dataverzamelformulieren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Advertisements

Hoofdstuk14 Gegevens verzamelen in het veld, non- responsefouten en screening van vragenlijsten.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Marktonderzoek als proces
Filmpje voor servicedesk
Techniek Eigen inhoud rekening houdend met de toepassingsgebieden:
Hoofdstuk 10 Onderzoeken met SPSS en MS Excel
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
THEORIE LEESVAARDIGHEID IN BEELD
Het opstellen van onderzoeksvragen
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 5 © R. Buisman.
RU-onderwijsdag 23 mei 2006 Workshop Toetsen en beoordelen 1 ‘Traditioneel’ versus ‘Modern’ Mariëlle Theunissen (ILS) Arie Geerding (IOWO) Ad van Hout.
Meten bij marktonderzoek
dataverzamelformulieren
Meten bij marktonderzoek
Marktonderzoek als proces
Inleiding tot marktonderzoek
Hoofdstuk 12 Gegevens verzamelen in het veld, non-responsefouten en screening van vragenlijsten.
Eenvoudige data-analyse: beschrijvende statistische
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
Hoofdstuk 6 Steekproeven trekken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Marije Booij en Jan.
Hoofdstuk 6 Leidinggeven en macht
1 van 4 51 Maatfles ontwerpen Opdracht 1: Overleg met elkaar in welke van de zes voorwerpen jullie denken dat het meeste water kan. Maak dus een schatting:
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
Hoofdstuk 4 – Gegevens analyseren
Scriptieseminarie 3 Methode – Experimenteel onderzoek
Presenteren.
Je publiek aan het woord Hoe ga je beleidsmatig om met de stem van je publiek? Workshop - Dag voor Cultuurcommunicatie 13 december Gent.
Kwantitatief onderzoek
Detailhandelsmarketing
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Onderzoek Werkveld Deel I: Inleiding
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Iedereen gebruikt social media.
Methoden & Technieken van Onderzoek
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Informatie over de Kaart van GezondheidsGegevensDrenthe.nl.
Variabelen. Wat zijn variabelen? In een programmeertaal zijn er “dingen” nodig die ervoor zorgen dat het programma informatie voor korte of langere tijd.
Wat is een goede onderzoeksvraag?
Informatievaardigheden Sectorwerkstuk TLH – Zwolle – Mw. G. Scheper Schitteren in Zijn licht.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 4 Hoofdstuk 6 Steekproef.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 8 Dataverzameling: Eigen instrumenten, ontwerp.
Organisatieverandering en - ontwikkeling GEDRAG IN ORGANISATIES HOOFDSTUK 13 1.
Hoofdstuk 4 Paragraaf 1. Wat gaan we doen vandaag?  Bespreken paragraaf 1  Maken paragraaf 1.
Het onderzoeksverslag
8 Samengestelde Redeneringen identificeren
Maatschappelijk vraagstuk
Inleiding tot marktonderzoek
Trappen van vergelijking Dan mij?…als ik?
Bronnen en onderzoeksvragen
Zorglokaal DE EVALUATIE.
Deel 6: Lezen Hoofdstuk 2 Notulen 1.
Schrijven Een Verslag.
Problemen van mantelzorgers die zorgen voor een oudere naaste
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
in het veld, non-responsefouten en screening van vragenlijsten
dataverzamelformulieren
Toetsing Vakdidactiek 2.
Eenvoudige data-analyse: beschrijvende statistische
volgende bladzijde terug
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Hoofdstuk 10 Onderzoeken met SPSS en MS Excel
Hoofdstuk 1.
voorbeeld volgende bladzijde terug
Belangrijke begrippen ‘Lezen’
Transcript van de presentatie:

dataverzamelformulieren Hoofdstuk 9 Het ontwerpen van dataverzamelformulieren

De functies van een vragenlijst De onderzoeksdoelstellingen worden vertaald in specifieke vragen aan de respondenten. Die vragen en de antwoordcategorieën worden gestandaardiseerd zodat elke deelnemer op dezelfde prikkels reageert. De gebruikte woorden, de volgorde van de vragen en hoe de vragenlijst eruitziet, zorgen ervoor dat de respondent meewerkt en gemotiveerd blijft tijdens het hele onderhoud. Vragenlijsten dienen als permanente onderzoeksverslagen. Afhankelijk van het soort vragenlijst kan een vragenlijst het proces van data-analyse versnellen. Ten slotte bevatten vragenlijsten de informatie waarmee je de betrouwbaarheid kunt inschatten en ze worden gebruikt bij follow-up-validatie van de deelname aan de enquête van de respondenten (kwaliteitscontrole).

Stappenplan voor het ontwikkelen van vragenlijsten (1)

Stappenplan voor het ontwikkelen van vragenlijsten (2)

Het ontwikkelen van vragen Onderzoeksvragen Onderzoeksvragen meten: Attitudes Overtuigingen Gedragingen Demografische data

Het ontwikkelen van vragen Controleer of de vraag voldoet aan deze criteria: Toegespitst op één kwestie Eenvoudig Kort Volstrekt eenduidig

Het ontwikkelen van vragen De volgende kenmerken moet een vraag vooral niet hebben: Suggestief Beladen Twee-in-één Overdreven

De indeling van de vragenlijst (1)

De indeling van de vragenlijst (2)