Leren in online netwerken voor kennisdeling en kennisontwikkeling Peter Sloep en Marcel van der Klink CELSTEC, Open Universiteit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praktijkonderwijs sterk naar de toekomst
Advertisements

Curriculumvernieuwing en de kennissamenleving: nieuwe rollen voor docenten? Joke Voogt.
Succesvolle implementatie van een onderwijsinnovatie
Communicatie door de muren heen
Van Methode Naar Methodiek
Prima Pleegzorg Op volle kracht vooruit! 12 juni 2012
Roundtable 8 Teach as you preach: training in toepassen van het 4C-ID model volgens het model Symposium 4C-ID IV, 14 april 2011, Utrecht Studiecentrum.
1 Leren op de werkplek: Een werknemers- perspectief Lezing in de leergang ‘Tussen senioriteit en seniorentijd’ NIP, Amsterdam, 22 januari 2010 Prof.dr.
WebQuestsWebQuests Voor het basisonderwijs Ververs Foundation Seminar 29 januari 2009 Peter Blijleven.
Stichting DHO •gelooft dat hoger onderwijsinstellingen een cruciale rol hebben in kennisinnovatie. Immers, de huidige studenten zijn de toekomstige beleidsmakers,
Wat is goed onderwijsonderzoek?
Open Universiteit Nederland Faculteit Natuurwetenschappen
Peter Dirven WELKOM Innovatie ?
Learning on the job voor gevorderden
Ouderavond klas 2 en klas 1 Determinatie
INNOLEREN Innoveren Leren. Essentie Innoleren Innovatie bevorderen bij MKB. Maakindustrie in de Achterhoek Samenvoegen van ondernemers en studenten. Wederzijdse.
Stand van zaken van het Regiocontract in Regio Rivierenland Commissie Algemeen Bestuur en Zorg Maasdriel, 9 november 2010 Stan Herms, Programmamanager.
GIS-ondersteuning aan lokale besturen in Limburg
CoP - PO Community of Practice – Primair Onderwijs
Faciliteren van het leren van hoogopgeleide (top)professionals Wat wil ik toevoegen aan mijn kennis en die van anderen? Werkgroep HOP’s d.d. 16 september.
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Blended Learning how to find your way? 5 november 2009 Drs. John van der Baaren, CELSTEC, Open Universiteit Nederland.
Hoger Onderwijs Groep Bouw en Ruimte
Voorzitter programmacommissie NPO
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
H8 Op Stoom§8.3 De sociale kwestie In alle gebieden met een opkomende industrie groeide de bevolking sterk Nog nooit was urbanisatie in dit tempo en op.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Becoming a Teacher Educator: De inductie van beginnende lerarenopleiders Marcel van der Klink, CELSTEC, Open University of the Netherlands
Visionen für die Betriebliche Weiterbildung page 1.
Visionen für die Betriebliche Weiterbildung page 1 Symposium 4C-ID: IV 14 april 2011, Utrecht Dr. Bert Hoogveld, Open Universiteit Prof. Dr. Jeroen van.
Visionen für die Betriebliche Weiterbildung page 1 Onderwijsvernieuwen in crisistijd Dr. Bert Hoogveld Symposium Onderwijsvernieuwen in crisistijd, 22.
Utrecht, 11 juni
StatIG in de Vrolijke School
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Begeleiding van experimenterende alcohol- en druggebruikende jongeren Werkgroep onderwijs, werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
De quick scan!!! Plaza Sportevenementen en Economie ‘s Hertogenbosch, 15 maart 2013Albert van Schendel 1.
De vorming van lokaal gezondheidsbeleid Marjan Hoeijmakers Public Health Forum Debat 18 mei 2005.
Leertechnologie standaarden in Nederland, resultaten en plannen Peter Sloep (OUNL / Fontys) Pierre Gorissen (SURF SiX / Fontys) 18 november 2003.
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Convenant tussen de VGC en JES vzw. Het DNA van JES vzw: De stad groeit, verjongt en verkleurt Innovatief stadslaboratorium Een geïntegreerde aanpak.
Twee naar Een Platform OA Rotterdam 25 maart 2010 Willem van der Wolk,
MSP UG Seminar 12 april 2011 Draaiboek Voorbereidingsteam Versie: 28 februari 2011 De Nederlandse MSP User Group User-Group NL.
Nadere presentatie van de Centrale Onderzoeksagenda t.b.v. Zomerschouw te Emmen op 6 juni 2013 door Ineke Delies.
Lief dagboek… Probleem: Er is een presentatie uitgevallen voor het Lustrum Onderwijswetenschappen, wat doen we nu?
Project: Vrijwilligerswerk onder studenten Honoursprogramma Hogeschool Leiden
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
Honoursonderwijs aan Nederlandse universiteiten
Honoursonderwijs in HBO
Sociale media in productontwikkeling Sneller innoveren.
Vrije gedachten bij vmbo-mbo-Ad Hans Daale Leido.
Cornelie den Otter en Miranda van der Veere
Flexibel curriculum met behulp van ICT
What’s in a name?. Wat is een christen? What’s in a name?
User-Group NL Themasessie Making Sense of Change Management Getronics – Zoetermeer
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
Informatie zoeken op het web. Celstec – vor – ICO.
Samen(werken) aan Duurzame Inzetbaarheid Van Reactief naar Preventief P&O Netwerkbijeenkomst VGN 1 Februari 2013.
De GHOR Academie en GROP Drs. Carian Cools, decaan GHOR Academie Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid Nibra (NIFV)
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
De praktijk van het bekwaamverklaren
Communicatie Samen op weg; hoe in Limburg verder?.
Procesverbetering in de Zorg
Cornelie den Otter en Miranda van der Veere
Twee in Een Kick-off online masterclass van de Open Universiteit
Nieuwjaars Kennisdelings Bijeenkomst in het Bestuursatelier innovatie sociaal domein 18 januari 2018.
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
De collectieve ambitie
De PAULIEN-studie Pembrolizumab Alone versUs pembrolizumab-chemotherapy in first LInE NSCLC 20 JUNI 2019.
Transcript van de presentatie:

Leren in online netwerken voor kennisdeling en kennisontwikkeling Peter Sloep en Marcel van der Klink CELSTEC, Open Universiteit

Achtergrond en opzet Inkadering van leren in netwerken Wat is een Leernetwerk? En wat zou u daarover willen weten? Afsluiting

Vormen van leren in LLL TrainingParticiperend Leren (stages, duale trajecten, trainee trajecten) Innovatief leren voor kennisproductiviteit Voorspelbaarheid uitkomsten Doelen staan vastDoelen op hoofdlijnen bekend Uitkomsten onvoorspelbaar Mate van structurering Leerweg is sterk gestructureerd Leerweg is in zekere mate te plannen Leerweg niet te plannen. Hooguit faciliteren werkomgeving

Leernetwerken voor kennisdeling en innovatie De meest in het oog springende kenmerken van leernetwerk zijn: Grotendeels online Expliciet doel van netwerk om van en met elkaar te leren Grote aantallen deelnemers Vlottende groep van deelnemers Er wordt geleerd maar niet onderwezen

En wat zou u willen weten?

En verder? Nederlandstalig boek in voorbereiding Leernetwerk over Leren van professionals: Leernetwerk voor Servicecentrum LLL Limburg in aanbouw Verdere vragen: