Advergames Door: Max van Zeeland, Jeroen Hoebe, Michael Nigbur, Jesse Eikema, Rick Borgeld.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Business mapping Business model canvas.
Advertisements

Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Inhoud Algemene Bedrijfsvoorstelling Producten Marketing strategie
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media.
Marketing Werkgroep 6.
Cross Media.
HOE GA JE TE WERK? EEN MARKETINGCAMPAGNE INPLANNEN.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Social Media.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
Business Marketing Management
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Kwalitatieve Leadgeneratie
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Succesvol ondernemen met games Copyright: geen. Gebruik dit gerust, noem alleen ff onze naam!
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Commercieel beleid en recht
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Marketing 5 havo.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Cross Media. Vandaag Creatieve ontwikkeling Het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept Hier onderscheidt.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Service Blue Print Student aan het woord Dave Caljouw.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Met Walking Dinner Party voor nog meer persoonlijk contact!
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Advergames Door: Max van Zeeland, Jeroen Hoebe, Michael Nigbur, Jesse Eikema, Rick Borgeld

Inhoud Wat is advergames marketing? Wat zijn de voordelen en hoe kun je het inzetten? Wat zijn de potentiële problemen? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Voorbeelden

Wat is advergames marketing? Advergaming is het ontwikkelen van een game rond een specifiek product, merk of dienst.

Voordelen en inzetbaarheid Er zijn vijf manieren om advergaming in te zetten als marketingtool: Product endorsement: het ene merk versterkt het andere merk. Joint promotions: een promotie opgezet door twee of meer merken waarbij een tijdelijk voordeel aan de consument wordt geboden. Het gebruik van advergaming om producten en diensten te demonstreren. Advergaming als CRM-tool: het invullen van persoonlijke gegevens geeft een bedrijf de mogelijkheid om een relatie met de consument aan te gaan. Het bieden van sponsorship of commercieel partnerschap voor events en LAN-parties.

Potentiële problemen Slechte game = Slechte marketing Games moeten ook gepromoot worden Slechte game = Slechte houding Duur Te lange laadtijden De prijzen moeten zowel bij de game en het merk passen Te veel persoonlijke gegevens

Laatste ontwikkelingen Niet meer alleen producten (PETA) Cross-media Volledige games, beter ontwikkeld (Battlefield heroes) Zelf reclame maken in game (Little big Planet)

Voorbeelden