Lerarenopleiders beroepsstandaard beroepsregistratie Ko Melief

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kan ik al in het beroepsregister?
Advertisements

In gesprek over het schoolleidersregister VO
Zullen we het over opleidingsdidactiek hebben? bijvoorBeeld over exemplarische opleidingsdidactiek? Jo van den Hauwe Bart van der Leeuw HSN 25 Den Haag,
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten.
ICT in de lerarenopleiding ICT competenties – Van visie naar praktijk
De kennisbasis van lerarenopleiders: de aard, dilemma’s, uitdagingen
WebQuestsWebQuests Voor het basisonderwijs Ververs Foundation Seminar 29 januari 2009 Peter Blijleven.
Samen leren samen werken in de cloud
Maaike Vervoort & Ellen van den Berg
Expertisenetwerk Professionele Ontwikkeling Lerarenopleiders Een stimulans voor het leven lang leren van lerarenopleiders? Fer BoeiWindesheim Jurriën Dengerink.
'Evidence': recepten voor de onderwijsprofessional?
Ontwerpprojecten In de praktijk
Wat (en hoe) willen lerarenopleiders leren
Opleidingsinfrastructuur
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
woensdag 4 juni 2014 Landelijke Dag van het Platform vmbo Bouwen, Wonen en Interieur Locatie: B&I park Harderwijk.
Een kijkje in de keuken wie het maakten het register Wie zijn wij.
Wettelijke erkenning voor jeugdzorgberoepen is in aantocht.
Vraagsturing 2010 Leren van en met elkaar. INHOUD 1.Uitgangspunten en focus RdMC bij professionalisering 2.Inhoudelijke aspecten vraagsturing 3.Criteria.
Kenniskring Orde en veiligheid. Rol ECABO Visie praktijkgericht leren Scholing praktijkopleiders Sectorplan 2009.
De Vereniging Lerarenopleiders Nederland Opgericht 1 juli 1975
Professionele ruimte versus verantwoordingsdruk Levenslang leren Faciliteren van leren Vertrouwen in de lerarenopleidingen De toekomst? Dilemma’s ten aanzien.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Onderzoek in het hbo/op de lerarenopleiding? Waarom, hoe en waartoe?
SAMEN WERKEN AAN LEREN SAMENWERKEN
Kennis-maken door self-study onderzoek
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
Onderzoek door lerarenopleiders: praktijkgericht en academisch?
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Een KRACHTige opleiding voor leerKRACHTEN Marco Snoek VELON-congres 2008 Wat betekenen de rapporten van Rinnooy Kan en de Onderwijsraad voor het curriculum.
Leren van lerarenopleiders
De kennisbasis Rekenen-Wiskunde
INFODAG Wat na secundair onderwijs? Beroepeninfo Beroepeninfo Lessenpakket Lessenpakket ‘Start van een loopbaan’ Luc.
De onderwijs coöperatie De Onderwijscoöperatie is er van, voor en door de leraar. Daarom werkt de Onderwijscoöperatie samen met de mensen die zij vertegenwoordigt:
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Waarom? Bevoegdheid, bekwaamheid en doorgaande professionele ontwikkeling zijn het fundament onder de kwaliteit van de beroepsuitoefening. Een professionele.
Competentieprofiel Docent Nederlands als Tweede Taal
ICT-competentieprofiel lerarenopleiders
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
Wat is effectieve nascholing
Lerarenregister en Beroepskwaliteit
KVLO Register in de praktijk SBL Hilde Bax.
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
1 Medezeggenschap op niveau congres 2007 inleiding: Prof.Dr. Marc Vermeulen Hoogleraar onderwijssociologie.
Spreekt iedereen al digitaal? gebruikersdag 16 april 2014.
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
Nieuwe kwalificatiestructuur MBO
ZORG VOOR ALLE LEERLINGEN DOOR ZORG VOOR ELKE LERAAR
Professionalisering van de jeugdzorg in Nederland
De lerarenopleider als rolmodel
Sense de Groot Reiziger in onderwijs. Sense de Groot Reiziger in onderwijs.
I am and … a teacher a teacher educator. I ampassionate learning unique caring online understanding discovering curious not alone inspired creative.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Actuele ontwikkelingen in het bètaonderwijs in de opleiding, ondersteund door SLO? Maarten Pieters.
Fotoalbum door INHOLLAND Beroepsregistratie sociaal werk Karin Kleine Esther Prins.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
Vakmanschap en kennisontwikkeling ESF-congres 19 mei 2015 Menno Meihuizen Ministerie SZW Directie Participatie en Decentrale Voorzieningen.
INSTITUTE FOR GRADUATE STUDIES & RESEARCH (IGSR)
Professionalisering Sociaal Werk
Samen professionaliseren: Informeel leren in de werkplaats
Theorie.
Onderwijzen door leren
Dé Vlaamse beroepsvereniging voor lerarenopleiders
Themagroep ICT en de lerarenopleider
Samen Opleiden en leren
SVZ Leerbehoeften en ondersteuning van de professionele ontwikkeling van lerarenopleiders in Nederland Jurriën Dengerink AMSTERDAM 16 JANUARI 2018.
Onderzoeksgemeenschappen en ervaren onderzoekers professionaliseren lerarenopleidingen
Positie VO-academie-VO-raad-SLP
Transcript van de presentatie:

Lerarenopleiders beroepsstandaard beroepsregistratie Ko Melief project Leerkracht van Lerarenopleiders

Waartoe? Vernieuwde beroepsstandaard Herziene beroepsregistratie Vooruitblik

zelfverantwoordelijk beroepsstandaard kennisbasis beroepsvereniging Professie zelfverantwoordelijk beroepsstandaard kennisbasis beroepsvereniging afbakening andere beroepen (Harding e.a.; De Jong e.a.; vd Klink; Verloop)

tweede orde onderwijzen opleidingsdidactiek docent hoger onderwijs onderzoek (Murray & Male, Swennen, vd Klink, Zeichner, Smith)

Drieslag in opleiderschap Leren leerlingen Eigen leren als opleider Leren (aanstaande) leraren

Interactieve beroepsstandaard: http://www.jobse.nl/velon/velonmodel-flash.swf iPad: www.jobse.nl/VELON/velonmodel.html Grafisch ontwerp: Tonnie Jobse

Functie standaard duidelijkheid over beroep richtsnoer professionele ontwikkeling ijkpunt beroepsregistratie

aanstelling visie op beroep en beroeps-standaard bekwaamheden kennis professionele ontwikkeling professionele ontwikkeling 5 jaar 3 jaar beroepsregister aspiranten-register beroepsregister summatieve beoordeling regionale trajecten, ca. half jaar koppeling met opleidingen / trainingen herregistratie: bekwaamheidsonderhoud

Beoordeling

Project Leerkracht van Lerarenopleiders vernieuwing standaard herziening registratieprocedure koppeling met kennisbasis kennis ontwikkelen (masterscripties) verhoging aantal geregistreerden

kennisbasis beroeps- standaard professionalisering beroepsgroep beroeps- register opleidingen voor opleiders