Laag Acquisitiekosten Hoog Hoog Retentiekosten Laag Klanten met hoge Retentiekosten 25% van de klanten €€€€€€€ 15% van de winst Royale klanten 28% van.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tips en praktijk opstellen businesscase
Advertisements

H3 Tweedegraads Verbanden
A5 Management & Organisatie
Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
Informatiebijeenkomst 20 november 2013 Gorredijk Energieneutraal 2020 Programma Opening Zelf groene stroom opwekken Voordelig energie.
Budgettering voor KMO’s: Agenda
Ruimte voor Ruimte Noord-Holland
Vandaag.
Inhoud Ontzorgen Rekenvoorbeeld: gezin van 4 personen
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
Opdracht Gerealiseerde omzet 125%
Basel III toegelicht externe presentatie
20-03 Indelingen kosten.
Winst- & verliesrekening (of resultatenrekening of baten- & lastenrekening) Het Eigen Vermogen verandert als gevolg van de bedrijfsactiviteiten gedurende.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Opdracht: ‘Tel uit je winst’
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
H 27: Kostprijs bij homogene productie.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
“De verbindende schakel in de glasvezel sector”
Uitwerking opgave Johan van Velzen. Volgorde van behandeling  Uitleg bedrijf  Uitwerking deelvraag 1  Uitwerking deelvraag 2  Uitwerking deelvraag.
Florecom en Internet bestel systeem
Haal wel rendement uit IT investeringen Ton Tijdink.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Welvaartsverlies Pareto-efficiëntie.
Programma Opening Introductie Schets samenloop Emeritikas en PFZW
© 2011 Graydon Nederland.
GEZONDHEIDSBELEID Lobke Mentrop Beleidsadviseur Arbeidszaken
Voorlichting profielkeuze
22 september 2011 Karin Michgels.
Economie H3b 26 maart  Bespreken SO  Vragen over stof?  Laatste kans op vakhulp.
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Bedrijfseconomie Uitwerking opgave (pagina 396)
Balans Schematische weergave
Wat is Customer Relationship Management?
Inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid
Partner Supporter Cliënt Klant Prospect Ambassadeur.
Waarderingsmethoden voorraden
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 Introduction Journée d'étude e-HR: un rêve ou un cauchemar ?
Markt ontwikkeling Verandering in de markt Energie besparing is leidend Comfort en totaal oplossing zijn gewenst Voortdurende technologische ontwikkeling.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
Samenvatting Wat moet je leren/ oefenen? Heel hoofdstuk 2
Een verandering = -Een afname -Een toename (nieuwe bedrag – oudste bedrag) : oudste bedrag X 100 =...%
Afschrijving aanschafprijs : levensduur kapitaalgoedlevensduuraanschafprijsjaarlijkse afschrijvingen oven8 jaar € 8000 A ijskast6 jaar B € 300 frituur.
Lesplanning – paragraaf 7 blz. 38 Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Transport en aansprakelijkheid Jeroen van `t Hof specialist transport
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Enkel het resultaat telt....
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Kwaliteit in productie
Hoeveelheidsaanpassing I
WELKOM. Alternatieve Geuren DROM in M ü nchen.
-> sponsors en sportclubs verdienen het samen!
Welkom! Woningmarkt Katwijk Rijnsburg en Valkenburg 2014.
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Constant of Variabel? Kosten.
Stap 3; Constant of Variabel?
Exploitatiebegroting Deel 2
Een quiz over… water.
Hoofdstuk 5.
A B Laag Hoog Leverancierswaarde voor klant Segment 1 Segment 2 Segment 3 Segment 4 Hoog Klantwaarde voor leverancier Laag.
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Marktanalyse.
Beste havo 4..
Transcript van de presentatie:

Laag Acquisitiekosten Hoog Hoog Retentiekosten Laag Klanten met hoge Retentiekosten 25% van de klanten €€€€€€€ 15% van de winst Royale klanten 28% van de klanten €€€€€€€€€€ 25% van de winst Gelegenheidsklanten 32% van de klanten €€€€€€€€ 20% van de winst Klanten met lage retentiekosten 15% van de klanten €€€€€€€€€€€€€€€ 40% van de winst Bron: Thomas, Reinartz and Kumar, 2004

X X X ok

Totale markt 100% Bestaande klanten 40%Niet-klanten 40% Segmenten 40% ‘Lookalike’-segmenten 20% * … 100 P 20% Kwalificeer 30% A B C D a b c d 5% 10% 20% 5% 2,5% 5% 10% 2,5% Cul- Behoud Mi- Her- Verwij-Acqui- Acqui- Reac- tiveer 40% greer stel zing reerreer tiveer 50% 30% 20% 20% 40% 30% 20% LTV ROI 20% 15% 10% 5% % % -10% -15% -5% % * Neem geen contact op P = prospect

Relatieplanning transacties binding tijd Aftast groei Volwassen Neergang BindingAankopen Binding = satisfactie + attractiviteit + switch kosten Invloed vertrouwen Invloed vertrouwen

Aftast Groei Volwassen Neergang Transact. Laag Groeiend Stabiel Dalend Binding Gem. hoog Afnemend Maximaal Laag Doel Beide hoger Beide hoger Vasthouden Voorkom afscheid Beleid Informeren Interacteer Verander Achterhaal Differentiëren Attractiviteit routines oorzaak, draag Meet tevre- Cross selling Maatwerk oplossing aan denheid Overtref verwachtingen

Welkomstpakket Partnership Exitgesprek Segment Aftast Groei Volwassen Neergang Het creëren van efficiënte betekenisvolle ruilmomenten in het contactproces Parkeer- plaats Segment 1 Segment 3 Segment 2 Segment 4 Aankoop 1 Jaar 1, 2 Aankoop 2 Jaar 2 - ? Re- ten- tie Exitgesprek Welkomstpakket Partnership

SoortDrempelCommunicatieDoelstellingIncentiveOperante conditionering SpaarprogrammaHet verrichten van een aankooptransactie Gericht op punten en cadeaus Vergroten Bestedings- bedrag klanten Retentie van klanten Gratis of met bijbetaling (productgerelateer de) beloning Ja ClubprogrammaMen dient zich op te geven; de condities waaronder leden worden geaccepteerd variëren (koophistorie, voldoen contributie et cetera) Gericht op product en merk, eventueel op punten Vergroten betrokkenheid afnemers bij merk/leverancier Langetermijn- binding met de klant en daardoor meer aankopen Informatie (magazine), eventueel kortingen, verzekeringen, krediet, garantie, et cetera Nee, cognitieve processen vinden ook plaats Relatiemarketing- programma Minimum aantal transacties Gericht op gebruikssituatie afnemer, product/merk, punten en cadeaus Vergroten wederzijdse betrokkenheid tussen afnemer en leverancier Lange termijn binding met de klant en daardoor meer aankopen Complementaire goederen en diensten, waaronder ook relatiemagazine, advies, service, kortingen, krediet, et cetera Nee, cognitieve processen vinden ook plaats

activeren waarderen informeren verrassen