Communicatie, enkele spelregels Marc Michils CEO Quattro Saatchi & Saatchi
Marketing, een vloek of een zegen?
Een merk is een breiwerk Merk voorwaarden leren status realiseren advies sparen lenen opportuniteiten beschikbaarheid convenience op maat beleggen flexibiliteit rentabiliteit controle zekerheid vertrouwen verrijken
Een merk is een ladder Centrale waarden Expressieve waarden Instrumentele waarden Karakteristieken Product Merk
Een merk is een ladder Zelfrealisatie Succesvol Gebruiksvriendelijk Muis, geïntegreerde software, design,... Personal computer Apple Centrale waarden Expressieve waarden Instrumentele waarden Karakteristieken Product Merk
De vijand.
Informatie en communicatie overvloed
Blootstelling Onbewuste waarneming Bewuste waarneming Gerichte aandacht Beïnvloeding Blootstelling Onbewuste waarneming Bewuste waarneming Gerichte aandacht Beïnvloeding Toegenomen onverschilligheidsbarrière!
Stop een visie in uw merk
Van doelgroepen naar volggroepen.
Steek wat meer humor, zelfrelativering, sympathie, liefde, kwaadheid,... in uw communicatie
Orde in media Markt Prospects Klanten Trouwe klanten Advocates Brede media (bekendmaking) Ddatabase, getrouwheidsacties Acties, direct marketing
E-communicatie
Markets are conversations: listen and talk back
Consument in drivers seat