Merkenmanagement Een ‘dach-marke, het huis (nb Mercedes??) Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Toepassingen met integralen
toepassingen van integralen
Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie
Over consumenten, gedrag en marketing
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Vraag enkel 1 minuutje van je tijd!!! Met muziek.
of het deeg deugt,merk je pas als je brood gebakken is.
Expertisegroep Haptotherapie en Topsport (Sjoerd van Daalen), voor NOC*NSF, 3 april 2013.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Men vraagt zich soms af : waarom...
Duurzame inzetbaarheid is…
Project FREZ. Opdracht: creëer USP en meerwaarde voor de HA Gegeven: merk + ontwikkeld logo Doelgroep: yuppies / Apple folks 2 seizoenen: natuurlijk (LoPr.
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Differentiëren en integreren
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 5
Project waardebepaling MUVERON Hengelo
Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?
ERIC Woordvarianten (b.v. labor, labour) Universiteitsbibliotheek.
Balans Schematische weergave
Marketing presentatie
Van doelen naar reflectie
Hoofdstuk 4 Omgaan met stress en tijd
Klik met de muis.
Samenvatting Wat moet je leren/ oefenen? Heel hoofdstuk 2
Veerkracht Myriam Bergmans OPZ Geel.
E.V.C.B. EVCB.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Harry Hendriks CEO Philips Electronics Benelux 13 september 2010 Duurzaam innoveren in een snel veranderend zorglandschap.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Samenvatting hoofdstuk 17&18
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
“Een samenwerkingsverband van mensen in formele functies die met behulp van regels en middelen een gemeenschappelijk doel realiseren”. ORGANISATIE Mensen.
Hoofdstuk 9: Tussenmenselijke relaties
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Visie & Strategie.
De Maya’s zeggen over Alexander: Hij bezit diepe wijsheid en gezond verstand. Is een goed leider en beschermer van zijn gemeenschap.
K.U.Leuven ESAT-TELEMIC GSM-”straling” - Wat zegt de wetenschap ? Prof. Dr. ir. Guy Vandenbosch ESAT-TELEMIC K.U.Leuven.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Opgroeien in armoede en sociale uitsluiting: literatuurverkenning.
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
Productbeleid.
Wiskunde A of B?.
Het zenuwstelsel.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Week 2 : Ontwikkelingspsychologie, Liesbeth van Beemen:
Strategische Businesspartner
50.
Opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Variabelen. Wat zijn variabelen? In een programmeertaal zijn er “dingen” nodig die ervoor zorgen dat het programma informatie voor korte of langere tijd.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Consumentengedrag Beslissen
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Coping.
Wat is DRAMA??.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Hoe psychologische monsters onder ogen te komen
Hoe psychologische monsters onder ogen te komen
Gehele getallen optellen en aftrekken
toepassingen van integralen
Transcript van de presentatie:

Merkenmanagement Een ‘dach-marke, het huis (nb Mercedes??) Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie

Merkenmanagement Het bepalen van de herkomst Functie van de afzender wordt belangrijker: geeft authenticiteit en geloofwaardigheid

Merkenmanagement waar·de (de ~ (v.), ~n, ~n/~s, ~n/~s) 1 betekenis die iets heeft als bezit of ruilobject 2 zedelijke, esthetische of persoonlijke betekenis van iets => belang, gewicht, gewichtigheid, importantie, zwaarte 3 [muz.] (van een noot) tijdsduur 4 getal, bedrag dat een meter aanwijst Bron:

Merkenmanagement Functies van merken: verminderen van waargenomen risico (Financieel, Fysiek, Technologisch, Psychologisch) Het leven makkelijker maken

Merkenmanagement Maar de maatschappij verandert dus geruststellen is niet genoeg > Materiële en immateriële bevrediging Dit laatste zorgt voor een emotionele band

Merkenmanagement Omschrijf jezelf door middel van 5 merken! Koppel 2 tot 3 woorden aan je merken; wat zeggen ze over de merken. Maak een schema met je naam in het midden en alle woorden op korte of langere afstand>> = mentaal merkbeeld

Merkenmanagement Wat is de missie van het merk Apple? Welke verandering (innovatie) biedt het? Welke waarden wil het delen met zijn klanten, meer dan basisfunctionaliteit