Nazi Duitsland 3.4, Führer aan de macht Jippie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1.3 democratie maakt plaats voor fascisme
Advertisements

Start na de moord op tsaar Alexander II. Joden kregen de schuld.
Wereldoorlogen Kenmerk 38b Totalitaire ideologieën in de praktijk: fascisme/nationaal-socialisme Les 3 – Nazificatie van de samenleving.
De eeuw van de Holocaust
Hitler aan de macht Paragraaf 2.
Anne Frank.
Hoofdstuk 3.
Historische context Duitsland 3
Wereldoorlogen Twee wereldoorlogen en het ontstaan van de totalitaire regimes Les 38 – Het Interbellum.
Joden vervolging in Nederland
Democratie maakt plaats voor Fascisme
Paragraaf 2.3 Arbeidersparadijs.
Paragraaf 2.5 Sovjetunie.
Fascisme en Nationaal-Socialisme
Par. 3.3 Jodenvervolging.
Geschiedenis van de democratische rechtsstaat in Nederland
Wereldoorlogen Kenmerk 41 Racisme en discriminatie die leidden tot genocide, in het bijzonder op de Joden Les 40 – Terreur en Rassenpolitiek.
Wereldoorlogen Kenmerk 38b Totalitaire ideologieën in de praktijk: fascisme/nationaal-socialisme Les 4 – Verzet.
Nazi Duitsland 3.3, Opstap naar macht.
Wereldoorlogen Kenmerk 38b & 41 38b Totalitaire ideologieën in de praktijk: fascisme/nationaal-socialisme 41 Racisme, discriminatie, genocide.
Nazi Duitsland 3.2, Een wankele republiek.
Hitler komt aan de macht
Zeldzame foto’s van het DERDE RIJK, bewaard door het tijdschrift
Anne Frank was een joods meisje uit de 2e wereldoorlog.
Anne Frank.
De Romeinen en hun staatsvorm
NSB Dymfna Winter, Sonny Groo & Khadiya.
Opkomst van het nationaal-socialisme
Wat moet je weten aan het eind van de les?
Diepe tweedeling onder de bevolking –Maar de leidde niet vanzelfsprekend tot verzet –Doordat Vele (mogelijke) leiders van verzet al voor de oorlog waren.
Hitler aan de macht.
Nazi Propaganda.
Kristallnacht 1938.
Paragraaf 2.5 Sovjetunie.
Geschiedeniswerkplaats – 2KGT Paragraaf 3.4
Vera & Michelle Hitler kwam aan de macht Hitler kwam aan de macht Volgens hem was er maar een ras dat goed was ( blond haar en blauwe ogen) Volgens hem.
Wat moet je weten aan het eind van de les?
Paragraaf 3.4 Historisch Overzicht
Herinneringskamp Westerbork
PARAGRAAF 3.4 HISTORISCH OVERZICHT Nazi Duitsland.
Tijd van wereldoorlogen,
Vergelijking van dictators: veel verschillen
Propaganda Wat zie je Voor wie is de poster gemaakt
Hoe Duitsland Europa probeerde over te nemen
Tijd van wereldoorlogen,
Hoofdstuk 4 Paragraaf 1. Agressieve politiek van Hitler Hitler aan de macht in 1933 Er was veel armoede dus; Hitler beloofde een einde te maken aan het.
Democratie maakt plaats voor fascisme
Democratie maakt plaats voor fascisme Hoofdstuk 1.
De Tweede Wereldoorlog
Hoofdstuk 2: Tussen twee wereldoorlogen
Duitsland werd na WO-I…
Duitsland Hoofdstuk 5 Het Derde Rijk I
9§3 Totalitaire ideeën in de praktijk II Fascisme
Het interbellum Duitsland: van democratie naar dictatuur
Blok 2 Tweede Wereldoorlog
Context 2: Duitsland Les 6 – Nazi’s aan de macht.
De Tweede wereldoorlog Deel III
Les 1 – Hitler grijpt de macht
Context 2: Duitsland Les 8 – Verzet.
HOOFDSTUK 4 DE TWEEDE WERELDOORLOG
Wereldoorlogen Kenmerk 41 Racisme en discriminatie die leidden tot genocide, in het bijzonder op de Joden Les 1 – Terreur en Rassenpolitiek.
Wereldoorlogen Kenmerk 38 Totalitaire ideologieën in de praktijk: fascisme/nationaal-socialisme Les 3 – Verzet.
Wereldoorlogen en staat en natie
Wereldoorlogen Kenmerk 38 het in praktijk brengen van de totalitaire ideologieën communisme en fascisme/nationaal-socialisme Les 2 – Nazificatie.
§2.3 Duitsland van democratie naar dictatuur
§2.2 Fascisme en communisme
§3.4 De crisistijd In deze presentatie leer je over:
Aantekening: - Hitler aan de macht
Hoofdstuk 1: De Eerste Wereldoorlog en verder
Transcript van de presentatie:

Nazi Duitsland 3.4, Führer aan de macht Jippie

Op weg naar de totale macht - de totalitaire staat Hitler wilde niet zomaar de macht, maar de totale macht Over alles en iedereen De maatschappij werd door de nazi-partij gestuurd 2 Alle tegenstanders moeten worden uitgeschakeld Politiek Politieke tegenstanders werden door de Gestapo opgepakt Naar heropvoedingskampen 1 Alle tegenstanders moeten worden uitgeschakeld Intern Nacht van de Lange Messen (1 juli 1934) Uitschakeling van de SA door de SS; SA leiders vermoord Gewone SA-ers moesten het leger in

Röhm en Himmler nog samen Esterwegen, Emsland bei (1933)

Op weg naar de totale macht 3 Alle tegenstanders moeten worden uitgeschakeld Kunst Kunst moest in dienst staan van de staat, het volk, het nazisme Ontaarde kunst werd verboden 4 Alle tegenstanders moeten worden uitgeschakeld Joden Moeten buiten de samenleving worden gesteld 1 april 1933 startte de nazi’s met het boycotten van joodse winkels

Ontaarde kunst

Op weg naar de totale macht 5 Iedereen moest de Führer volgen Hitler Wist wat goed voor het volk was Propaganda pompte deze boodschap er keer op keer in 6 Het volk werd heropgevoed Door Propaganda De indoctrinatie op scholen Door oprichten en verplicht deelnemen aan jeugdverenigingen Arbeidsdienst voor jongeren die net van school kwamen

Huiswerk lees § 3.4 Maak 49, 51-55