Fietsparkeren Spoorzone Delft

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsbeleid in Breda, vanaf 2013 net een beetje anders……
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Delft Bouwt vrijdag 18 november Als denkoefening: “Met de Woonvisie als uitgangspunt, hoeveel woningen zijn nodig tot 2020?”
Marian Walstra en Irma Laméris
De stad denkt mee en doet mee 1 • Waardering voor grote betrokkenheid bij binnenstad • Belangenorganisaties bieden rapport aan over groen, na eerdere rapporten.
een oude dag die moeilijk te financieren lijkt
niets is zeker, dát is zeker!
Marketing Marketingmix
Nieuwe impulsen voor de fiets
Gemeentelijk Fietsbeleid NHL 2008 – mei 2009.
Beheer fietsparkeren bij stations
Stationsomgeving Zutphen
Woningmarktmonitor Haaglanden 2009 Sector Wonen, Stadsgewest Haaglanden.
VERZEKEREN.
solidariteit en moreel wangedrag
Fiets Profijt! Henk Hendriks Projectleider Wijken voor de Fiets.
Fietsberaad en het hoger onderwijs.  Kennisbank  Voorbeeldenbank  Fietsverkeer  Onderzoeken.
Successen,kansen en mogelijkhe- den voor de Fiets in gemeentelijk Verkeer- en vervoerbeleid Saxion minor Mobiliteit en verkeer Basisvak MV2: Mobiliteit,
Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC
Automatische fietsenstallingen
Welkom Informatiemiddag studiekeuzecheck
Stallen in het stationsgebied Kosten en opbrengsten Capaciteit en prijs.
Open data FWD Titel presentatie
Handhaving fietsparkeren
Lekker Fietsen ‘s-Hertogenbosch Bert Pauli, wethouder Verkeer en Vervoer ‘s-Hertogenbosch.
De kolommenbalans De kolommenbalans bestaat uit: de proefbalans
gemeentelijk Fietsparkeer-Management-Systeem
Fietsparkeren in Delft
Presentatie Regiocommissie Verkeer en Vervoer 25 februari 2009.
Lock’n’Go. Dienstverlener veilig fietsparkeren Lock’n’Go stalling Beheer, service & onderhoud Eigen klantenservice Partners: Wat is Lock’n’Go ?
Leidraad fietsparkeren 10 maart Rico Andriesse Beeld plaatsen ter grootte van dit kader.
Weesfietsen: wie, waar, waarom? Annelien Meerts, Dick Ettema, Joost de Kruijf Faculteit Geowetenschappen Universiteit Utrecht.
Kwaliteitsnormen fietsparkeervoorzieningen bij BTM-haltes Otto van Boggelen, coördinator Fietsberaad.
Nieuwe technieken in stallingen 9 juni Soorten Stationsstallingen  Onbewaakt (maaiveld, gratis)  Bewaakt (gebouwd) Gratis met toezicht Betaald,
Over LOGIN bv Opgericht in 1987 Apparatenbouw sinds medewerkers Omzet 2010 : +/- 2,7 miljoen euro In house design in house elektronica productie.
Fietsbeleid in Culemborg
Kwaliteitsnormen fietsparkeervoorzieningen bij BTM-haltes Otto van Boggelen, coördinator Fietsberaad.
Invoertool fietsparkeren BTM Casus Amsterdam Rico Andriesse.
Presentatie Netwerkdag voor de fiets Maandag 15 juni 2009 Maike Mertens.
2 november 2006 NS Fiets 2 november 2006 Ben van Westing Directeur.
Gratis Bewaakt Stallen
1 fietsenstallen Leiden CS H. van Zeijl. 2 inhoud Ervaringen in Leiden vertrekpunt oude situatie nieuwe ontwikkelingen beheer openbare ruimte prognoses.
Buurtbussen en de rol van de provincie. Presentatie SBO, 8 november 2013.
Opgave 1 a) b) De resulterende kracht heeft de richting van de weerstand De fiets+fietser remt af.
Achtergrond 380 kV HS-station Breukelen
Inhoud Korte inleiding Kwantitatieve- en kwalitatieve krimp Krimp en ruimte Conclusie * Vragen na de presentatie svp.
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
Fietsparkeren in Dordrecht anno Agenda Proces Kader meten Fietsparkeur Geschiedenis Oordelen en aanbevelingen.
Fietsdiefstal Waarom Fietsersbond Cijfers Aanpak politie Aanpak gemeente Initiatieven door Fietsersbond.
MKBA Fiets Kees van Ommeren 1 – Introductie 2 – Achtergronden MKBA (Fiets) 3 – Financiering fietsprojecten mbv MKBA.
Kenmerken van de huurmarkt in Vlaanderen
Hoe groot is die eigenlijk?
Geïntegreerde fietsparkeeroplossingen
Welkom Tymon de Weger, voorzitter Fietsberaad. Fietsparkeren = actueel P = voorwaarde voor elke fietsverplaatsing Positieve ontwikkeling met ‘uitdagingen’
Succesvol fietsparkeerbeleid
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
veelzijdig en flexibel in fietsen
‘Langzaam’ Verkeer in de Zuidas Govert de With Fietsersbond Amsterdam.
Fietsbalans®-2 Utrecht
Fietsen en supermarktbezoek: kansen voor kleine supermarkten - resultaten SOAB-Benchmark 6 gemeenten - Fiets in de Versnelling 10 november 2010 Ineke Spapé.
Themabijeenkomst elektrische fiets 29 januari 2009 Welkom originele foto: Qwic.
Dag voor de zorg Zaterdag 14 september 2013 ‘Aanbesteden in de thuiszorg’
Het Vlaamse fietsbeleid door een Nederlandse bril
Economische en demografische aspecten van vergrijzing Roel Beetsma MN Chair in Pension Economics Vice-decaan FEB Universiteit van Amsterdam.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Innovaties in het LMS/NRM: een nieuw Groeimodel (GM3) Remko Smit (RWS-WVL) & Marits Pieters (Significance) Platos Colloquium 2016, Apeldoorn 9 maart 2016.
Fietsparkeer Management Systeem Achterkant:Voorkant: Platforms van derden. Bijv NS, MyWheels, RET etc Open data voor apps en routeplanners FMSservice Barcodestalling.
WELKOM Stress test businesscase Spoorzone Presentatie voor de raad op 10 november 2014 Isidoor Hermans, directeur OBS.
Businesscase als sturingsinstrument Presentatie voor de raad op 10 november 2014 WELKOM.
Fietsparkeren in Zwolle
Transcript van de presentatie:

Fietsparkeren Spoorzone Delft Kees Maat Fietsberaad  weesfietsen  Elst  10/10/12

Fietsstad Delft fiets nummer 1, autoluwe binnenstad succes te groot, dus meer fietsinfrastructuur meer fietsparkeerruimte reconstructie Spoorzone Delft spoortunnel + ondergronds station fietsparkeergarage 5000 fietsen  tekort prognose 5000 plekken

onzekerheden: recessie, OV-studentenkaart, etc. kan zo niet doorgaan overigens prognose lager door recessie  minder arbeidsplaatsen onzekerheden: recessie, OV-studentenkaart, etc. bron: gemeente Delft, David Polman, Robert Boshouwers, 2012

Dit kan zo niet doorgaan stallingen bijbouwen afleiden naar Delft Zuid deelfietsensysteem anders omgaan met langparkeerders handhaving weesfietsen

Huidige cijfers daling chaos rond Spoorzone bewaakt onbewaakt totaal 2007 2.500 3.625 6.125 2012 800 4.500* 5.300 * gemiddelde; weekend 6.000 daling chaos rond Spoorzone bewaakte stalling kleiner, naar achterzijde weesfietsacties  3 keer per jaar  10% per ronde deels noodzakelijk vanwege verplaatsingen tijdelijke stalling

Wie zijn de fietsers? survey onder Delftse stationsfietsparkeerders (n=1101) helft studenten, rest werkend en beetje overig voortransport 71%, natransport 29% 2% langparkeerders (week of langer)  onderschatting bewaakt stallen 15% 4% studenten stalt bewaakt diefstal en beschadiging niet gerelateerd aan bewaakt stallen veel fietsen van lage kwaliteit (volgens eigen opgave) kwaliteit bewaakt onbewaakt matig/slecht 9% 91% 100% goed 34% 66%

Gebruik prijsgevoeligheid weesfietsachterlaters niet gevoelig voor “kapitaal”-vernietging bijna alle fietsers prijsgevoeilig voor variabele kosten  stalling stated preference 12% kiest voor bewaakt, ongeacht kosten grote bereidheid tot lange loopafstand mits gratis pas bij €0,30 kiest helft voor bewaking oud barrel = tè goedkoop  lokt onzorgvuldig gedrag uit vanwege prijsgevoeligheid: voorkom spotgoedkope markt

Deelfietsensysteem studentonderzoekjes er lijkt markt voor een systeem à la Velib minder fietsen nodig: meervoudig gebruik oplossing voor incidentele fietsers = vaak natransport-langparkeerders oplossing voor oude barrels = potentiële weesfietsen alternatief pool van voor- en natransportfietsers koppelen aan deelfiets

Rapport Fietsparkeren email naar c.maat@tudelft.nl paper & presentatie Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk, Amsterdam, november 2012