Advergames Door: Max van Zeeland, Jeroen Hoebe, Michael Nigbur, Jesse Eikema, Rick Borgeld
Inhoud Wat is advergames marketing? Wat zijn de voordelen en hoe kun je het inzetten? Wat zijn de potentiële problemen? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Voorbeelden
Wat is advergames marketing? Advergaming is het ontwikkelen van een game rond een specifiek product, merk of dienst.
Voordelen en inzetbaarheid Er zijn vijf manieren om advergaming in te zetten als marketingtool: Product endorsement: het ene merk versterkt het andere merk. Joint promotions: een promotie opgezet door twee of meer merken waarbij een tijdelijk voordeel aan de consument wordt geboden. Het gebruik van advergaming om producten en diensten te demonstreren. Advergaming als CRM-tool: het invullen van persoonlijke gegevens geeft een bedrijf de mogelijkheid om een relatie met de consument aan te gaan. Het bieden van sponsorship of commercieel partnerschap voor events en LAN-parties.
Potentiële problemen Slechte game = Slechte marketing Games moeten ook gepromoot worden Slechte game = Slechte houding Duur Te lange laadtijden De prijzen moeten zowel bij de game en het merk passen Te veel persoonlijke gegevens
Laatste ontwikkelingen Niet meer alleen producten (PETA) Cross-media Volledige games, beter ontwikkeld (Battlefield heroes) Zelf reclame maken in game (Little big Planet)
Voorbeelden