Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter
Doelen De visie van ICT op de Bernardusschool is geformuleerd en staat op papier. Er is een meerjarenplanning met doelen die per jaar gehaald moeten worden.
Opzet Project Gesprek directie Overleg ICT-werkgroep Bouwvergadering ‘Visie’ m.b.v. stellingen Kennisnet Overleg ICT-werkgroep uitwerken stellingen Studiedag; visie omzetten in doelen voor komende jaar en meerjarenplanning Uitwerking in beleidsstuk
Plan van aanpak Tijdsplanning mei 2012-december 2012 Voorbereiding Gesprek directie Overleggen met ICT-werkgroep Organisatie ICT-werkgroep Scholing personeel/leerlingen
Budget/ Aankopen Informeren aanschaf nieuwe pc’s. Verder is dit nog onduidelijk.
Verwachte verloop Discussie visie in onderbouw - en bovenbouwvergadering (juni 2012) Terugkoppeling ICT-werkgroep (juni-juli 2012) Terugkoppeling Management Team (augustus 2012) Studiedag september bespreken visie en invulling hiervan (september 2012) Uitwerking in ICT-werkgroep (oktober 2012) Terugkoppeling Management Team (november 2012) Tijdens bouwvergadering bespreken en definitieve afspraken maken. (november 2012) Presenteren MR en vormgeven in schoolplan (december 2012)
Discussie visie onderbouw Ik zorg voor een inspirerende leeromgeving waarin de leerlingen zelfstandig leren. Ik vind het belangrijk dat leerlingen leren samen te werken en van elkaar leren. Ik wil onderwijs op maat geven,zodat elke leerling zich kan ontplooien op eigen niveau. Ik gebruik taal-en rekensoftware van de methode om basisvaardigheden te oefenen. Ik gebruik het digibord voor mijn klassikale instructie. Wij hebben op school een ict-leerlijn voor de leerlingen, waarin alle vaardigheden staan vastgelegd. We hebben ICT-lessen om dit aan te leren.
Discussie visie bovenbouw Je leert het meest van uitleggen aan een ander, dus ik laat leerlingen graag samenwerken. Kennis draait niet alleen over uit je hoofd leren. Ik laat de leerlingen met behulp van internetopdrachten kennis zoeken, vinden, interpreteren en toepassen. Ik gebruik taal-en rekensoftware van de methode om basisvaardigheden te oefenen. Ik gebruik het digibord voor mijn klassikale instructie. Wij hebben op school een ict-leerlijn voor de leerlingen, waarin alle vaardigheden staan vastgelegd. We hebben ICT-lessen om dit aan te leren.
ICT-werkgroep kiest 5 punten Ik gebruik taal-en rekensoftware van de methode om basisvaardigheden te oefenen. Ik gebruik het digibord voor mijn klassikale instructie. Wij hebben op school een ict-leerlijn voor de leerlingen, waarin alle vaardigheden staan vastgelegd. We hebben ICT-lessen om dit aan te leren. Ik vind het belangrijk dat leerlingen leren samen te werken en van elkaar leren. Kennis draait niet alleen over uit je hoofd leren. Ik laat de leerlingen met behulp van internetopdrachten kennis zoeken, vinden, interpreteren en toepassen = zelfstandig leren
Hoe zit het eigenlijk? Wat doen we eigenlijk in de groepen? Wat willen we dat de kinderen doen? Gebruiken we allemaal het activboard? Waar willen we het Activboard bij gebruiken? Hoe zit het met de doorgaande lijn? Welke doelen willen we dat onze kinderen halen?