DRIVE! in het beroepsonderwijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Uitslag enquête over online pesten
Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Welkom! Kijk, een neushoorn! Ken je een stoerder dier dan de neushoorn? Helaas is hij ook ernstig in gevaar!
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Vmbo Helicon Eindhoven
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Werelddierendag 4 oktober.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Workshop OGW in de klas..
Morele dilemma’s Les 1 Ethiek – Morele dilemma’s – Les 1
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Ik zal me even in het kort voorstellen….
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Mijn stage bij het flierefluit Naam: chantal kobus Klas: 4a Jaar: 2008 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu.
Mijn stage bij het grotehuis het is een bejaardentehuis Naam: Elke Klas:4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ.
Zinsdelen zijn net puzzelstukken!
Werken met beelden Fontys lerarenopleiding Tilburg
(E. Hartkamp) muziekpresentatie 4170 Ik droom van jou, de hele nacht de liefde heeft mij totaal in zijn macht het geeft me steeds zo'n raar gevoel al.
Workshop rekenen 6 december
Taalbeleid.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Nina Lazeron Ria van Dinteren Samenstellers van het breinboek van de praktijk en de wetenschap in HRD.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Nummer een. Waarom gaat het toch altijd om wie het beste is Kijkt iedereen altijd naar nummer één Is er iets dat ik niet snap Is er iets dat ik soms mis.
Mijn antwoord op jouw vragen is dat Ik de schepper ben.
Een Mailtje grapjes-CS.
Eurekas wedstrijd rond wetenschappen en technologie.
Duurzaam beoordelen betrokken bij beoordelen. Referaat i. h. k. v
Ken je kracht…Deel je kracht…
Het nieuwe solliciteren:
De Beer van Bram.
" Wie zijn eigenlijk mijn PC-vrienden?"
ik zie , ik zie wat jij niet ziet!
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
Filosoferen met kinderen in pleegzorg
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Testen met aandacht Een betere tester door Mindfulness Esther Kluver.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
Onze doelen en visie in beeld
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
Hoofdstuk 2 Grammatica zinsdelen
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Alle lijntje bij elkaar…?
Praktijkervaring en reflectie
Sleutels, codes en aanwijzingen
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
“Door mijn stage werd ik verliefd op Afrika ” Eveline Opleiding Verpleegkunde Stage in Uganda.
Groep 6 Wat doe ik vandaag?. TIPS om te doen O Je zit vandaag onverwacht thuis. Je krijgt wat tips om vanmiddag te doen. Je hebt soms wel een PC nodig.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Socio-economische actualiteit Hans Denruyter
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Verbugge Eline In deze presentatie zal ik iets over mezelf vertellen.
Wat ons algemeen opviel
Ondernemingsvormen.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Sleutels, codes en aanwijzingen
Activernde didactiek & passende werkvormen
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Je maakt kennis met grote getallen.
Transcript van de presentatie:

DRIVE! in het beroepsonderwijs

Wat is jouw DRIVE om deze etalage bij te wonen?

A. Ik ben gek op etalages: wie weet kan ik er iets mee. B A. Ik ben gek op etalages: wie weet kan ik er iets mee! B. Ik zit soms met mijn handen in het haar: werken met leervragen? Hoe doe je dat? C. Mijn trein vertrekt toch pas om half 7 D. Leuk om collega’s te ontmoeten en om uit te wisselen over het werk E. Ik zoek concrete tips voor het ontwerp van mijn lessen F. Anders, nl………..

DRIVE: het model Een model dat docenten helpt bij het ontwerpen van betekenisvolle lessen/lessenseries voor een groep studenten Het model beschrijft 5 docentfuncties die docenten daartoe in kunnen zetten

DRIVE: de toolbox De toolbox is gevuld met activerende werkvormen De werkvormen sluiten aan bij één of meerdere docentfuncties De werkvormen zijn geschikt om in de klas in te zetten

Een lesontwerp met DRIVE Doelen Kritische situatie(s) Functies en Werkvormen Verdeling over les/reeks

Bedankt voor jullie aanwezigheid! Voor vragen of suggesties over DRIVE, mogelijkheden om met DRIVE te werken, en de ontwikkeling van de Toolbox, kun je mailen met: nina.aalfs@interstudie-ndo.nl saskia.weijzen@interstudie-ndo.nl