Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Identiteitsverankering
Hoe kun je informatie het beste in het geheugen opslaan?
Levensbeschouwing Welkom
Ik ga hier in deze publicatie uitleg geven over kunst
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Schrijf een artikel over een ‘Europees’ onderwerp dat voor jou van belang is ! Ga als volgt te werk !
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
Discipelschap.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Compressie: het plan Overdragen 2009/2010 Groep 5.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Medmec 1 Herfst Les 5.
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 1, blok 4. ‘kunst verbeeldt het oneindige in het eindige’ vrij naar Friedrich von Schelling ( )
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 3, blok 3. jullie mess-up monday.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Godsdienst.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Een levensboek voor ouderen
KUNST Onze eerste kunstles.
Leef je geloof! Jacobus 2: Jacobus 2 : 26
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 2, blok 3. kunstgeschiedenis werkgroep, week 2, blok 3.
Het maken van een spreekbeurt
OFC28 mediawijsheid les 3.
Aboriginal dot painting
Vergaderen.
De dag van het solliciteren Blok 1
Woordenschat groep 5 Thema 2 Les 1
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Om soms eens dieper over na te denken
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Jezus leert ons: Bidden vindt plaats in de intimiteit van je relatie met God.
Opvoeding en pedagogiek Bijeenkomst 1 Pascal van Schajik
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Ontwerp je eigen kwartet
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Mark Manders. Oriënteren & Categoriseren Consensus Verdelen begrippen Werkgroepen maken Uitleg opdracht Vandaag.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
Spreekbeurt in groep 4.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
DE UITEENZETTING schrijfdoel lezers uitleggen hoe iets in elkaar zit of hoe iets is, vertellen wat er gebeurd is of gebeuren.
Muziekgeschiedenis 21 e eeuw Stijlen Een muziekstuk.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
8 Samengestelde Redeneringen identificeren
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Moederdag elfje.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
LOB zeven stappen naar succes
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Les 2: gegevens samenvatten
4 Keuze vakken, Durf jij er voor te gaan ?
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Transcript van de presentatie:

kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3

de laatste mess-up monday

wat gaan we vandaag doen? referaten over postmodernisme en over videokunst/fotografie/etc. nog één keer: uitleg van de eindopdracht jullie musea

de referaten!

resumé: waarom kunstgeschiedenis?

waarom kunstgeschiedenis? ontwikkelingen in de kunst hebben een grote invloed op vormgeving en het idee van schoonheid (gehad). kunst is meer dan je ziet en ervaart, het draagt altijd een boodschap in zich. net als alle media dat doen.

met andere woorden... dit vak leert je anders kijken naar kunst, popcultuur en media en leert je beargumenteren waarom je iets mooi of waardevol vindt.

wat verwachten we van je?

‘maak een persoonlijk digitaal museum dat bestaat uit 24 kunstwerken verdeeld in vier onderwerpen’

‘en... je geeft schriftelijk een solide en duidelijke argumentatie waarom je voor de betreffende kunstwerken hebt gekozen’

samenvattend digitaal museum (vorm volgt inhoud) zet jouw vier onderwerpen gekoppeld aan de vier thema’s centraal kies bij elk onderwerp zes kunstwerken beargumenteer je onderwerpkeuze, de keuze van de kunstwerken én breng ze met elkaar in verband

argumentatie? gebruik de kennis uit de hoorcolleges en uit het boek van De Visser! gebruik de ways of looking uit werkcollege één

persoonlijk: vanuit jezelf (verreweg de belangrijkste) Ways of Looking persoonlijk: vanuit jezelf (verreweg de belangrijkste) subjectief: vanuit de ‘inhoud’ van het kunstwerk objectief: het kunstwerk als ‘ding’ context: het kunstwerk en de omgeving

voor de vergeetachtigen

persoonlijk wat vind jij? waarom vind je dat? wat doet het met je?

subjectief wat betekent het werk? wat wil het werk ‘zeggen’/ ‘vertellen’? is er één mogelijke betekenis of meerdere? welke zijn dat?

objectief wat is het? waar is het van gemaakt? hoe groot, breed, lang, diep is het? wie maakte het wanneer?

context in welke periode is het werk gemaakt? onder welke stroming valt het? wat ‘deed’ het werk in die tijd? heeft het werk invloed gehad? welke invloed is dat?

ESSENTIEEL je museum bevat je naam, de kleur van je klas en je studentennummer! musea zonder deze gegevens kijken we niet na!

inleveren museum op een informatiedrager voor 16u op donderdag 20 maart bij Hein of Theo. deadline is deadline

de stand van zaken met jullie musea