Merkenmanagement Een ‘dach-marke, het huis (nb Mercedes??) Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie
Merkenmanagement Het bepalen van de herkomst Functie van de afzender wordt belangrijker: geeft authenticiteit en geloofwaardigheid
Merkenmanagement waar·de (de ~ (v.), ~n, ~n/~s, ~n/~s) 1 betekenis die iets heeft als bezit of ruilobject 2 zedelijke, esthetische of persoonlijke betekenis van iets => belang, gewicht, gewichtigheid, importantie, zwaarte 3 [muz.] (van een noot) tijdsduur 4 getal, bedrag dat een meter aanwijst Bron:
Merkenmanagement Functies van merken: verminderen van waargenomen risico (Financieel, Fysiek, Technologisch, Psychologisch) Het leven makkelijker maken
Merkenmanagement Maar de maatschappij verandert dus geruststellen is niet genoeg > Materiële en immateriële bevrediging Dit laatste zorgt voor een emotionele band
Merkenmanagement Omschrijf jezelf door middel van 5 merken! Koppel 2 tot 3 woorden aan je merken; wat zeggen ze over de merken. Maak een schema met je naam in het midden en alle woorden op korte of langere afstand>> = mentaal merkbeeld
Merkenmanagement Wat is de missie van het merk Apple? Welke verandering (innovatie) biedt het? Welke waarden wil het delen met zijn klanten, meer dan basisfunctionaliteit