Een leertraject voor SLBers SLB met DRIVE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gebruik van enquête voor teamleiders binnen Scouting Academy
Advertisements

Succesfactoren van teamcoaching
Van de Ven loopbaanadvies. Studie en loopbaanadvies voor mensen met ASS Stap 1: Informatie verzamelen • 1.1 Persoonlijk functioneren • 1.2 Beroepsinteresse.
Opzet Pop toetst flexibel en competent
Resultaatgericht personeelsbeleid Hartger Wassink.
Door H. Prinsen en K.J. Terpstra.  Signaleren en herkennen  Ik zie, ik zie wat jij ook ziet  Signaleringsinstrumenten  De rol en de systematiek van.
Adri Verhoosel, Avans Hogeschool
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen
In je element zijn slim samen
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Oplossingsgericht coachen
Geletterdheid….. Wat is dat?
Herkennen en omgaan met levensvragen door verzorgenden
Kinderboekenweek op de Wissel
SLB docent jaar 4 training Van niets tot de “Start Document”
Competentieprofiel studieloopbaanbegeleider
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
Ontwikkelingsgericht Competentie Onderzoek
Imagebuilding Helaas, geen kant-en-klaar recept, want geen koor is gelijk. Performen met power | Petra Andriessen.
Goede praktijken in de bemoeizorg. Maandag 2 februari 2009, de Reehorst Ede Congres ‘Bemoeizorg is geen spel ’
Comet Competence Measurement Tool
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
Studieloopbaanbegeleiding binnen Windesheim
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Goederen H3 Vaste artikelpresentaties aanvullen Verkoper.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
De kracht van mensen en teams
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Ouderavond Groepsorganisatie
Symptomen faalangst Fysieke klachten: Hartkloppingen Hoofdpijn
Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013.
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
Dit is Albert. Welke producten zou hij kiezen?vakantiehuisje.
Depressieve beelden bij kinderen en pubers: laat ze er niet mee zitten
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
What’s in a name?. Wat is een christen? What’s in a name?
Veel werkwoorden hebben een vast voorzetsel
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Belangrijke momenten. Als je een grote stap neemt...
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Elke klant heeft een computer. De meeste computers zijn tussen de 2 tot 4 jaar.
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
Empirical librarianship ceci n’est pas un texte De bibliotheek als onderzoeker Workshop - template kaartjes Jeroen Bosman & Bianca Kramer Universiteitsbibliotheek.
Teamwork en professionele houding
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
Workshop ‘Al eens gedacht om te flippen?’. Even voorstellen…. Patrick Logister.
Welke verdieping geeft assessments? beeld over startsituatie capaciteiten, competenties, motivatie, achtergond aandachtspunten op papier voorafgaand aan.
Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Naam: 1 Vul je naam in Druk op de startknop om te beginnen Beantwoord de vragen door de juiste digitale tijd te kiezen Kijk aan het eind hoeveel je goed.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Evaluatie voortgang Scouting Academy. Resultaten en wat gaan we ermee doen? a.Eerste inkijk in belangrijkste uitkomsten b.Discussie in subgroepen c.Aanbevelingen.
Verdieping Timemanagement
Naam: 1 Vul je naam in. Beantwoord zo snel mogelijk de vragen. Kijk aan het einde hoeveel je er goed had. Druk op knop om te beginnen!!
Welkom! Jij hebt een actieve rol in deze webversie Gent2020. We vertellen je stap voor stap wat je hier kan doen..
Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming.
Laat jezelf ZIEN bij je sollicitatie
Studieloopbaanbegeleiding
‘Quote die de persona in een zin weergeeft of typeert”
LOB Waar ben je trots op?.
Communicatie Christel
Begeleiden Les 7.
Functioneren FOT en DOT Ontwikkelagenda Verwachtingen over en weer
‘Motiveren kan je leren’
Transcript van de presentatie:

Een leertraject voor SLBers SLB met DRIVE

Een toepassing van het competentieprofiel Het competentieprofiel helpt om het beroepsbeeld van SLBers te verhelderen Het competentieprofiel ondersteunt bij het verhelderen van het zelfbeeld van SLBers Het competentieprofiel ondersteunt bij het genereren van leervragen Het competentieprofiel helpt bij het onderzoeken van drijfveren/motivatie voor de rol van SLBer

Een voorbeeld Scoor je eigen functioneren op de indicatoren van de competentie “vakkundig/deskundig” Vul geen score in bij de indicatoren waar je geen/weinig beeld bij hebt

Wissel uit in groepen Wat zijn je twee belangrijkste kwaliteiten als SLBer? Waar merk je dat aan? Wat wil je doen om deze vast te houden?

Wissel uit in groepen Wat zijn je twee belangrijkste aandachtspunten als SLBer? Waar merk je dat aan? Wat zie je als een uitdaging? Wat zou je morgen al willen/kunnen doen?