren enquêtes aan uitgang 6 talen: N/F/E/D/S/I A4 voor en achter 11 vragen - 13 variabelen input door secretariaat verwerking: voortaan binnen musea steun van Vlaamse Gemeenschap

KASSAREGISTRATIE automatische registratie van ticketverkoop voor elke formule een knop bijkomend: postcode/land van herkomst

10 VASTSTELLINGEN voorbeelden van vaststellingen met telkens: achtergrondinformatie besluit beleid bewust weinig of geen cijfers of grafieken!

helft bezoekers betaalt volle pot, andere helft niet (gratis/reductie/combiformule) besluit: gezonde financiële basis beleid: participatie stimuleren dmv tarieven, prijzenstructuur actualiseren

Fransen vormen het grootste publiek groter dan Vlaanderen en Nederland samen! en meer dan de helft komt uit regio Parijs besluit: inspanningen voor Frans publiek zijn verantwoord beleid: heroriëntering promotie naar Franse markt

41% van de Franse bezoekers gebruikt een combiticket besluit: Fransen zijn gevoelig voor combiformules beleid: inzet van promotie voor combiformules in Frankrijk (via hotels, touroperators, e.d.?)

Franse verblijfstoerist andere interesses dan de Britse Franse>>>cultuur - Britse>>>toerisme ook kritischer publiek Frans-Brits spiegelbeeld in museumbezoek besluit: op zoek naar andere dingen in stad en in musea beleid: benadering afstemmen/differentiëren

op weekenddagen niet spectaculair meer bezoek dan op weekdagen besluit: verschil in drukte minder dan vermoed beleid: evenwichtige spreiding inzet mensen en middelen (logistiek)

in de winter minder bezoekers over de vloer drukke maanden: maart tot oktober kalme maanden: november tot februari besluit: seizoensverschillen zijn een feit beleid: winters capaciteitsoverschot beter invullen

30% dagtoeristen - 70% verblijfstoeristen 57% verblijft zelfs meerdere nachten dit in tegenstelling tot info van hotels besluit: Musea Brugge zijn een argument voor de verblijfstoerist beleid: bevestiging van nut van combiformules (p.o.) en rol als partner op vlak van toerisme

reisgids belangrijkste bron van informatie 42%! op 2: toeristische dienst - op 3: vrienden/familie pers slechts 3,5%! besluit: pers overgewaardeerd? beleid: belang pers relativeren - promotionele inspanningen verschuiven - van receptieve naar pro-actieve toeristische dienst

pers ook niet ONbelangrijk! Bruggelingen herhaalbezoek opmerking: vrienden/familie + stakeholders besluit: belang voor cultuurparticipatie beleid: herbekijken van perscontacten

Archeologie als enige meer mannelijke bezoekers dan vrouwelijke Archeologie 52% mannen - Gruuthuse 37% besluit: verschillende locaties Bruggemuseum trekken verschillend publiek beleid: rekening mee houden in de heroriëntering van het Bruggemuseum

BELANG vermoedens bevestigen vermoedens weerleggen kortom: geen gissingen maar gegevens en als nodig: argumenten

AANRADERS hou het eenvoudig doelstellingen op papier werkveld betrekken juiste vragen stellen (intern én extern) werkveld betrekken de tijd nemen

DE KUNST IS uit een veelheid van objectief cijfermateriaal het waardevolle weten te halen + niet uit het oog te verliezen dat dit gebeurt in een context: wat haalbaar, werkbaar en/of prioritair is