Informatie Communicatie Software Web en internet in het onderwijs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Kijk op praktijk zó moet het!.
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
7m060 - CAD Jan Dijkstra Aant van der Zee Student assistent.
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
Het nieuwe leren en social software
Jan van Tartwijk De impact van toetsen in het onderwijs en hoe daar gebruik van te maken Jan van Tartwijk
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Marco Ligtvoet MSc Aardrijkskunde IOL 14 mei 2010
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
Satelliet geodesie (ge-2112)
VAKPRESENTATIE 25 NOVEMBER
Fundament Informatica Informatiebijeenkomst januari/februari 2002.
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
U kunt deze presentatie ook op uw eigen PC afspelen! Gebruikmaken van internet:  Education  Health sciences  Presentations.
Ervaringen en ontwikkelingen Utrecht 15 februari 2011.
Het toepassen van bruin papier voor procesbeschrijvingen in workshops
Peter Streefkerk & Walter Ploos van Amstel
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Webapplicaties: de clientkant in het universitaire onderwijs Sylvia Stuurman – Herman Koppelman Faculteit Informatica.
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
ICT in het Onderwijs bij TBM
WisWeb op KIC2002 woensdag 10 april Freudenthal Instituut.
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
Digitaal toetsen met adaptieve vragen Ervaringen bij WB1631
Guy Janssens Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens
Werken met de Stercollecties
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
Karel Vlieghe - Utrecht 29 januari 2005 Veranderscenario’s voor e-Learning systemen Evolutie van e-Learning systemen door de jaren heen.
De Moderne Onderwijsmedia
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Kennisoverdracht via webinars. Introductie Wie ben ik? Tom Van ‘t veld Training consultant Webinar specialist Verloop van de sessie 1 uur Interactief.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
HARTELIJK WELKOM INSPIRATIEDAG GPS Taal en Rekenen 2014.
Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = *paswoord.
Toetsen en beoordelen Toetsen Overzicht hoofdstuk 5
Bokhove, Van Stiphout, Bruin-Muurling Wiskunde op de drempel Onderzoeken naar algebraïsche vaardigheden Christian Bokhove (SMC / FIsme) Irene van Stiphout.
De (groei)indicatoren 8.2 en 2.1 en wat vraagt de Inspectie van het Onderwijs.
Havo – vmbo-t/havo Profielwerkstuk college 3 Methode van onderzoek
Instructie Shakespeak Powerpoint
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Docentvaardigheden ICT
Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016
Werken met het digitale bord
Interactief oefenen, formatief toetsen
Beeldcommunicatie in de GGZ
Toetsen? Doe het zelf!.
Workshop Quayn
De - arts op Mathijs Doets
ETUDE Toetsservicesysteem
Interactief oefenen, formatief toetsen
Kennisclip Web toepassingen
Lesgeven zonder cijfer?
Open online aansluitingsmodules statistiek
Is testen een project op zich?
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Onderwijskunde en vakdidactiek 2
Bemesting klas 2 De Groene Welle.
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
1.2 massamedia en internet
Transcript van de presentatie:

Informatie Communicatie Software Web en internet in het onderwijs

OWIS informatie - algemene informatie - doel en inhoud - college en tentamen gegevens kenmerk: uniform en relatief statisch

- gedetailleerde studiewijzer - uitgebreide leerdoelen - oefententamens, uitwerkingen - toetsen, interactieve toetsen - enquetes, feedback, discussiegroepen - achtergrondinformatie, links - actuele informatie, resultaten - simulaties e.a. ICT elementen - studenten WEB presentaties

Toets, zelftoets, entreetoets, diagnostische toets, tentamen Controle op het bereiken van leerdoelen feitenkennis, begrip, inzicht, overzicht Wat zijn dan die leerdoelen?

Feitenkennis Begrip en inzicht Multiple choice toets Interactieve toets voorbeeld: 1 e jaarscollege Fasenleer

Wat maakt een toets interactief? - gefaseerde opbouw van het vraagstuk - antwoord afhankelijke feedback - niet lineaire opbouw - aanwijzingen (hints)

Studenten web presentaties - Voorbeeld: eindverslag van een geïntegreerd college-practicum in het 2 e studiejaar - experimenteel werk: 6 middagen - korte instructie FrontPage

En dan nu de voorbeelden Interactieve toetsen: Webpagina’s studenten: