Inleiding Wai-Pass = Who Am I – Pass Wat? Doelgroep?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1 Op Stap naar het SO. 2 • Waar gaat het om ? • Eerst even kijken naar het keuzewerkboek • Wat moest er zo dringend veranderen ? • Studiekeuzetaken !
Advertisements

MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Omgaan met leerstoornissen in het secundair onderwijs
KINDEREN EVALUEREN ZELF GON-BEGELEIDING BEGELEIDING DOVE EN SLECHTHORENDE KINDEREN Jan De Vos ( ) – Onderwijskundig Ontwerpen – Academiejaar
GOn = Geïntegreerd onderwijs. Geïntegreerd O Betekent “Samenvoegen” O Geïntegreerd onderwijs = buitengewoon onderwijs en gewoon onderwijs samenvoegen.
KA Hoboken Distelvinklaan Hoboken
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
Eindwerk zesde jaar.
Regionale Technologische Centra en werkplekleren
Diversiteit, gelijke kansen en taalbeleid in het Secundair Onderwijs.
ONTWIKKELING COMPETENTIES
Deel 2 van de presentatie
wiki’s opzetten en implementeren
NMBS Mobility for business.
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
Randstad Diversity START TO TALENT
Respect op school Geen VOET om op te staan.
1BaTPCc. Voorstelling Project Doel : Bijkomende stimulansen verschaffen aan taalzwakke en maatschappelijk kwetsbare leerlingen.
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
Website: Harry Milis RTC-coördinator.
Marijke Vande Voorde Psychologe / GON-begeleidster MPI De Mast
Pilootproject Autisme Optimaliseren van stages. Enkele Cijfers
WAI-PASS in BuSO De Brug.
Extra-muros BGV in Ravelijn
Studiedag project onderwijs, stage en tewerkstelling van jongeren met ASS.
CAMPUS PIERENBERG. CV² PROJECT 3 CV² PROJECT Opleiding tot administratieve bedienden.
GOK in de bijzondere bepalingen Inspiratie- en begeleidingsdocument VCLB- project kansenbevordering.
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
Daisy en leeshulpjes Vrieselhof 24 mei 2011 Onze ervaringen.
Penta college CSG Hoogvliet mavo Klas 4. Programma Okt. Voorlichting MBO leerlingen –Programma van dit jaar wat betreft studiekeuze. Nov.Persoonlijk gesprek.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Speciale Onderwijsleermiddelen Ontmoetingsdag SIHO 25.
Rookstopcursus voor jongeren
Wat is Tutti Frutti Een fruitproject in lager en secundair onderwijs Wekelijks is er in de school één vaste fruitdag.
Klas 2 havo en mavo/havo Nog aanvullende vragen? Mail de mentor of decaan: 2A: 2B:
De voortrajecten vanuit het perspectief van de scholen Daniël De Block, Directeur Centrum voor Leren en Werken Gent.
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
Op Stap naar het SO versie met oefeningen
Erfgoedcel Brugge. Erfgoed? Definitie? Categorieën –Onroerend erfgoed: gebouwen, monumenten –Roerend: de dingen, gebruiksvoorwerpen, documenten, etc.
TIENERZWANGERSCHAP BINNEN DE SCHOOLCONTEXT IVIO Binnenhof Gent
Geïntegreerd onderwijs
Van diagnose tot impactevaluatie ‘(Af)studeren met een functiebeperking in het hoger onderwijs’
Stagecoördinatie op De Rank
26 mei  Wie ben je?  Verwachtingen? Wettelijk Meerwaarde Valkuilen NODEN – VRAGEN?
Profielkeuze informatieavond
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Inhoud bespreking 1.Voorstelling 2.Sectorspecifiek cijfermateriaal – Belang van de cijfers – Aanpak en inventarisatie – Presentatie cijfers.
Aanpak Onderwijsbeleid Stad Antwerpen
+- 50 jongeren Deelname aan workshops. Zelf gestemd welke 5 ‘outputs’ van de workshops het meest interessant/boeiend/relevant/… zijn.
Presentatie Beoordelingsporfolio

LOB binnen Taalbrug DG.
Vermindering van de planlast Stagebeheer. Aanbieden van een platform aan bedrijven, scholen, leerlingen en betrokken instanties met als doel de leerlingen.
Infopunt Onderwijs Wat vragen ouders? “De juf zegt dat mijn kind niet mee is in de klas. Maar ik vind dat hij heel slim is! Kan ik mijn kind laten testen.
Studieloopbaanbegeleiding. Rollen Examinator BPV begeleider Studieloopbaanbegeleider Vakspecialist Beoordelaar Begeleider integrale opdachten.
FOTO Siersteenlaan FOTO Maresiusstraat Siersteenlaan Maresiusstraat EZ Groningen 9746 BJ Groningen tel: tel:
Het Bariet Oudercafé Financiën 18+ Sandra Reimes stagebureau 21 april 2016.
BuSO Tongelsbos Bosstraat Tongerlo – Westerlo Tel. 014/
Youth empowered by Skills ROUBAIX Cijfers en trends 2.
Met Minder Meer en Beter
Coördinatoren VZ 13 januari 2017 Verslag.
Coördinatoren VZ 13 januari 2017.
INFO - AVOND 3 HAVO.
Thema extra kansen (website) in het LOP BaO en SO Genk
Leerlingenoverleg Gent
Welkom KT op Het Twickel College Borne.
Voor Mekaar Ouderen in Beeld Eenzaamheid de deur uit
Inhoud Waarom Jobstart? Ontstaan project Voor wie? Partners
INFO - AVOND 3 HAVO.
Nadine Janssens (KS Leuven) & Karen Lahousse (KU Leuven)
Transcript van de presentatie:

Inleiding Wai-Pass = Who Am I – Pass Wat? Doelgroep? Digitaal portfolio Autismevriendelijk Doelgroep? Leerlingen gewoon secundair onderwijs (al dan niet met GON-begeleiding) Leerlingen buitengewoon secundair onderwijs (OV3/OV4)

Inleiding Doelstellingen Waar? Zelfreflectie Stages en doorstroming tewerkstelling optimaliseren Scholen en bedrijven sensibiliseren Waar? http://www.wai-pass.be

Een eerste kennismaking Eens op de website … Registreren als nieuwe gebruiker Zwarte balk Wai-Pass Info Begeleider Gebruiker

Ter ondersteuning … ‘Hoe kan je de wai-pass gebruiken’ Handleiding voor begeleider en gebruiker Tips en tricks voor de implementatie van het portfolio in de klas of school

Ter ondersteuning … Extra informatie voor jongeren met autisme en hun begeleiders: Sensibiliserende affiches scholen en bedrijven Praktische brochure ‘Autisme en tewerkstelling’ Interessante links en bronnen

Wai-Pass: 6 luiken

Meerwaarde Wai-Pass als portfolio Aanvullende documenten ter ondersteuning van lessen of individuele gesprekken Mogelijkheid tot uploaden eigen documenten Dynamisch portfolio Genereren van gestructureerde output (mindmap) Automatisch genereren van een CV

Luik 1: Wie ben ik Een schematische voorstelling

Luik 1: Wie ben ik Voorbeeld mindmap

Luik 1: Wie ben ik Voorbeeld CV

Luik 2: Welk werk doe ik graag Schematische voorstelling

Luik 3: Mijn sterke kanten en werkpunten Schematische voorstelling

Luik 4: Wat vind ik moeilijk Schematische voorstelling

Luik 5: Hoe kan ik goed werken Schematische voorstelling

Luik 6: Mijn stage Schematische voorstelling

Contact Projectcoördinatie: Projectmedewerkers: Thomas Lambrechts Thomas.Lambrechts@ovsg.be Tel: 02/506.41.50 Projectmedewerkers: Marijke Claessens Annelies Vandewal Elke Eenens