De 13 gouden wetten van.  Voorstel ronde  Uitleg van het boek  De 13 gouden wetten  Vragen en afsluiting.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
Welvaartsverhogende Innovaties in Instituties en Bestuur Maatschappelijke Innovatie Prof Dr Erik Stam Leerstoel Economie van Ondernemerschap en.
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Duurzaamheid Bert van de Merwe.
Daan den Ouden, (ex) CEO AVR
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Globalisering en supply chain innovatie Een pleidooi voor Nederland supply chain land… Walther Ploos van Amstel NLDA Breda Juni.
Kritische succesfactoren bij reorganisaties
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
Business projects: IBeO
Verslag Engage 4 Results Café Data Quality. Welk type data (klantendata / productdata / transactionele data / …) heeft binnen uw bedrijf een kwaliteitsprobleem?
Een startersgids voor innovatie
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Schitterende Organisaties®
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
‘Geef uw team vleugels’
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
A WAY OF LIFE René Blok. Ideamanagement is een middel om alle medewerkers op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf.
IDEAMANAGEMENT & FB ACADEMY RENE BLOK HANS MICHIELSEN.
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Verkopen van heldendom Ruud Dekker Directeur Marketing For All Finance.
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
45 jaar Vereniging van Grafisch Technologen (GTSC) ; 9 april 2008 Opleiden voor de Creatieve Industrie Arie van Tilborg, directeur MediaCollege.
© Arlande IT manager wordt eens volwassen! Niet hullie of zunnie…
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
Visie & Strategie.
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
Het nut van Business Planning
Verduurzaming pluimveeketen Floor Uitterhoeve 24 oktober 2012.
Psychology of Courage Frustratie Tolerantie
Gatenteksten: tactiek Skimmen Line of thought vinden Om het gat heen lezen mbv 3-zinnentruc 1 zin vooraf, 1 erna + zin waarin het gat zit Gat invullen.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
Ontwikkelingen in de scheepsbouw 11 maart Netherlands Maritime Technology Branchevereniging van de maritieme maakindustrie, 400 leden 300 toeleveranciers,
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Informatie management HC2
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Tom Ambaum Tom Ambaum | Global Sales Dirctor
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
De winst zit in de opbrengst NINTES experience september MVO; op weg naar nieuwe opbrengsten? Henk Folkerts, Rijnconsult.
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
KRITISCH DENKEN 11 Co-premissen II © Kritisch Denken.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Waarom zou je als reseller/partner
geloof…dat het regent geen goed idee is om met een plu te fietsen
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
“CI/CD pipeline ABNAMRO Hypotheek”
Ipse Idee is ok Rene Albert Blok Oscar van Lingen
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Transcript van de presentatie:

De 13 gouden wetten van

 Voorstel ronde  Uitleg van het boek  De 13 gouden wetten  Vragen en afsluiting

Roland van Kralingen  Lid, international Board of Directors van TBWA  Oprichter van INNOA  Marketing – en merkstrateeg/innovator  Auteur van o.a. Superbrands, naar 2020, Brandworld, Make Dust or Eat Dust en De groeimotor.

Rogier van Kralingen  Communicatiewetenschapper  Autodidact  Tekstschrijver  Medeauteur van De Groeimotor

“Only dead fish swim with the flow” credo Doom& Dicksen

 A&feature=related A&feature=related

Black Monday, 6 Oktober 2008 de gevolgen:  Autofabrikanten verlagen hun productie of leggen het zelfs stil  Lehman Brothers is failliet  Gigantische afschrijvingen op hypotheken  Zelfs een Land als IJsland werd een slachtoffer

1. De wet van de verbondenheid 2. De wet van de slimme innovaties 3. De wet van de nabijheid 4. De wet van het investeren 5. De wet van het contact 6. De wet van de dwarsliggers 7. De wet van de tijdsgeest 8. De wet van het positioneren 9. De wet van de beloning 10. De wet van de keuze 11. De wet van partnerschap 12. De wet van verantwoord ondernemen 13. De wet van het leiderschap

 Reconnect met uw klanten  Herpositoneer uw merkwaarden  Blijf positief  Reconnect met uw mensen

Kevin Roberts, Saatchi& Saatchi

De vier soorten innovaties: 1. De radicale innovaties 2. De grote innovaties 3. De slimme innovaties 4. De strategische innovatie

1.De radicale innovaties Bijvoorbeeld: - Auto’s - TV - MRI-scan

2. De Grote innovaties Bijvoorbeeld: - Red Bull - Hybride auto

3. De slimme innovaties Bijvoorbeeld: - Gepersonifieerde betaalpas van de ING

4. De strategische innovaties Bijvoorbeeld: - RouteMobiel - Lowcost airlines

All business is local

 Zorg voor directe lijnen met “het veld. Ondernemers moeten: - Wel investeren - Wel risico’s nemen

Don’t go silent

“ A series of six studies conducted by the research firm of Meldrum& Fewsmith showed conclusively that advertising aggressively during recessions not only incrceases sales but increases profits. This fact held true for all post-World War II recessions studied by American Business Press starting in One major business-to-business summed it up best. ‘when times are good. You should advertise. When times are bad, you must advertise”

Na regen komt zonnenschijn!

Actualiseer uw mediastrategie

 Wees bescheiden met met modieuze media  Gebruik de traditionele kanalen voor uw merkbelofte  Laat uw gezicht zien Vorm een drie-eenheid met:  sterke boodschap,  sterke positionering  sterk medium

Kortom: Gedraag u alsof u tot de winnaars in de markt behoort!

Marshall MacLuhan

Geef creativiteit de ruimte

Omgaan met creatief talent:  De focus op de beste creative oplossing niet op geld  Houd uw oren gespitst, ze kunnen zich non- conformistisch opstellen  Laat ze hun eigen gang gaan

Steve Jobs

Wees niet out of sync

 Voorkom dat uw belofte verkeerd geïnterpreteerd wordt  Flexibiliteit is belangrijker dan kostenbesparing  Enige bescheidenheid is altijd op zijn plaats “It takes twenty years to build a reputation and five minutes to ruin it” Warren Buffet

Zet juist nu een nieuwe koers uit

Dit is het juiste moment voor herpositioneren Bent u een:  Echte (mentale) marktleider  Een Uitdager, de challenger van de marktleider Blijf niet in het midden hangen.  Streef naar een sterke duidelijke positionering  Houd rekening met waarden en emoties van mensen

Honoreer trouw

 Richt u op uw huidige klanten  Geef ze extra aandacht  Voeg tijdelijke waarde toe in uw prijs  Bied extra service  Kies trouwe medewerkers en businesspartners Uw klanten zullen dit waarderen!

George T. Hewitt

De portfolio is te groot en te inefficiënt

 Maak u portfolio onderscheidend, bestrijd overlapping  Kijk objectief naar uw portfolio  Durf onderdelen te schrappen  Gebruik uw gezonde verstand en onderbuikgevoel

Samenwerken en delen vergroot de kansen

 Bestudeer goed u “keten” : - Adviseurs - Toeleveranciers - Werknemers - De vakbond In crisissituatie staan er soms onverwachte vrienden op!

Naast slim bestuur vooral ook smart business

Maatschappelijk Verantwoord ondernemen (MVO) Positieve effecten volgens het Sustainability Yearbook 2008: 1. Lagere kosten externe financiering 2. Positieve return on investment 3. Toename verkoopresultaten 4. Langer effect van concurrentie voordeel

Wie gingen u voor:  Bestplacetomeet.com; geeft bedrijven inzicht waar je het beste verantwoord kan vergaderen  E-billing; Netto spaareffect per huishouden is 3 kilo papier, 171 pond CO2- uitstoot en redt voor circa 6 miljoen huishoudens in NL een half miljoen bommen per jaar.  Apple, produceert MACBooks zonder PVC, arsenicum en mercury. Ze verminderen ook het verpakkingsmateriaal.  First Solar Inc., ontwikkeld powermodules op basis van het nieuwe “Thin film”-technologie.

De mannen onderscheiden zich van de jongens.

Wat te doen met leiderschap:  Stel een “War Team”samen  Vraag om onverwoestbare optimisme  Stimuleer creativiteit en creëer een sfeer waar mensen zich kunnen uitspreken Durf risico’s te nemen!

Napoleon Bonaparte

Handige link: 

Nog vragen?