Blended learning medisch Frans voor de zorgsector.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Studenten in Kortrijk. Vandaag voor jullie… • Uitgangspunt • Situering Kortrijk – centrum – onderwijsinstellingen • Aantallen (algemeen & kotstudenten)
Advertisements

EFRO-project 655 Ondernemingsgerichte kennisontwikkeling & -valorisatie in West-Vlaanderen.
Module B: De ‘Whole School Approach’
Informatieavond personenzorg
KA2 voor de volwasseneneducatie. Strategische partnerschappen (KA2) • Van eenvoudige kleine samenwerking tot grootschalige projecten om innovatieve middelen.
Symposium “Leer- en Innovatiecentrum”
Diversiteitsbeleid binnen het HBO 1 december 2010 Ineke van Halsema
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
BLCC Business Language & Communication Centre voor HUB, VOV Lerend Netwerk, CBL Studiedag “to blend or not to blend” 14 maart 2012 #BLCC_ © BLCC.
Project DIGITAAL VERGADEREN
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Geografische analyse van patiënten.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Ontwerpprojecten In de praktijk
Mag ik u voorstellen ....
Operatie geslaagd Dimitri Hanssens
combinatiefuncties woensdag 12 september D&C Amsterdam Alda Koolmees
Pilootproject ZorgTV Ervaringen en conclusies Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen 29 juni 2010.
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
13 maart Kwaliteitszorg in internationalisering Deel 2: indicatoren Actie 2 van de Vlaamse Bologna-experten
DSP Valley Adviseerdienst voor herconfigureerbare ingebedde systemen
Agenda Inkoopprofessionalisering
OLV Ziekenhuis – aankondiging activiteiten. Alle activiteiten worden op de website van het OLV Ziekenhuis aangekondigd, onder de rubriek “Kalender”.
Marc de Roos Amersfoort 29 november 2007 ID-game een ervaring in samenspel.
E-learning module Palliatieve zorg
Bachelorproef HUB: ProSoccerData
. be OFO - IFA OFO Opleidingsinstituut van de Federale Overheid Presentatie Comité B 6 juli 2005.
Vlaamse Belastingdienst (VLABEL)
Goedemiddag H3b.
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Dutch Parallel Corpus Een multilinguaal & multifunctioneel corpus Accenta 2007 Donderdag 20 september.
Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers. Aktiviteiten 1.Ontwikkeling onderwijsmateriaal keuzeonderwerpen Keuzeonderwerp 1: Speltheorie (UvT) Keuzeonderwerp.
pag. 2 VUB Richtlijnen Inter-institutionele akkoorden Erasmus+ ( )
Leiderschap in Nederland
Deskundigheidsbevordering palliatieve zorg
Optimaliseren van het leraar-zijn in het eerste leerjaar Project binnen Expertisenetwerk Pool West & Oost School of Education.
Geneeskunde voor het Volk Médecine pour le Peuple
Entercultureel een digitaal leertraject voor het verwerven van interculturele competentie Joke Simons (Lessius Mechelen) FLAMENCO, 15 mei 2012.
Programma Diversiteit en Anti Discriminatie HBO-I Docentendag 30 maart 2010 Ineke van Halsema.
VIGeZ vzw © maart 2009
De flexibele deeltijdopleiding: hogeschool én overheid aan zet
TPA Westelijke Mijnstreek Bedsideconsultatie E. van den Berken & N. Lenaerts.
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
Netherlands Water Partnership Sectorbijeenkomst Indonesië platform 30 januari 2013 Agenda en doelstellingen door Ivo van der Linden Coördinator landenplatform.
Netwerk deeltijd / Blended learning
Ontwikkelen werkt. Projectdirectie Leren & Werken Samenwerking ministeries van OCW, SZW, LNV en EZ Doel:Implementatie Leven Lang Leren Doelgroepen: werkenden.
PENTA Registratie en evaluatie van de omstandigheden en modaliteiten van trauma en trauma zorg voor kinderen en jongeren in Vlaanderen To our opinion,
TECHNIEK OP SCHOOL IN DE 21 STE EEUW SYNERGIE PROJECT BC2000 Presentatie samenwerking Buninessclub 2000.
Confidential TRANSKNOWLEDGE met de steun van Brug Project - tussen theorie en praktijk.
moderniseren van het curriculum.
Advisering gecombineerd onderwijs Een blik achter de schermen 5 maart 2015.
Tto: de laatste ontwikkelingen
17 talen Duits – Engels – Frans – Italiaans – Portugees – Spaans
Webtechnologie 1 labo Dieter Roobrouck Kristel Balcaen Claudia Eeckhout Koen De Weggheleire Frederik Duchi An Deraedt 1 Les 0: Inleiding xHTML.
Informatie zorgkundige
Elektronisch patiëntendossier KWS (studentversie)
ICT Design Team Kunst en Cultuur Street Art in Gent.
De hervorming van de Geestelijke Gezondheidszorg in België ‘ PROGRESSIE EN INNOVERENDE PRAKTIJKEN ’ La réforme des soins en santé mentale en.
ZorgSaam Kliniek Hulst. Ontstaan ZorgSaam Kliniek Hulst ± 1986: Politieke belofte bouw dagbehandelingsunit bij de polikliniek Hulst. Wens om huisartsenpraktijken.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
Bloggen op de Master Leren en Innoveren Netwerkbijeenkomst Studeren naast je werk / Blended learning 2 december 2015 Bartel Dorhout docent MLI
1 Project Richtlijn CVA in praktijk implementatie van de ‘Oefengids’ Trisca Bosch en Conny Beerepoot 23 april 2012.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Doelen VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Hoofddoel: Op duurzame wijze professionaliseren.
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Van zorgen voor naar zorgen dat…
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Smart schools Open oproep voor digitale innovatie in onderwijs
Transcript van de presentatie:

Blended learning medisch Frans voor de zorgsector

BLCC - Advies inzake taalopleidingsstrategie - Taaltesten - Taalopleidingen voor bedrijven en overheid op maat en op korte termijn

BLCC DIDACTISCHE PARTNERCOMMERCIËLE PARTNERS TECHNOLOGISCHE PARTNER 2005: Overname 3L 2011: Overname Languesdoc - Didactisch concept - Implementatie resultaten CALL-onderzoek - Technologische expertise - Realisatie electronische inhouden

BLCC 13 talen opleidingsuren 150 bedrijven 20 jaar 12 vaste medewerkers 140 freelance trainers Expert in Blended Learning

Team

Medisch Frans De uitdaging: Een blended learning (e-learning en c-learning) opleiding “Medisch Frans” op poten zetten voor het verzorgend personeel en artsen van AZ Groeninge.

Medisch Frans Strategische doelstellingen AZ Groeninge: - moderne en flexibele leermethodes hanteren - een patiëntvriendelijk ziekenhuis creëren - over de taalgrens heen groeien

Medisch Frans Partners NoodDomein- expertise Expertise e-learning blended learning Medisch Frans in blended learning

Medisch Frans Partners voor AZ Groeninge: Katho: departement verpleegkunde / ervaring met “Frans voor verpleegkundigen” BLCC: expert in blended learning opleidingen voor bedrijven / expert in e-learning en m-learning ontwikkelingen KUL Campus Kortrijk – iTec: Interdisciplinary Research on Technology, Education & Communication KUL Campus Kortrijk – DPAV: zal opleiding medisch Frans voor AZG organiseren

Medisch Frans Aanpak Voorbereidin g Grondige verkenning doelpubliek Inventaris bronmateriaal Conceptueel plan Inhoud e-learning modules Interactie e-learning & c-learning Didactisch concept Ontwikkeling en validering Ontwikkeling e-learning en c-learning materiaal door BLCC en Katho Validering door AZG resonantiegroep Uitrolfase KUL Campus Kortrijk – DPAV organiseert blended opleiding Medisch Frans

Medisch Frans Deliverable 1 : e-learning modules – 68 uren e-leertijd Generieke modulesSpecifieke modules Le patient et les examensGynécologie/IVG/Maternité/Néonat alogie Situations délicatesLe patient et son corps L’anamnèseOncologie L’hospitalisationRadiologie Les complicationsRadiothérapie Le patient et les détails pratiques de son hospitalisation Urologie Médecine nucléaire

eHealth: Medisch Frans

Initial Test

eHealth: Medisch Frans

Medisch Frans Deliverable 2: didactisch materiaal voor c-learning Voor iedere e-learning module: Simulatie oefeningen Communicatieve dril oefeningen In totaal 50-tal taalfiches

Medisch Frans Deliverable 3: opleiding medisch Frans Gaat van start in januari 2011, georganiseerd door KUL Campus Kortrijk, DPAV BLCC e-screening voor niveaubepaling 8 contactsessies van 3u gegeven door Katho en BLCC docenten Evaluatie op basis van eindtest en aanwezigheden (Certificaat)

Medisch Frans Deliverable 3: opleiding medisch Frans Activiteit op het platform Totaal: 287h Gemiddeld: 29h/participant Tevredenheidsenquête

Medisch Frans Zin om de e-learning modules te verkennen? Demo via – Gratis demo e- learningwww.blcc.be

Medisch Frans Contactgegevens Project – coördinatie - iTec Project – ontwikkelingen – BLCC Aankoop e-learning modules / blended learning opleidingen – BLCC–