Toledo als hulpmiddel bij Campusoverschrijdend onderwijs Kenny Verbeke, Bert Coenen en Joke Van Hoeck.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Invoering van Corona Belangrijke wijzigingen voor studenten Check regelmatig voor updates van deze presentatie.
Advertisements

Nieuws en anders in Blackboard 9.1. In grote lijnen  Achterliggend: grote veranderingen  Voor meeste gebruikers transparant  Focus op cursusinhoud.
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
eDiViDe: een leerplatform op afstand voor digitaal ontwerp
Project ENW-ELO Aanbod Elektronische leeromgeving en web-CMS Toon Van Hoecke Afdeling Onderwijstechnologie Directie ICT – Universiteit Gent
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Toledo gevorderden Els Verbist. Overzicht Assignments Assessments Group pages Adaptief gegevens toekennen Virtual classroom Nieuwtjes.
Faculteit Economische en Toegepaste Economische Wetenschappen
Toledo en de resultaten van het onderzoek door IBM Wim Machiels.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Onderwijsondersteuning in de praktijk – studenten SBIB en HUB Personeelsdag 7 februari 2014.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Deel 2 van de presentatie
Webcolleges voor multicampus onderwijs
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
18 november 2008 Opvolging van studietijdmetingen op opleidingsniveau.
PEER LEARNING Intervisie op verplaatsing Gastfaculteit Geneeskunde 30 april 2008.
Peer Tutoring Studenten ondersteunen eerstejaars Apers Katrien en Verdyck Marc, Departement Gezondheidszorg Turnhout.
Resultaten studietijdmetingen (m.i.v. controle correctheid resultaten / vragen) Andere bronnen Andere bevragingen of hearings (OPL- of OPO-niveau) Andere.
Taaltesten en taalcursussen voor Erasmusstudenten
Webcolleges Internationaal belicht Studiedag OOF-project 13 september 2011.
Portfolio Faculteit der Letteren
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
ICLON, Universiteit Leiden1 Implementatie van ICT in het hoger onderwijs: ervaringen vanuit het E- merge consortium J. Nedermeijer 25 november 2004.
BROM Brede School Molenbeek Infodag Brede School 16 mei 2008.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Studenten ondersteunen eerstejaars
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
Leren in nieuwe contexten
Tutorial informatievaardigheden in Toledo
Opschaling weblectures: Eerste stappen Bas Bergervoet en Stijn van Laer Onderwijstechnologen bij LIMEL en DOO SURF SIG Media & Education
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Duurzaam beoordelen betrokken bij beoordelen. Referaat i. h. k. v
Een digitaal leerplatform
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Feedback Wat Soorten Door wie
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Infosessie praktische PPW Voor studenten 1 ste bachelor Pedagogische Wetenschappen.
Informatiesessie zij- instromers PW/MES-N. Welkom aan de faculteit! Voorstelling PPW Praktische informatie Vooruitblik op het eerste.
Infosessie praktische PPW Voor studenten 1 ste bachelor Psychologie.
Bachelor Medische Hulpverlening
Eerste hulp voor de beginnende docent
ESF-project ‘naar een hervorming van het stelsel Leren en Werken’ 1.
Aan de slag met een digitale tool voor woordenschat
Individueel Studieprogramma
College-etiquette. ICT-toepassingen: KU Loket, Toledo, ISP & IER
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
ICT op de campus Subfaculteit Handelswetenschappen Campus Antwerpen September 2015 Presentatie terug te vinden via link:
Projectdomein Digitale Leeromgeving Meerjarenplan Upgrade Toledo (juli) Course-copy (augustus) Concrete projecten in het onderwijs: – Adaptieve opdrachten.
ECTS fiches Aanleiding WIE: Alle instellingen op Associatieniveau WAT: Vernieuwde structuur ECTS fiches  Vernieuwde KU Loket toepassing 
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
MedEd: Toledo toetsen Toetsen, pools en het puntenboek Deze powerpoint en bijhorend lesmateriaal is tot stand gekomen met hulp van het Toledo team.
Wat is Hyperdesk? Web platform voor het optimaliseren en automatiseren van uw dienstverlening aan bedrijven. Kort samengevat:
Webwinkel in het D-cluster van de opleiding Logistiek
Kennis bijspijkeren via het web
ETUDE Toetsservicesysteem
Kennisclip Web toepassingen
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Zelfredzaamheid-Matrix (ZRM)
Zelfredzaamheid-Matrix (ZRM)
Een onderzoek naar de effectiviteit ervan
Complete for business Plus warranty 2, 3 & 4 jaar optie
Transcript van de presentatie:

Toledo als hulpmiddel bij Campusoverschrijdend onderwijs Kenny Verbeke, Bert Coenen en Joke Van Hoeck

Overzicht Inleiding Usecases o Valventool Communicatietool o Community’s over instellingen heen o Do we all speak the same? (Joke Van Hoeck) Videolab, wiki, adaptive release, toetsen o Andere voorbeelden Leerpaden Frans (ILT) Actimath

Inleiding

Toledo aan de KU Leuven Digitale leeromgeving: o Blackboard met uitbreidingen Integratie met KU Loket What’s Recent Group Peer and Self Assesment Valventool Turnitin Mobiele webversie … o Wiki- en blogservice Associatie KU Leuven o Tolinto o …

Toledo binnen de Associatie Gemeenschappelijke Digitale Leeromgeving o Partners hadden eigen leeromgeving Soms was dat Blackboard, niet altijd o Instap vanaf 2004, afgerond in 2008 Leeromgeving voor studenten tijdens hele studieloopbaan Krachten bundelen o Schaalvergroting Grote aankopen en grote ontwikkelingen o Samenwerking tussen instellingen stimuleren Alle gebruikers hebben -in theorie- toegang tot alle informatie

Toledo over de grenzen heen Voorbeelden van toepassingen o Communicatie Op ad hoc of permanente basis o Onderwijskundig Onderwijs aan studenten, samenwerking tussen studenten Op verschillende lokaties In verschillende opleidingen Zelfstudie Niveautest

Valventool Ad hoc communicatie over de grenzen heen

Valventool Ad hoc communicatietool o Grotere flexibiliteit dan community’s Vervanging van valven-community’s Mogelijkheid om berichten te sturen naar studenten o Via What’s Recent o Via mail (optioneel) Toegankelijk voor Valvenbeheerder o Gedelegeerd model o Valvenbeheerder is gekoppeld aan een domein Bv KU HUB Bv KU LUCA > Faculteit Architectuur

Gericht communiceren Doelgroep(en) geselecteerd uit onderwijsaanbod o Faculteit / departement o Opleiding o Optie o Studentengroep (starter > afstuderend)

Valvenbeheerder

Student

Community’s over instellingen heen

Community’s Community’s zijn geen vakken o Vak = Leeractiviteit in onderwijsaanbod Toledo is spiegel van onderwijsaanbod o Zelfde mogelijkheden als vakken o Aan te maken door personeel o Gebruikers samenbrengen op andere basis dan vak: community Monitoraat, studiebegeleiding, … Werkgroepen, groepswerken, … o Gebruikersbeheer Geen automatische automatische inschrijvingen! In vakken: automatische inschrijving van docenten en studenten Wel: administratieve koppelingen Opleidingen Opties Groepen Vakken

Inzet van de community Communicatie / informatie-tools o Mededelingen, o Leermaterialen, modules, adaptieve leerpaden o Blogs, journals Samenwerkingstools o Discussiefora o Wiki o Bestandsuitwisseling Evaluatie-tools o Assingments, Turnitin o Toetsen, enquêtes o Group, Peer en Self assessment Basis voor gebruik Wiki-service Koppeling aan Videolab

Do we all speak the same? Joke Van Hoeck

Voorstelling gebruik Toledo in OOF-projecten: Do we all speak the same? Hoe communiceren ‘met’ kinderen en jongeren?

Korte voorstelling projecten “Het aanleren van gespreksvaardigheden in verschillende hulpverleningscontexten: Do we all speak the same?” Partners: KHL – Departement Sociale School Heverlee - 1 e BA KUL – Departement Psychologie - 3 e BA C Lessius – Departement Toegepaste Psychologie - 2 e BA

Videojukebox 1: Basisgespreksvaardigheden

Videojukebox 2: Gevorderde gespreksvaardigheden Complexere gesprekssituaties Moeilijke thema’s Hevige / afwezige emoties Geen / tegengestelde hulpvraag Balans persoonlijk - professioneel

Meer inhoudelijke info: ppw.kuleuven.be/gespreksvaardigheden

“Hoe communiceren ‘met’ kinderen en jongeren? Ontwikkeling van digitaal leermateriaal voor hulpverleners en begeleiders in opleiding.”

Videolab: Videojukebox Do we all speak the same? Integratie binnen Toledo Gemeenschappelijk Digitale Leeromgeving Auteursrechterlijke bescherming Overzichtelijke aanbieding Streamingserver bevat al het audiovisueel materiaal 'Iedereen' kan tegelijkertijd de jukebox bekijken Geen wachttijd voor het bekijken van de fragmenten Fragmenten kunnen niet gedownload worden

Videolab: Videojukebox Communicatie met kinderen en jongeren Zelf videojukebox ‘gemaakt’ Eenvoudig wijzigingen aan te brengen + automatische aanpassing in Toledo Beveiliging: vanuit zorg voor deontologisch correct handelen

Wiki Do we all speak the same? Apparte community Wiki: Werkdocument (zoals google docs) Praktisch Scenario’s Theoretische afstemming …..

Adaptive release (+ “toetsen”)

Andere voorbeelden

Leerpaden Frans Toetsen en begeleidend studiemateriaal Adpatief aangeboden o Toets 1 Geslaagd > Toets 2 Niet geslaagd > Studiemateriaal Toets 1 o Toets 2 Geslaagd > Toets 3 Niet geslaagd > studiemateriaal Toets 2 o … 10 toetsen Wie tot de laatste geraakt, heeft de nodige kennis voor het verwachte niveau Frans

Indien ≥ 7/10v Indien < 7/10

Opvolging in het Grade Center Per toets een kolom Eenvoudige opvolging

Actimath Associatie-brede community o Activering van wiskundige basis-kennis OOF-project Uitgebreide collectie leermaterialen Grote ‘pool’ van toetsvragen o Open voor zelfinschrijving (voor iedereen) Inzet o Gecoördineerd - op initiatief van docent Voorkennistoets Voorafgaand aan start opleiding / opnemen cursus Als onderdeel van opleiding / cursus Al dan niet op maat van opleiding aangepast door docent(en) o Vrijblijvend - op initiatief van student Adaptief leerpad Afwisseling van formatieve zelftoetsing met leermateriaal Als naslagwerk

Vragen?