Cross Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cross Media.
Advertisements

Crossmedia Strategie en concept.
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
De campagne....
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
Cross Media.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Cross Media.
Cross Media.
Advergames Door: Max van Zeeland, Jeroen Hoebe, Michael Nigbur, Jesse Eikema, Rick Borgeld.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Marketing presentatie
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 2 Sport- sponsoring
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
MARKETING-COMMUNICATIE
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
detaillistenpromotie
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Business Marketing Management
Citymarketing Hilversum 2006
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Dienstenmarketing Week 4.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Internetmarketing en oefentoets
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Transcript van de presentatie:

Cross Media

Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)

Terugblik Verschuiving Medialandschap Wat is Cross Media? Doelgroep, doelstelling,strategie

3 trends medialandschap Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). Toenemende interactiviteit Grenzen tussen media vervagen

Cross Media kruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.

Marketingcommunicatie instrumenten Vandaag Marketingcommunicatie instrumenten

Marketingcommunicatie-instrumenten Organisatievorm Passen bij de doelgroep, merk,product.

Marketingcommunicatie-instrumenten Reclame PR en voorlichting Sponsoring Promoties Directmarketingcommunicatie Persoonlijke verkoop Beurzen en tentoonstelling

Reclame Reclame: Wordt gebruikt voor het versterken van een merk Gebruik van massamedia

Reclame 2 vormen Actiereclame: koopgedrag beïnvloeding. Promotie (actie) wordt gecommuniceerd. Themareclame: beïnvloeden van kennis en attitude van de doelgroep. Hoge frequentie uitingen.

Reclame Beleveniscommunicatie: Door een merk geënsceneerde, belevingsgeörienteerde gebeurtenissen die de consument op eigen initiatief kan ondergaan. Picnic Experience Economy

Beleveniscommunicatie Evenementen: Lancome fashion Award Venues (Holland Heineken House) TV programma’s (Vrienden van Amstel Live) Print (Colors van Benetton) Internet (Heineken experience)

Beleveniscommunicatie kan Dynamiseren merk. (Pepsi en popmuziek) Virale marketingcommunicatie, insluipen zonder campagne (Red Bull Airrace)

Public Relations bevorderen wederzijds begrip tussen een onderneming en haar doelgroepen. Maatschappelijke veranderingen, actiegroepen, politieke ontwikkelingen die invloed hebben op de organisatie of product.

Public Relations Corporate PR Behartigt de belangen en het imago van de onderneming Wat doet Shell in Nigeria Nike in Viëtnam Financiële PR Imago en bekendheid verbeteren door financiële gegevens te publiceren

Sponsoring Sponsoring Sponsor levert geld, goederen, diensten en know how. In ruil daarvoor werkt de gesponsorde mee aan de MC-doelstellingen van de gebruiker. Doelstelling Vergroten merkbekendheid Versterken merkimago

Promotie Het behalen van extra omzet gedurende de actieperiode Mc Donalds glas www.bananas.nl (alles over promotie-acties)

Promotie Klassieke promotie Winkeldisplays (tijdelijk) Thematische promotie (lange termijn) Heineken hoed tijdens WK voetbal. Versterken merk en imago en verkoop bier

Directmarketingcommunicatie Marketing gericht op verkrijgen en onderhouden van een duurzame relatie tussen aanbieder en afnemer

Directmarketingcommunicatie Is alleen effectief als de aanbieder informatie heeft over naam en adres van potentiële afnemeners.

DM Inzet tal van media: Mail H-A-H Folders Antwoordkaarten TV Internet (www.rodekruis.nl)

Persoonlijke verkoop Persoonlijk en interactief contact tussen verkoper en koper. Altijd sprake van tweerichtingsverkeer

Cross Media en Content (JvH)

DAG ONLINE MOBIEL PAPIER

Cross Media en Content Wat is Cross Media? Wat is Content?

Opdracht Mailen ma.avond 23.55 u Één vraag per groep over cross media en content. Veldonderzoek: Lees 2 kr. Dag Ga online en meld je aan Doe mee aan discussies op de site Meld je aan op de mobiele site Mailen ma.avond 23.55 u

Criteria cross media content Content (tekst, beeld, bewegend beeld, geluid) verspreid door middel van verschillende mediavormen. De verschillende mediavormen hebben specifieke kwaliteiten die optimaal benut worden Elk ingeschakeld medium maakt deel uit van het overkoepelende verhaal, maar kunnen afzonderlijk van elkaar verschillende doelstellingen hebben.

Eigen voorbeelden cross media en content. Volgende week ook…. Eigen voorbeelden cross media en content.

Vragen?