Door: Inge Boonstra, Dieuwke Riddersma en Linde Prins. Het taalprotfolio Door: Inge Boonstra, Dieuwke Riddersma en Linde Prins.
Wat is het taalportfolio? Verslag van leerlingen over hun eigen vooruitgang op het gebied van vaardigheden Docent bekijkt met leerling de resultatenlijst Vragen over werkhouding, vaardigheden Kortom docent krijgt goed beeld va de leerling
Het verslag Leerling levert bewijsstukken (bewijsstukken die bewijzen wat je sterke punten zijn) Leerling vult vragenlijst in Leerlingen krijgen richtlijnen(ERK) voor het vormen van het taalportfolio Voorlopig niveau volgens ERK
De pluspunten Leerlingen krijgen meer zelfvertrouwen Leelringen maken eigen keuzen motiverend Stimuleert de zelfreflectie bij leerlingen Leerlingen leren te leren, ontdekken zelf hoe ze dit weergeven
De minpunten Behoorlijke werklast voor leerling als docent Veel voorbereiding Niet geschikt voor alle leerlingen Niet veel samenwerkingsmogelijkheden Moeilijk te toetsen.