Leren en instructie met ICT

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opzet Pop toetst flexibel en competent
Advertisements

Scholing voor (onderwijs-)management Met Europees geld ontwikkeld door:
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Opvoeding en ondersteuning van personen met (zeer) ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen Annette van der Putten ‘s Heeren Loo/ Rijksuniversiteit.
Bram Verschuere (Hogeschool Gent & Universiteit Gent)
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
ABN AMRO Bank (ICT) Ernst Planting
Flexcollege Flexibel onderwijs organiseren
Portfolio’s in het onderwijs
Module school en samenleving
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
Fronter als e-portfolio
Nieuwe generatie leerlingen & medewerkers in de gezondheidszorg
Workshop ‘Competenties’
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
Examinering Conferentie BTG HTVF
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Kenniskring Orde en veiligheid. Rol ECABO Visie praktijkgericht leren Scholing praktijkopleiders Sectorplan 2009.
Veldhoven, BTG ESB&I, Onderwijscatalogus als basis voor onderwijslogistiek.
Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college
Summatieve beoordeling BPV met behulp van STAR en een competentiemeter
Competentiegericht ICT- onderwijs in het MBO NIOC 2002.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Geen woorden maar daden!? Over het belang van een actieve seniorenraad
Op weg naar een beter samenspel Angela van den Nieuwenhuizen C o ö r d i n a t o r V r i j w i l l i g e r s V i t a l i s z o r g g r o e p Yvonne de.
bouwstenen voor ict in het onderwijs
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
Evaluatie examens LBB 2009 Vragenlijst en examenbespreking Deelnemers Groene leertraject.
Efficiënt organiseren van competentiegericht beoordelen Workshop 4 Het Groene Leertraject Karin Elferink
ICT-competentieprofiel lerarenopleiders
Competentiegericht opleiden in zorginstellingen
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
Visie, Instrumenten, Onderwijsinspectie en Deskundige Beoordelaar
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Doorbraak in professionalisering HPBO-project
Dialoog gaat online verder
MVO - IT Planning. Bestaand Bol 2Bol 2 Leerjaar 1Leerjaar 2 Sem 1Sem 2Sem 3Sem 4 Pe rio 1 Pe rio 2 Pe rio 3 Pe rio 4 Pe rio 5 Pe rio 6 Pe rio 7 Pe rio.
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Workshop Quickscan/EVCtraject met Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling 1.
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Programma.
Het ePortfolio een meerwaarde?
Slotconferentie 12 juni 2014 ‘Leren in een werkende omgeving’
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Doorstroom Human Technology van MBO naar HBO met digitale portfolio’s en Connecticut José Eggink Michiel Kostermans.
De puzzel past steeds beter
sociaal pedagogisch hulpverlenen
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Project doorstromen in competentiegericht leren en opleiden VMBO MBO
Kerntaak 5 Professionaliseren Noëlani Charmaine Yosra Elizabeth Mabel
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
EVC en Kenniscentrum Handel NVE 29 mei 2008 John Dekker Teamleider Examinering en beoordeling.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Loopbaancompetenties
Workshop werkplekbegeleiding 12 oktober 2016
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Geen woorden maar daden!? Over het belang van een actieve seniorenraad
Transcript van de presentatie:

Leren en instructie met ICT binnen de Bve sector Mark Vlasblom mvlasblom@asa.nl

4CID Kretologie: Visie De trends Van eindterm naar competentie Project GO Praktijkgestuurd leren CGO Kerntaken Taakgestuurd leren 4CID Competentieprofielen Kernopgaven Natuurlijk leren Probleem GO Producerend leren Competentiecategorieën Opdrachtgestuurd leren

Intake POP Assessment Leertaken Projecten BPV Workshops Zelfstudie Cursussen Portfolio Reflectie & evaluatie

Waar zetten we ICT in?

Waar zetten we ICT in? Delen van content Faciliteren van samenwerking Diagnostisch toetsen Verzamelen van bewijzen Ordenen van bewijsmateriaal Showcase/rapportage Ondersteunen van reflectie Vakspecifieke ondersteuning Blackboard Folio Folio/C-ster C-ster Divers

Welke typen content? Boeken en readers Procesinformatie Beoordelingscriteria Opdrachten Blackboard Bb C-ster

Wat doen we juist niet? Simuleren Slim organiseren van conceptuele kennis Organiseren van virtuele interactie Focussen op metacognitieve competenties van deelnemers

Wat zijn knelpunten Gebrek aan visie Hoge kosten mbt licenties & content Gebrek aan daadkracht van het (midden)management Houdbaarheid en afschrijving van investeringen Competenties medewerkers (ICT en didaktisch

Deelnemer  School  Arbeidsmarkt Belangrijke vragen Wat zijn mogelijke modellen voor KM in de relatie: Deelnemer  School  Arbeidsmarkt Welke impact heeft dat op je “onderwijslogistiek”? Welke rol heeft kan ICT daarbij spelen?

Competentie categorieën 4 competentiegebieden: - Vakmatig en Methodisch - Bestuurlijk-Organisatorisch en Strategisch - Sociaal-Communicatief en Cultureel-Normatief - Leer- en Vormgeving