Communicatie, enkele spelregels Marc Michils CEO Quattro Saatchi & Saatchi.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Advertisements

Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Persoonlijke waarden en beslissingsgedrag van consumenten
Unleash your productivity with Startup TOOLS today •Configuratie voor de PTC product ontwikkeling omgeving, •Applicaties voor een gecentraliseerd, grafisch.
Klantenservice 2.0: het lerend vermogen van de klantenservice als vliegwiel voor een optimale klantervaring Capgemini Nederland BV Consulting Services.
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Over consumenten, gedrag en marketing
Productdossier-Breechpocket
Vera Dalm Directeur Milieu Centraal.
Wat is interactieve marketing?
DeNieuweArbeidsrelatie “World is changing” Leon Vincken MKB-Arbeidsvoorwaarden 1 juni 2011.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie.
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
Focus op 2005 Markt- en opleidingsontwikkelingen FiDi/Pé vandaag! FiDi/Pé morgen! Operationele uitvoering Actiepunten voor 2005 Opleidingskalender 2005.
Zhivago Holwijn & Caspar Worst
Advies en communicatiebureau
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Marketing presentatie
Organisatie-ethiek Wat is het ? Wat heb je er aan ?
Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 5: Communicatie-onderzoek.
Definitie van marketing
Beloften. Gods liefde heeft de vorm van een belofte.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
GiffGaff.
Business Marketing Management
Tips over ondernemersdienstverlening in stedelijke vernieuwingsgebieden.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
BEDRIJVENSAFARI Woensdag 11 November ARA Het bedrijf Ongeveer 35 jaar geleden opgericht 70 communicatiespecialisten 3 afdelingen - ARA M/V -> Arbeidsmarkcommunicatie.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Excellent adviseren Mr. Paul F. Heuperman
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Loyaliteit begint met een warm welkom
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Entrepreneural Landscape of Suriname Een toelichting op het commercialiseren van Intellectuele Eigendom.
Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Inspelen op innovaties
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Communicatie, enkele spelregels Marc Michils CEO Quattro Saatchi & Saatchi

Marketing, een vloek of een zegen?

Een merk is een breiwerk Merk voorwaarden leren status realiseren advies sparen lenen opportuniteiten beschikbaarheid convenience op maat beleggen flexibiliteit rentabiliteit controle zekerheid vertrouwen verrijken

Een merk is een ladder Centrale waarden Expressieve waarden Instrumentele waarden Karakteristieken Product Merk

Een merk is een ladder Zelfrealisatie Succesvol Gebruiksvriendelijk Muis, geïntegreerde software, design,... Personal computer Apple Centrale waarden Expressieve waarden Instrumentele waarden Karakteristieken Product Merk

De vijand.

Informatie en communicatie overvloed

Blootstelling Onbewuste waarneming Bewuste waarneming Gerichte aandacht Beïnvloeding Blootstelling Onbewuste waarneming Bewuste waarneming Gerichte aandacht Beïnvloeding Toegenomen onverschilligheidsbarrière!

Stop een visie in uw merk

Van doelgroepen naar volggroepen.

Steek wat meer humor, zelfrelativering, sympathie, liefde, kwaadheid,... in uw communicatie

Orde in media Markt Prospects Klanten Trouwe klanten Advocates Brede media (bekendmaking) Ddatabase, getrouwheidsacties Acties, direct marketing

E-communicatie

Markets are conversations: listen and talk back

Consument in drivers seat