S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Schrijf een artikel over een ‘Europees’ onderwerp dat voor jou van belang is ! Ga als volgt te werk !
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
eTwinning - De online community voor scholen in Europa
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Marketing Werkgroep 6.
De strategie van een webconcept
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Strategie en Indelingsprincipes
W E B C O N C E P T 6. Visuele en tekstuele structuur van een pagina:
De strategie van een webconcept
concept en indelingsprincipe
W E B C O N C E P T 6. Visuele en tekstuele structuur van een pagina:
De sitemap. Structuur? Ok, maar voor de rest……. S a a i !
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Innovatie bij psychotherapie online
Lezing door Kick de Wolff
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
CanDo Coaching.
POL 2014/2015= Praten over boeken!
Ken je kracht…Deel je kracht…
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Brikki Informatiedocument voor het workshoptraject van Stichting Cinekid i.o.v. Stichting KUVO Woerden 2014.
Methodiek om input voor Visie te verzamelen
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Concept, Structuur en Schrijfstijlen
Samenvatting Havo 5.
Structuur op Microniveau
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
VERSTERK WAT WERKT.
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
De oplossing De aannemelijke oplossing van het dilemma, wat ga je testen?
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Onderzoeksvaardigheden 3
Opdrachten en eindopdracht
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
EEN MAGAZINE MAKEN IN DE PRAKTIJK Hans Faelens Bestuurder Jansen & Janssen
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
BEELDTAAL EN INFORMATIE HOOFDSTUK 3. OOK FILM IS EEN OPTISCHE ILLUSIE 3.1. DE DRANG NAAR BEWEGENDE BEELDEN.
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Social media voor statenleden/politici
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Eigenaarschap.
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en behoeften gaan jouw bezoekers naar jullie magazine en belangrijkste trends en ontwikkelingen rondom het thema van jullie magazine). Maak daaromheen een mindmap met alle ideeën t.a.v. de content. Wees creatief, neem andere invalshoeken, gebruik (minimaal 4) plakfactoren Zorg dat je concept minimaal 4 van de plakfactoren bezit (simpel/focus, onverwacht, concreet, geloofwaardig, emotie en met een verhaal) Pitch je concept (met onderbouwing!) t.a.v. je content volgende week, in ca. 5 (krachtige) minuten, aan de groep! In tekst en beeld Interactie Bepaal de drie belangrijkste merkwaarden van je magazine (dus geen USP’s!!!) en verbind daar een bepaald gedrag aan. Bedenk op basis van dat gedrag interactieve toepassingen. Werk minimaal drie voorstellen uit die zijn gebaseerd op: ervaren & beleven e/o participeren e/o co-creëren! Geef een concrete beschrijving per interactieve toepassing. Maak van iedere interactieve toepassing een visualisatie (het hoeft natuurlijk niet te werken!). Commerciele interactie Ga naar en bekijk grondig de voorbeelden en cases die Sanoma hier behandelt. Onderzoek welke merken/adverteerders goed aansluiten bij de merkwaarden en de focus van jouw magazine en bedenk hoe je deze merken (interactief) kan betrekken in de content? Doe minimaal drie suggesties/voorstellen t.a.v. content-integratie (dus naast eventuele banners, buttons, skycrapers e.d. die je zou willen verzinnen). Concreet voorstel voor de content(structuur) Zet de drie belangrijkste merkwaarden van je magazine centraal. Maak op basis van deze merkwaarden een mindmap met alle mogelijke copy, (bewegend) beeld en interactie. Bepaal op basis hiervan het definitieve voorstel voor de content van je magazine. –Maak rubrieken en subrubrieken; –Maak labels voor alle (sub)rubrieken. –Doe een voorstel voor de content die onder deze rubrieken komt (faq’s, discussies, interviews, testimonials, verslagen, weblog, forum etc.) –Maak concreet waar interviews, artikelen, verslagen etc. over gaan. Copy Werk met kleine tekstblokjes (4 - 7 regels), bulletpoints, smalle tekstkolommen, veel wit. Gebruik microcontent op homepage. Schrijf concreet, actief en persoonlijk. Zoek verschillende benaderingen (Vraag – antwoord, Discussie, Interview, Testimonials, Verslag, Dagboek/weblog) Demo in tekst, beeld/geluid/interactie : Maak 3 (digitale!) visuals: één van de homepage en twee van verdiepingspagina’s Zorg voor krachtig ondersteunend beeld (passende look en feel) en een goede balans tussen tekst en beeld. Werk tekst, beeld en interactie in je visuals volledig uit zodat er een realistisch beeld van je concept ontstaat! C O N C E P T V O O R E E N O N L I N E M A G A Z I N E

Onderzoek/strategie: Beschrijf het bindend element van je magazine. Wat is de gemene deler. Is je focus helder en smal genoeg? Verplaats je in je publiek en vraag het! Doelgroep Maak een uitgebreide analyse van je wat-doelgroep Interview een aantal (minimaal drie) potentiële bezoekers van jouw magazine (wat houdt ze bezig, wat willen ze vinden/lezen/doen op jouw online magazine, waar hebben ze behoefte aan…). Maak minimaal 3 uiteenlopende persona’s (met uiteenlopende sociaal-demografische kenmerken). Beschrijf je persona’s vooral vanuit het ‘ wat’ (wat beweegt hem/haar, wat houdt hem/haar bezig, wat zijn zijn motieven en behoeften). Inventariseer op basis daarvan alle concrete doelen waarmee de wat-doelgroep/de persona’s jouw magazine willen bezoeken (informatie vinden over…, ….willen downloaden, deelgenoten ontmoet met het doel om…., …..willen kopen, bevestiging vinden in.. etc.) Trends en ontwikkelingen Welke ontwikkelingen zijn er gaande rondom jouw thema. Wat zijn de laatste trends die belangrijk zijn (invloed kunnen hebben op) jouw thema. Kijk met een brede cirkel rondom jouw thema… Maak vast een eerste inventarisatie (brainstorm/mindmap) wat interessante trends en ontwikkelingen zijn om mee te nemen in je contentconcept. concurrentie: Analyseer minimaal 3 sites (blogs, magazines, thema-sites die zich richten rond hetzelfde thema en/of op zelfde type doelgroep) en beantwoord per site de volgende vragen: –Welke ontwikkelingen zijn er rondom jouw thema, wat speelt er momenteel? –welke (community)sites zijn er nog meer op jouw terrein? –Waarin verschillen ze van wat jij doet? –Hoe communiceren zij met hun doelgroep (tone of voice)? –Uit welke artikelen/thema’’s/discussies bestaat hun content? –Welke (interactie) mogelijkheden en ervaringen bieden zij op hun site? –Wat zijn hun sterke en zwakke punten? –Welke ideeën kun je gebruiken voor ‘jouw’ site? Conclusie –Op basis van welke usp’s ga je je onderscheiden van je concurrentie (waarom komen ze bij jou?) –Wat is de reden om zelf te beginnen (en waarom zou je niet aansluiten bij sites die er al zijn?) S T R A T E G I E