College 7 vervolg metaonderzoek evaluatie bespreken opdracht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie & Presentatie
Advertisements

Eindwerk zesde jaar.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Nul Energie Huis Workshop offerte.
St. Trudoschool Vindplaats techniek.
CoP - PO Community of Practice – Primair Onderwijs
Collectief portfolio groep 3
Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.
Research & Development 1 Tom Heskes Voorjaar 2006.
Research & Development 1 Tom Heskes, Erik Barendsen, Peter Lucas Voorjaar 2007.
College 6 AI romantische computers fuzzy logic. Dit werkcollege Feedback en checklist essays Uitvoeren meta-analyse opdracht 2 (45 minuten) Per persoon.
De opdracht Maak een constructie die zo ver Mogelijk reikt.
Portfolio
Huisregels Op tijd binnen Eten en drinken (m.u.v. H2O) in de kantine
Informatica in de Tweede fase Havo en VWO. De uitgangspunten Informatica is een vak in de vrije ruimte voor de havo 240 slu (voor het vwo 280 slu) het.
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
Literatuur XL Net even iets verder kijken…. Idee Groepjes van 2 Je schrijft een essay van minimaal 2000 woorden Of je houdt een presentatie van 15 minuten.
De opdracht Maak een constructie die zo ver Mogelijk reikt. Probeer je constructie contact te Laten maken met die van een ander Team. Voorwaarden:
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Wouter van Ooijen Mail: Sheets en.
Al doende leren training docenten
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Kennis-spel meerkeuzevragen.
ELO Informatie Communicatie Administratie Multimedia
Hoofdstuk 7 B
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Van diagnose tot impactevaluatie ‘(Af)studeren met een functiebeperking in het hoger onderwijs’
Welkom in de Bouwafdeling.. Werken met projecten.
Internetgebruik en protocollen. - Inleiding (2 minuten) - Korte ronde in kleine groepjes met elkaar de schoolsituaties vergelijken. Meegenomen materiaal.
Enquête NHV dag transferruismodelleren Wie ? Totaal aantal reacties 32 Adviesbureau 9 Drinkwaterbedrijf 4 Kennisinstituut 4 Waterschap 7 niet ingevuld.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
OFC28 mediawijsheid les 4.
Literatuurstudie Media Richness Theory.
Welkom…...
ROC dag Alfa College Taco Groenhuis.
BEGINNER EV3 Programmeer Les
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Lancering Traject
ONDERZOEKS VRAGEN Hoe ervaren de ll. van 5 havo en 6 vwo de 2e fase?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Kijken naar Kinderen Week 4
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Marie-Joze van Raak 1.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Eigen voortgang  Regisseurs  Focus.
Hafida El-Gharbaoui
Kwantumstructuur van de materie Woudschoten natuurkunde 10 december 2010 Florine Meijer Junior College Utrecht.
MINI-ONDERNEMING Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) SWOT-Analyse & tussenevaluatie.
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
Management en Organisatie een nieuw vak in de tweede fase.
Arts-patiënt communicatie rondom uitleg van SOLK: een kwalitatieve studie van Schotse audioconsulten Madelon den Boeft.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Media en Kennistechnologie 19 april 2002NIOC vision on e-mission Media en Kennistechnologie een nieuw ICT-curriculum Erik Jansen Faculteit.
Maandbijeenkomst 25 sept 2015
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
Regio.
Praktische opdracht Thema 3: Ecologie
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Op zoek naar de Meerwaarde van het samenwerkingsverband
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
De biefstuk van het zoete water
De wetenschappelijke methode
Transcript van de presentatie:

College 7 vervolg metaonderzoek evaluatie bespreken opdracht

Metaonderzoek Hypothese 2: Administratief personeel heeft minder papier in het kantoor dan kenniswerkers.

Meta-onderzoek Gemiddelden van de metingen PPBPSPkennis a Average10,5192 b Average8163 c Average15363 d Average30183 e Average501 g Average15,5153 l Average20101 n Average963 s Average17153 v Average11,3133 w Average1163

Meta-onderzoek BOEKENPAPIERKENNIS BOEKENCorrelatie10,26920,0649 Sig,0,42340,8497 PAPIERCorrelatie0,269210,4837 Sig0,4234,0,1317 KENNISCorrelatie0,06490,48371 Sig0,84970,1317,

Verschillen verklaard Verschil in tijdstip (misschien is de geobserveerde persoon na de eerste meting gaan opruimen) Een boekenplank is nog redelijk duidelijk te onderscheiden, maar stapels papier zijn zeer variabel. In sommige verslagen is dan ook geprobeerd om meer te preciseren met de hoogte van de stapels papier in centimeters. Sommige kantoren worden gedeeld door meer personen. Niet alle boekenplanken en stapels papier zijn dan van de onderzochte persoon. enz.

Hypothese 2 Administratief personeel heeft minder papier in het kantoor dan kenniswerkers Ondanks de lage correlatie kan toch voorzichtig worden geconcludeerd dat papier voor kennisintensief werk nog veel wordt gebruikt en bij sommige administratieve functies veel minder papier zichtbaar is in het kantoor.

Vervolg meta-onderzoek (2x20’) probeer nu de kwalitatieve hypothese te toetsen aan de hand van de verslagen H1: de affordances die papier heeft, zorgen er voor dat papier nog steeds gebruikt wordt.

Hoe? verdelen verslagen 5 groepjes van 3 à 4 2 verslagen per groepje (liever niet je eigen verslag) download invulformulier van bscw vul in en plaats het on line op bscw overleg on of off line

Hoe (2)? per groepje de samenvattingen vergelijken en tot een stukje Resultaten, Discussie en Conclusie komen van hypothese 1

Opdracht 3 nog in te leveren vóór het tentamen (18 december 10 uur)

Feedback essay wat wel ‘goed’ ging: –hoeveelheid woorden wat nog steeds niet goed ging: –literatuur –opdracht goed lezen –gebruik maken van tussentijdse/ wat niet goed ging: –ombouwen onderwerp naar centraal argument –volgen checklist

Verband rest studie 1,II A-B computer mediated communicatie 1,II C onderzoekspracticum 2,I A informatiesysteemtheorie 2,2 A onderzoeksmethoden en –technieken enz.

Verband rest studie II 3 Kennis- en informatie-engineering –3, I semantic web –3, II multi-agentsystemen –3, II toegepaste kennis- en informatiesystemen 3 Bedrijfsinformatiesystemen –3, I architectuur en infrastructuur –3, II e-business en e-government –3, II kennismanagement

Blik breder dan informatica niet alleen de technologie bestuderen, maar ook de mensen die het gebruiken en hun interactie met de technologie hoe dit te onderzoeken dát is informatiekunde ten voeten uit

Evaluatie hoe vonden jullie de cursus? wat kan beter? –klachten –suggesties wat heb je geleerd? –wat had je nog meer willen leren? –wat is nog steeds onduidelijk, hoe komt dat?

Overige vragen voortgang essays e.d.