ICT en Didactiek Willem Bustraan EFA Natuurwetenschap ICT en Didactiek Willem Bustraan EFA
Hoe leer je begrippen en vaardigheden in science? Wat moet je van science weten en waarom? Hoe leer je begrippen en vaardigheden in science?
observeren beschrijven meten verschijnselen verklaren voorspellen experimenten steun vinden falsifiseren verschijnselen in laboratorium modellen & theorie
Computer projectie technologie ICT Verkrijgen gegevens data logging Interpreteren gegevens grafieken en modellen Multimedia software voor simulaties Informatie systemen Publiceren and presenteren Computer projectie technologie
Pseudo-science Confrontatie Observeren Meten en analyseren Modellen Experimenteren Confrontatie Modellen Theorieën Wetten Procedures Pseudo-science Scientific Community
leerstof onderwerp methodologie leerlingen
ICT is geintegreerd deel van de les Onderzoek Wat hebben we geleerd? ICT is geintegreerd deel van de les ICT-vaardigheden ontwikkelen zich al werkend Ervaringen van docenten helpen anderen over de drempel Voorbeeld-lessen op video helpen anderen over de drempel Invoeren gaat stap voor stap en kost (veel) tijd Wat lijkt nodig? Goed kijken in de klas (verdieping) Intensievere samenwerking met docenten in de praktijk (contact) Topic: samenwerking en samenhang in de schoolpraktijk Toegankelijk(er) maken van onderzoeksresultaten (video) Analyse van voorbeelden van leerlinggerichte didaktiek (video)