Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten 2004-2005.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
Advertisements

Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Bevindingen Proefvisitatie Onderwijswetenschappen OU 29 Feb Alexander Udink ten Cate Rob Koper Diana Dolmans.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Eindwerk zesde jaar.
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Formatief - summatief evalueren
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
projectmatig onderwijs en projectmanagement hebben iets met elkaar
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Project Verkeersveiligheid & ruimte Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant.
NA SCHOOLS BREDE SCHOOL IK BEN OKÉ.
Efficiënt besturen in de social profit
W e l k o m. De Plaatselijke Groep en de rol van de coördinator Brussel – studiedag VRN – 22 april 2008.
Meeliftgedrag bij groepswerk
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
PEER LEARNING Intervisie op verplaatsing Gastfaculteit Geneeskunde 30 april 2008.
‘Evaluatie’ op opleidingsniveau
Medmec04 week 7 Engagement.
Proces en Product.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Greet Langie situering doelstellingen aanpak ervaringen docenten
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
moderniseren van het curriculum.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
‘Van mini-PW naar PW en verder’
WEB vzw - Steenweg Op Tielen Turnhout - www. webwerkt
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Energie op school Docententraining. Agenda Energie op school De projectdag, de doorloop Zelf aan de slag Checklist Vragen.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Evaluatie Leerlijnen.
Theorielessen in projectmatig werken
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Startcollege B2 Psychologie
Gemeente Heerenveen. Presentatie Fries Zorgcongres Wat is de Participatieraad - Visie en missie - Werkwijze en onze werkgroepen - Advies geven.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
WPO (Interactief) Anne van Kempen Sanne van Hoof WPO kenniskring 2 november november 2015 Tips en aandachtspunten voor een succesvolle implementatie.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Social work Week 2.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Evaluatie Cursus.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
22 maart 2011Oncologie V&VN Oncologie Afdeling V&VN 2500 leden Bundelen en verspreiden van vakkennis Kwaliteit van zorg verbeteren Ontwikkeling beroep.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Kick-off Lerend Netwerk Leerlijn actief burgerschap
Transcript van de presentatie:

Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten

Eerst en vooral PROFICIAT! Ik kwam (maart 2004) en zag dat het goed was (juni 2005)! Dank voor de openheid die tegenover mij werd gesteld!

Programma 09u00: opening en algemene beschouwing 09u40: peer assessment factor in praktijk gebracht 10u05: koffiepauze B109 10u15: panelgesprek 12u25: blik op u00: lunch practicum

Algemene beschouwing Deel 1

Extraatjes Externen in jury? Studenten vooraf inlichten Externen voldoende informeren Beoordeling presentaties Sticker met naam studenten Onmiddellijke feedback?

Extraatjes Logboek Projectdagboek voor individuele score Toch niet dagelijks? Doorlopende tekst Verslag vergadering Formele of informele vergadering?

Extraatjes Buitenpost Procedure in handleiding Fictieve opdrachtgevers Contacten uitbreiden Tijdens kick-off opdracht toelichten

Extraatjes Aantal projectgroepbijeenkomsten Probleem: geen inhoud Plan er niet té veel Administratie Map per projectgroep Aantekeningen

Extraatjes Einde vergadering Feedback op vergadertechnieken Cursus communicatie Premissen ondertekend Voldoende richtlijnen Ook voor theoretisch verslag

Extraatjes Transfer geleerde Op expliciete wijze duidelijk maken dat het geleerde in deze specifieke context ookvan toepassing is in andere gelijkaardige situaties Rouleren voorzitter/secretaris S. vergadering 1, V. vergadering 2

Extraatjes Dokeos Toegang internet niet oneindig Zoveel mogelijk info vooraf in handleiding of tijdens bijeenkomsten FAQ (te verwachten vragen) Teamwork Ook voor docenten Projecthandleiding is bindend

Twee koersen PGO Probleemgestuurd HOOFDZAKELIJK GERICHT OP VERWERVEN VAN NIEUWE KENNIS PO Projectgestuurd HOOFDZAKELIJK TOEPASSEN VAN GELEERDE KENNIS

Onderwijsinnovatie 1.Constructieve en actieve visie op leren 2.Zelfstandig exploreren 3.Docent als begeleider 4.Authentieke contexten 5.Coöperatief leren 6.Meerdere strategieën 7.Toets als bouwsteen

Twee koersen PGO Probleemgestuurd PO Projectgestuurd

Peer-assessment factor Deel 2

Opfrissing Docent geeft een cijfer op het product. Dit cijfer wordt vermenigvuldigd met een coëfficiënt om een individueel cijfer te bekomen. Individueel cijfer = groepscijfer x peer assessment factor

Panelgesprek Deel 3 Voorstelling leden Werkwijze volgens topics Interactie

1. Voorbereiding project Betrokkenen? Taakverdeling? Struikelblokken? Tips?

2. Kick-off / startmoment project Organisatie? Struikelblokken? Tips?

3. Projectopdracht Hoe opgevat? Link met het programma? Wie schreef mee? Struikelblokken? Tips?

4. Projecthandleiding Nuttig? Tekorten? Tips? Gebruik door de studenten?

5. Bijeenkomsten projectgroepen Rol van de coach? Aantal contacten? Organisatie? Nuttig? Tips? Bevinding studenten?

6. Tussentijds overleg projectbegeleiders Wel of niet? Hoe georganiseerd? Nuttig?

7. Samenstelling projectgroepen Groepsgrootte? Groepsindeling? Struikelblokken? Tips?

8. Infrastructuur en omkadering Lokalen? Budget? Lessenroosters? Verdeling OP? Struikelblokken? Tips?

9. Projectpresentaties Organisatie? Bevindingen? Struikelblokken? Tips?

10. Evaluatie studenten Aanpak en ervaringen? Administratieve verwerking? Ervaring studenten? Tips?

11. De didactische werkvorm PO Meerwaarde of niet? Toekomstperspectieven?

Blik op 2005 Deel 4

Doelstellingen Opleiding bewuster coachen? Opleiding PGO? Opleiding portfolio? Ondertekenen CDIO Verdere ondersteuning projecten … Suggesties?

Dank voor de medewerking Een gezellige lunch gewenst!