De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marian Walstra en Irma Laméris

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marian Walstra en Irma Laméris"— Transcript van de presentatie:

1 Marian Walstra en Irma Laméris
(IK) HOU HET IN DE HAND GGD Gooi & Vechtstreek, Marian Walstra en Irma Laméris Bilthoven, 4 sept 2012

2 Hoe hou ik mezelf in de hand?
Wat is de frictie van de klant? Situatie: Ik ben een sportief meisje van 15 jaar zit in 4 VMBO-T. Ik ben bijna 16 en mag en wil binnenkort gaan drinken. Behoefte: Ik wil gezellig meedoen met vrienden, alcohol drinken en spanning ervaren, maar… Frictie: Ik wil niet dronken worden; ik wil de controle over mezelf houden.

3 Hou het in de hand Voor wie? Wat houdt het nieuwe concept in?
Doelgroep1: bijna 16-jarigen Doelgroep2: hun ouders Wat houdt het nieuwe concept in? Ouder en jongere van bijna 16jaar ontvangen thuis: alcoholtester en info over alcohol. Ouder en jongere van bijna 16 gaan in gesprek over alcohol Bijna 16 jaar : krijgt thuis brief met informatie over effecten van alcohol, link naar leuke filmpjes en… een alcoholtester. Boodschap: Hou het in de hand De alcoholtester is klein en hip en past aan sleutelbos In toekomst als app beschikbaar Ouders worden gestimuleerd jongeren te belonen als zij na het uitgaan met een ok/groene score thuiskomen. Zij krijgen suggesties voor beloningen aangereikt. Nieuw: ouders én jongeren krijgen grip op met mate drinken/directe feedback.

4 Ik wil het in de hand houden
Waarom kiest de klant er voor? nee ja Klein, hip en gratis De alcoholtester is klein, hip en gratis De alcoholtester geeft grip op alcoholgebruik. Jongere en ouder willen grip op alcohol. De tester wordt gratis (door de gemeente) eenmalig verstrekt en is daarnaast gratis bij de garderobe van de horeca of tegen kostprijs in de supermarkt, drogist etc. te verkrijgen. concurrenten en positionering rol GGD? Publiek-private samenwerking. GGD initieert GGD zoekt partners voor samenwerking en uitvoering zoals Trimbos, CGL, GGDNL, gemeenten, Jellinek, jongerenwerk en sponsors. nee ja Alternatief 1: logo Alternatief 2: logo Alternatief 3: logo

5 Hoe ziet het productontwikkelingsproces er uit?
Maakbaarheid Goedkope alcoholtesters zijn al in de handel. Veel potentiele sponsors Gemeenten sturen iedere bijna 16-jarige een tester. Gemeenten eisen in vergunning dat alcoholverstrekkers testers uitdelen of verkopen. Op evenementen uitdeel- en beloningsacties (door en voor jongeren). Kritieke punten en onzekerheden? Beschikbaarheid alcoholtesters. Rood scoren cooler dan groen. Hoe ziet het productontwikkelingsproces er uit? Binnen een jaar te realiseren. Plan van aanpak Sponsors, financiers en samenwerkingspartners zoeken Logistiek communicatieplan

6 Titel: Kosten en criteria
Cijfers per jaar na drie jaar Alcoholtester 1 á 2 Euro per stuk Voorlichtingscampagne tussen de Euro. Financiers: VWS, Jeugdimpuls, Gemeenten, sponsors Opbrengst: minder overmatig drinken jongeren Voldoet het aan criteria? JA


Download ppt "Marian Walstra en Irma Laméris"

Verwante presentaties


Ads door Google