Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsersbond en gemeenten Bijeenkomst Fietsberaad
Advertisements

Nieuwe impulsen voor de fiets
Gemeentelijk Fietsbeleid NHL 2008 – mei 2009.
Foto impressie Conferentie brede buurtschool 20 februari 2014 De Haagse Hogeschool.
Fiets Profijt! Henk Hendriks Projectleider Wijken voor de Fiets.
Fietsberaad en het hoger onderwijs.  Kennisbank  Voorbeeldenbank  Fietsverkeer  Onderzoeken.
Successen,kansen en mogelijkhe- den voor de Fiets in gemeentelijk Verkeer- en vervoerbeleid Saxion minor Mobiliteit en verkeer Basisvak MV2: Mobiliteit,
Knoop Moerwijk Ruimteconferentie 2008
Planning & Controll Groninger Griffiers 24 maart 2006 Michiel Verbeek.
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Lekker Fietsen ‘s-Hertogenbosch Bert Pauli, wethouder Verkeer en Vervoer ‘s-Hertogenbosch.
Fietswensen-analyse Diezerpoort Kinderen in beweging / Fietsersbond - workshop 1.
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
Actieplan verbetering Luchtkwaliteit Deventer Berend Hoekstra Senior adviseur luchtverontreiniging 24 mei 2006.
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
Fietsparkeren in Delft
WANNEER BEGINT DE VACCINATIE TEGEN FIJN STOF?.
StadsOntwikkeling Openbaar Vervoer als deel van de stadsontwikkeling Bijdrage aan de OV-Werkconferentie 15 februari 2011 Rob Tiemersma StadsOntwikkeling.
Verkenning regionale wegenstudie in het stedelijk gebied 2012
1 Liesbeth Trip Casper Rupert Fietsberaad 16 maart 2006 Tilburg klaart de lucht Luchtkwaliteitsplan gemeente Tilburg
Informatie Brede Buurtschool en Leer Kansen Profiel
Gezonde leefomgeving Hoe wordt de wijk een gezonde leefomgeving in een krachtige stad?
Fietsbalans®-2 Wassenaar
Fiets Profijt! Henk Hendriks Projectleider Wijken voor de Fiets.
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Wonen in Nederland Hst 3.2 : Verstopte steden.
Hst 3.2 : Congestievraagstukken
Provincie Noord-Brabant Aad Smid Fietsersbond Provinciaal vertegenwoordiger 10 november 2010 Fietsersbond in Noord-Brabant.
23 september 2010 VRI’s Amsterdam Fiets Groene Golf / Wachttijdvoorspeller Sjoerd Linders, Team VRO (verkeersregeltechnisch ontwerp)
KENNISCENTRUM VOOR FIETSBELEID ONTWIKKELING, VERSPREIDING EN UITWISSELING PRAKTIJKGERICHTE KENNIS.
Gezondheidseffecten van elektrisch fietsen
Fietsbeleid in Culemborg
Ontwerpwijzer Fietsverkeer
Presentatie Netwerkdag voor de fiets Maandag 15 juni 2009 Maike Mertens.
Inspiratieboek snelle fietsroutes
Gezonde lucht in de ruimtelijke praktijk: De Amsterdamse Richtlijn gevoelige bestemmingen luchtkwaliteit Saskia van der Zee (GGD) en Harry van Bergen.
Actieplan Luchtkwaliteit Utrecht: wat wil het bedrijfsleven? Raadsinformatieavond 3 november 2009 VNO-NCW Utrecht, MKB Utrecht, TLN, EVO, PBU, KvK Midden-Nederland.
Klimaatbeleid & Ruimtelijke Ordening raakvlakken, meerwaarde en kansen Lokale Klimaatagenda.
Hoe fietsvriendelijk is Den Haag? De visie van de Fietsersbond afdeling Haagse regio.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Financieel-economische ontwikkelingen en perspectieven in NL Coen Teulings 16 februari 2012 Financieel-economische ontwikkelingen en perspectieven in NL.
Programma van vanavond:
Foto impressie Conferentie brede buurtschool 20 februari 2014 De Haagse Hogeschool.
Hoe houden we onze woonwijk leefbaar? Werkgroep Sint-Pieters-Buiten.
Resultaten enquête Autoluwe Zondag 22/9/2002. Algemeen Alle wedstrijddeelnemers –Aantal: 325 –Gemiddelde leeftijd: 40,9 Wedstrijddeelnemers van Aartselaar.
Netwerkanalyse Zuidvleugel
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
‘Langzaam’ Verkeer in de Zuidas Govert de With Fietsersbond Amsterdam.
Fietsbalans®-2 Utrecht
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Fietsen en supermarktbezoek: kansen voor kleine supermarkten - resultaten SOAB-Benchmark 6 gemeenten - Fiets in de Versnelling 10 november 2010 Ineke Spapé.
Les 1: Verkeer.
Themabijeenkomst elektrische fiets 29 januari 2009 Welkom originele foto: Qwic.
Het Vlaamse fietsbeleid door een Nederlandse bril
Participatieavond 29 september 2015 Mobiliteit wijk Oostkouter.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
STRUCTUURVISIE Stand van zaken  Ontwerpvisie 2020: in procedure  Uitwerken deel milieu en duurzaamheid  Communicatietraject  Uitwerkingsvragen mobiliteit.
Facetbeleid in Den Haag Presentatie door Annamarike Boersma.
Herontwikkeling vliegveld Twente Presentatie voor de stedelijke raadscommissie Enschede, 10 maart 2008 Peter Kuenzli, VTM.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Wijkplan Egmond aan den Hoef Algemene ledenvergadering 22 november 2007.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Gezondheid & de Omgevingswet
Klankbordsessie 2 december 2015
Mobiliteit: ruimte durven delen
Samenhangende verstedelijking en hoogwaardig OV langs de Oude Lijn
Transcript van de presentatie:

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling door Louis Eggen Dienst Stedelijke Ontwikkeling Gemeente Den Haag 16 maart 2006

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Inhoud presentatie Veerkaden: smerigste straat van Nederland? Verkeerscirculatieplan Centrumgebied Effecten op Fietsbeleid Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Veerkaden: smerigste straat van Nederland? Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Veerkaden: ca. 20.000 mvt/dag Normen luchtkwaliteit: intensiteit 50% Profiel 1+1 rijstrook dus ruimte voor fietsvoorzieningen Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Commissiebehandeling Veerkaden Waar blijft verkeer? - Sluipverkeer? Maak verkeerscirculatieplan voor hele centrumgebied Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Doel van het VCP Komen tot een verkeerscirculatieplan voor een autoluwe binnenstad met een optimale afweging tussen: autobereikbaarheid economische ontwikkeling ruimtelijke kwaliteit milieukwaliteit Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Voorkeursoplossing: ‘sectorenmodel’ Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Effecten: autoverkeer + Geen doorgaand autoverkeer in de binnenstad + Minder autoverkeer in de binnenstad + Verschuiving van auto naar OV en fiets Meer autoverkeer op de CentrumRing Meer kilometers naar bestemming door omrijden Kans op sluipverkeer in omliggende buurten Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Effecten: milieukwaliteit + In binnenstad groot positief effect op luchtkwaliteit (routes Veerkaden en Spui) - Milieukwaliteit voldoet nog niet overal aan de in 2010 geldende wettelijke normen Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Effecten: ruimtelijke kwaliteit + meer kansen voor fietsers en voetgangers + meer aantrekkelijke inrichting van enkele routes: fietsvriendelijker - Om de toename van verkeersdruk op CentrumRing te kunnen verwerken, worden forse ingrepen gedaan op de CentrumRing. Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Artist impressie

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Werkelijkheid Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Sectorenmodel Fietspaden Fietsbeleid en Luchtkwaliteit

Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Conclusie door discussie Luchtkwaliteit nemen kansen voor meer fietsgebruik toe. Als luchtkwaliteit verbetert dan meer mensen op de fiets (gezondheid). Fietsbeleid en Luchtkwaliteit