H12 Internationale marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Transport en Infrastructuur
Handel en marketing hoofdstuk 9
De marketingmixstrategie
1.3 globalisering verovert de wereld
SDP-Segmentatiemodel
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Concurrentie, Complementariteit en Buitenlandse Investeringen Martijn J. Burger.
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
#KM2.0 BIJEENKOMST 4 IN CREA #KM2.0 4 e bijeenkomst CREA.
strategie als een proces
Strategie Algemeen Porter.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Inleiding tot marktonderzoek
Beleidsvoering naar groei
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Hoofdstuk 20 Internationale marketing
Samenhang en verscheidenheid
Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Hoofdstuk 4 Aardrijkskunde, economie en maatschappij
Marketing voor verkeerskunde
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Aardrijkskunde voor de 2e fase VWO 5 en VWO 6. Samenvatting
[Productnaam] Marketingplan
Midden in de wereld:.
Het nut van Business Planning
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Hoofdstuk 3 Arm en rijk in de VS en Nigeria.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault.
Strategie Algemeen Porter Competative strategy: techniques for analyzing industries and competitors De relatie tussen de structuur van de industrie en.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Transformatie Een conceptueel kader STORE Joep Konings Tim Goesaert Stijn De Ruytter Jo Reynaerts EWI Focus: Meten van de Transformatie - Nulmeting 26/09/2012.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Informatie management HC2
H o o f d s t u k 3 H e t W e l v a a r t s p e i l § 3.1 Werken en waar? Drie bestaansmiddelen of economische sectoren Primaire, secundaire en tertiaire.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
1. globalisering. 1 Weg uit Nederland a Daar zijn de lonen lager. Daar is de productie dus goedkoper. Tot 1989 bestond het IJzeren Gordijn nog. De uitwisseling.
Internationaal ondernemen Hoofdstuk 4 Management & Organisatie in een internationale omgeving (Strategisch Management) Wat is er nodig: om het internationalisatie.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Internationale marketing
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Hoofdstuk 3 Internationaliseringstheorieën.  Het belang van locatievariabelen bij beslissingen over investeringen in het buitenland.  3 voorwaarden:
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
1 Persconferentie - 28/06/2006 Lessen uit de internationalisering van de technologische industrie Klein binnenland heeft veel buitenland nodig.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
D E INVLOED VAN DE INTERNATIONALE HANDEL OP HET BBP.
3.1 PRODUCTIE.
Midden in de wereld:.
Definitie Smart Industry
Verdienen en Uitgeven Hoofdstuk 3.
Figuur 4.1 Krachten die het internettijdperk vormgeven
Paragraaf 3 MODERN IMPERIALISME
Internationale marketing
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Marktsegmentatie en positionering
Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018
specialisatie zorgt voor welvaartswinst
JAN HOLSAPPEL.
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Transcript van de presentatie:

H12 Internationale marketing De 5 dimensies van een global strategie: aanwezigheid in belangrijkste markten: omvang markten, thuismarkten van klanten/concurrenten., belangrijke markten van concurrenten, innovatielocaties internationaal concurrerende producten: zo veel mogelijk gestandaardiseerde producten global sourcing: productieschakels, ondersteuningschakels op juiste plek in de wereld  kostenvoordelen, minimum invoerrechten, valutarisico's, opbouwen kennis internationale marketing: geclusterde, zo weinig mogelijk gedifferentieerde, MM wereldwijd concurreren: niet per land mar per cluster.

Internationale marketingstrategie De 4 internationalisatie krachten (Levitt) universeel welvaartstreven universele levensomstandigheden en levensstijl universele cultuur, culturen groeien naar elkaar toe universele media (CNN en Internet)

Europese marketingstrategie De 5 fasen: Analyse markt (volume, koopcriteria, gebruik etc.) Selectie segmenten (wel/niet clusteren etc.) creatie merken portfolio's ontwikkelen productconcepten uniform, modulair of coreproductconcepten) implementatie

Concurrentievoordelen van landen (Porter) Er zijn 4 hoofdgroepen: productiefactoren basics: grondstoffen, kapitaal, ligging, personeel advanced: telecom, universitair onderzoek, hooggeschoold personeel vraagsituatie (verzadigd in binnenland) verwante en ondersteunende sectoren (bijv. vervoer faciliteert bepaalde productietak) cultuur en structuur Verder nog: toeval (een doorslaggevende uitvinding, met grootschalige industrie, bijv. Philips) invloed overheid stimulering of juist afremmen