De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016"— Transcript van de presentatie:

1 Toetsen met Remindo in ‘De kracht van literatuur’ (ACC-cursus TLC 2015-2016 blok 2)
Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016 Frank de Glas/ Eline Tabak GW- TLC, Opleiding Literatuurwetenschap

2 Aantal deelnemers ca. 200 Eerstejaarscursus, ‘basisstof’
(Plenair) hoorcollege 2 u per week Werkcolleges 2 x 2 uur per week (in totaal 11 werkgroepen: 2 Literatuurwetenschap – 5 Engels- 3 Nederlands - 1 Frans) Schriftelijk multiple choice-tentamen (digitaal afgenomen) 50% Presentatie (individueel of in groep) 20% Paper volgens richtlijnen  30% Voorbereiding van het schriftelijk multiple choice-tentamen: Cursuscoördinator + student-assistente wonen alle hoorcolleges bij … stellen concept- toetsmatrijs op Concept-tentamen wordt ter toetsing voorgelegd aan ervaren collega-docent Studenten ontvangen tevoren via Blackboard een aantal voorbeeldvragen

3 30 40 5 75 vragen Hoorcolleges 7 x 2 uur (dr. Hans van Stralen)
Toetsmatrijs (‘specificatietabel’)* van het schriftelijk tentamen (75 meerkeuzevragen, 3 alternatieven) Hoorcolleges 7 x 2 uur (dr. Hans van Stralen) Boek: Het leven van teksten (11 hoofdstukken) (thematisch behandeld in 7 blokken conform de 7 Hoorcolleges) Kennisvragen 30 40 Inzichtvragen  5 Totaal  75 vragen Van Berkel/Bax/Joosten noemen dit in Toetsen in het hoger onderwijs (Houten 2014, 7) een specificatietabel

4 Oordelen in de Caracal-evaluatie over digitaal toetsen

5 Trends in student-commentaren
Meeste reacties positief Soms ‘ik vind digitaal toetsen echt fijner dan op papier’ Soms: ‘ik vind toetsen op papier echt fijner dan digitaal’ ‘Gebruikersvriendelijheid kan verbeterd (o.a. betere User Interface, ‘zoals Blackboard’)’

6 Voor- en nadelen REMINDO-toetsen
Investering… … en opbrengst Voorbereiding vooraf iets omslachtiger: je moet je verdiepen in het programma Het invoeren van de vragen is wat bewerkelijk Uiteraard snelle beschikbaarheid van de resultaten Aanvullende gegevens over patronen in antwoorden. Bijv. systematisch overzicht van goed/fout per vraag.. .. vergemakkelijkt correcties resp. aanpassing cesuur [zak/slaaggrens]

7 Afwegingen bij het gebruik ja/nee van Remindo
Leent de stof van je cursus zich voor multiple choice-toetsing? Gaat de cursusstof in ongeveer dezelfde vorm een aantal blokken/ studiejaren terugkomen?


Download ppt "Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016"

Verwante presentaties


Ads door Google